En nu ben ik het echt helemaal zat... rotgebit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:20

chanicha schreef:
Een dremel is net zoiets als wat een pedicure gebruikt om je nagels af te vijlen maar dan iets sterker. Ideaal, ben nog niet een keer terug geweest.
ik ga geen hele verbouwingen doen aan mijn gebit maar je voelt zelf precies waar het zeer doet en vaak is een milimeter al voldoende.

geniaal....had ik eerder moeten weten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 23:30

antje_vip schreef:
Jeetje zeg als ik jou was zou ik alles eruit laten halen. Wat een ellende en pijn in je mond is vreseelijk

Punt is dat alle wortels nog stevig vast zitten. Ik heb een hele hoge pijngrens. Enne 4 ibuprofennetjes en 8 paracetamolletjes doen een hoop hoor op Oudjaarsdag :D

eureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:03

Ik heb vanaf mijn 29 ste een bovengebit, ben nu 32. Al jaren achter elkaar bijna alle vrije dagen weekenden bij de tandarts. Heb alle weekend artsen gezien en de hale tandarts praktijk kende me bij mijn voornaam, tevens als ik belde wisten ze al dat het weer mis was en wordt ik ergens tussen gedrukt.....zo erg was het altijd ontstekingen in het bovengebit soms meerdere tegelijk , meerder kronen 6 antibioticakuren per jaar die op den duur niet eens meer werkten.

Ging altijd trouw naar de tandarts , netjes poetsen, spoelen, flossen enz niets hiep meer. Was er op een gegeven moment zo zat van dat ik besloten heb alles te trekken. Vond het geestelijk heel moeilijk om die keus te maken, weet niet voelde of er iets van mijn vrouwelijkheid werd weggenomen.

Maar nu 3 jaar later zo blij met mijn keuze had geen betere kunnen maken.! Het ziet er super mooi uit, krijg zelfs van onbekenden complimentjes over mijn mooie gebit Ha Ha, ze moesten eens weten : :en kan alles weer eten en zoals genoemd is heerlijk koffie drinken en koud ijs eten.

dus als je er helemaal achterstaat kan ik je het zeker aanraden. Nooit meer pijn in je mond en in je portemonnee is heel wat waard ! Heel veel sterkte en succes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:56

Bij mij (alleen bovengebit) was het ook medische noodzaak omdat ik enorm veel ontstekingen had waardoor ik bijna niet normaal meer kon functioneren (en psychisch doet het ook wel wat met je wanneer je met zo n lelijk gebit loopt. Ik hield altijd mijn hand voor m'n mond met lachen). Na de prothese erin was, bleek mijn kaakbot zo enorm snel te slinken dat het ook medische noodzaak was dat ik implantaten kreeg, en op die manier is alles vergoed. Gelukkig maar, want anders had ik het echt niet kunnen betalen.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 10:05

Ik ga van de week mijn kies eruit laten trekken. Loop nu al anderhalve maand met een ontstoken kies die maar niet ophoudt met ontsteken. Ben in vier weken zes keer naar de tandarts geweest en ik ben er nu helemaal klaar mee. Ik hoef die kies niet meer. Continu pijn, leef op paracetemol. Dat kreng mag eruit.

woofie

Re: En nu ben ik het echt helemaal zat... rotgebit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 04:29

Mijn moeder heeft sinds haar 37ste een kunstgebit....ze is dit jaar 86 geworden en heeft nog steeds haar eerste gebit. nooit geen problemen gehad met slinkende kaken laat staan bot opbouwende operatie's.
Oke, het gebit zit nu behoorlijk los en wordt met kleefpoeder op zijn plaats gehouden, maar dat komt omdat ze sinds een jaar erg achteruit gaat en veel is afgevallen.
Haar gebit is dus al bijna 50 jaar oud......

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:03

ik heb een heel lelijk gebit, al zeg ik het zelf. Er zitten namelijk allemaal fouten in, meer dan de helft van mijn gebit is nog steeds een melkgebit ( ik ben 27) en daar zit dus niets onder. Ik heb geen beugel gehad omdat mijn tandarts wilde afwachten hoe lang het allemaal bleef zitten.

Inmiddels zijn mijn tanden dus gelig van kleur, niet knalgeel hoor je ziet het amper maar met tegenwoordig al die spierwitte tanden.. melktanden zijn nu eenmaal niet gemaakt om zo lang mee te gaan.

Ik kan óf alles recht laten trekken met een beugel, met de kans dat de melktanden het alsnog niet lang houden. Of ik laat het zitten en wanneer het boeltje los komt te zitten laat ik allemaal bruggen zetten.

Ik heb nog maar 1 gaatje gehad dus wel een sterk gebit.. En voor nu laat ik het maar zo, maar kan jaloers zijn op al die tandpasta reclame gebitten!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:11

bij mij is het door medisch dat ik m'n eigen tanden al jaren niet heb, nu een losse prothese.
ik ben bezig met inplantaten, nu 2 operaties gehad, in november de laatste stap,
misschien is dat nog een optie voor je? dat zit gewoon vast en klaar..
vind het heerlijk zo, scheelt zoooveel als je geen pijn heb.
nu vind ik een losse prothese geen succes, vandaar dat ik vaste inplantaten wil. .
maar dat is voor ieder verschillend natuurlijk !

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 13:51

Ik zit nu in de wachtkamer van de kaakchirurg. Zweet peentjes en ben een beetje bang. Zal blij zijn als dit voorbij is.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:52

Succes!!!
Ik weet hoe je je nu voelt -O- :(:)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:55

Sterkte!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:01

Succes!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:03

Ik kan wel janken nu. Ik heb ik in het verleden al eens een slechte ervaring meegemaakt op het gebied van kaakchirurg zijn. Vandaar dat ik het nu weer eng vind.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:07

sterkte! Ik ga 10 x liever naar de kaakchirurg dan naar de tandarts en ik ben behoorlijk ervaringsdeskundig.
Boven heb ik nog maar 1 kies staan (die er van mij ook uit mag, maar van de tandarts nog niet)
Ik heb vorig jaar een kies laten trekken door een tandarts, daar komen nog steeds botsplinters uit. De rest is door de kaakchirurg getrokken, allemaal een eitje!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:28

Succes en sterkte bij de kaakchirurg, ik zit liever daar eerlijk gezegd dan bij de tandarts want tandartsangst zit er stevig in bij mij...

Ik moet wel zeggen dat ik een lekker ding heb als kaakchirurg... misschien dat dat ook meespeelt lmao (beide trouwens, zitten 2 kaakchirurgen en beide zijn het redelijk jonge mannen die vooraan hebben gestaan bij het uitdelen van looks)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:32

Annemiek80 schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik een lekker ding heb als kaakchirurg... misschien dat dat ook meespeelt lmao (beide trouwens, zitten 2 kaakchirurgen en beide zijn het redelijk jonge mannen die vooraan hebben gestaan bij het uitdelen van looks)

ja *haha* die bij ons zien er ook wel lekker uit, voor zover je ze kan zien dan, zij hebben een mondkapje voor en ik lig onder een groene lap stof :+

Ik heb nu een vrouwelijke tandarts, dat is een verademing na al die lompe mannen die niet snappen dat iets PIJN doet, ze is veel zachter in haar speurtocht naar gaatjes en andere onrechtmatigheden. Dit helaas in tegenstelling tot de bijbehorende mondhygieniste, die er vrolijk op los krast en krabt onder vermanende preekjes alsof ze het tegen een 3 jarige heeft (i.p.v. een 56 jarige) :(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:34

Succes TS! Echt, je kunt het! Het is nu even doorbijten maar denk aan het eindresultaat!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:34

Succes bij de kaakchirurg, ts.

Ik had een vrouwelijke tandarts die niet echt zachtaardig was. Ben dan ook heel erg blij dat ik van haar af was.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:35

Ik had ook een beul van een tandarts. Ik zal niet teveel in details treden, maar meneer had het niet zo op hygiëne en hij heeft me een keer verdoofd waarbij de naald in mijn neus uitkwam.

Nu heb ik gelukkig een supergoede tandarts, maar helaas ben ik wel 'verpest' :\

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:41

Ik heb veel aan jullie bemoedigende woorden, bedankt. Ik heb ook een vrouw, ze ziet er wel lief uit op de foto die van het team opgehangen is. Allemaal met een grote glimlach
Zo willen ze vast wel herinnerd worden... Als heule lieve mensen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:55

Kun je geen iPod of telefoon meenemen met je favoriete muziek? Oortjes in en dan heb je misschien wat afleiding.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:57

Sterkte hoor, hopelijk valt het allemaal mee....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 16:58

Ik ben weer thuis! Uiteindelijk moest de achterste kies er toch uit en is de wortelpunt ervoor schoongemaakt. Nu zit ik nog met een verdoving in mijn mond en begin ik lichtelijke hoofdpijn en honger te krijgen. Zometeen mijn eerste ibuprofennetje 600 innemen. Ben blij dat het achter de rug is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:59

Kun je niet wat vla eten?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 18:30

Net soepje op. Verdoving begint uit te werken.... Erg fijn dus..