Waarom val ik niet af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Waarom val ik niet af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:51

Zit je al in de overgang?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:01

Je drinkt heel veel, doe je dit omdat je echt dorst hebt? Het lijkt me idd niet gezond dat je er s nachts zo vaak uit moet om naar de wc te gaan.

Omdat je zoveel drinkt zou ik aanraden om je suiker eens te laten testen bij de HA.

Heel veel dingen zijn al gezegd en je bent ook al bij een diëtiste geweest, dus ik zou eigenlijk geen verder advies, afgezien van je suiker eens laten testen, meer voor je hebben.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:01

Aikon ik volg!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 21:45

elinebakker schreef:
aikon schreef:
Ja, 3x per week. Anders kom ik haast niet bij mijn pony's. Campert lust op korte afstanden best een flinke slok. Heb maar een uitkerinkje.
Heb een topic geopend over "waarom val ik niet af?" Bij MW Lachen dat, krijg tegenstrijdige adviezen, de ene vind dat ik te weinig eet de ander te veel :D Ga nog ff door daar. }> Weet eigenlijk al zeker dat de dystrofie de schuldige is.

Als je dit al weet, waarom zouden mensen je dan nog advies geven? Je bent erg negatief en dat snap ik maar al te goed met die beperkingen. Ja je wilt afvallen, maar verzint overal een smoes op. Wil er iets gaan veranderen, dan zal je zelf ook moeten veranderen. Anyway bovenstaande vind ik erg jammer!

Omdat NL artsen het daar niet mee eens zijn, want dat kan niet, is onmogelijk. Ik denk het wel. Maar wie ben ik. Heb er geen bewijs voor.
En ja, advies is welkom en die heb ik her en der gekregen waar ik zeker wat mee ga doen. Veel sites en andere verwijzingen zijn nieuw voor mij en dat wil ik zeker proberen. Het houd namelijk niet op bij diëtisten, er zijn meer wegen die naar rome leiden en die wegen wil ik bewandelen.

Merendeels wat hier verkondigt is gewoon lachwekkend, jullie spreken elkaar erg tegen. Mag ik dat niet lachwekkend vinden? Het is wel bokt. Tegenstrijdige adviezen zijn hier aan de orde van de dag, er zitten echt wel goede adviezen tussen, en die vis ik er uit. Die gebruik, zou ik dat niet doen had ik diyt topic niet geopend.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 21:56

Ik slaap 's nachts redelijk. Als ik veel wakker lig komt dat door de pijn in mijn lijf, dat is al 6 jaar zo en zal nooit minder worden eerder meer.

Ik word wakker als ik moet plassen daarna ben ik zo weer weg. Bij 8 keer word ik het wel zat. Probeer een 1,5 a 2 uur voor het slapen niet meer te drinken. Vaak moet ik binnen 1,5 uur al 3x. Zodra ik ga liggen loopt mijn blaas vol of zo.

Ik ben de afgelopen jaren een 4 keer getest op suikerziekte, op beide vormen. Ik heb geen suikerziekte. Ik krijg gewoon te horen dat het bij mij hoort. Tja daar sta je dan. Ik weet dat ik geen 2 liter binnen het uur met drinken, dan heb ik een groot probleem.

Vuurneon, geen idee, heb het wel geopperd bij HA, die acht van niet, ben nog jong. Het is bekent dat de vrouwen aan moeders kant van de familie allemaal in de eerste helft van de 40 jaren al in de overgang gaan. Zou mij dus niet verbazen.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:56

Tegenstrijdige adviezen, tsja, meerdere wegen leiden naar Rome?

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:58

aikon schreef:
Omdat NL artsen het daar niet mee eens zijn, want dat kan niet, is onmogelijk. Ik denk het wel. Maar wie ben ik. Heb er geen bewijs voor.
En ja, advies is welkom en die heb ik her en der gekregen waar ik zeker wat mee ga doen. Veel sites en andere verwijzingen zijn nieuw voor mij en dat wil ik zeker proberen. Het houd namelijk niet op bij diëtisten, er zijn meer wegen die naar rome leiden en die wegen wil ik bewandelen.

Merendeels wat hier verkondigt is gewoon lachwekkend, jullie spreken elkaar erg tegen. Mag ik dat niet lachwekkend vinden? Het is wel bokt. Tegenstrijdige adviezen zijn hier aan de orde van de dag, er zitten echt wel goede adviezen tussen, en die vis ik er uit. Die gebruik, zou ik dat niet doen had ik diyt topic niet geopend.

Okay, beetje jammer zo een reactie terwijl iedereen serieus met je mee probeert te denken. Je begint heel zielig een topic en nu is het lachwekkend en weet je wat het probleem is?

Ik geloof best dat je lichaam je in de weg kan zitten en dat je bijvoorbeeld sneller aankomt met minder voedsel inname dan een ander, maar niemand is dik uit het concentratie kamp gekomen.
Dus ergens ligt de fout ook gedeeltelijk bij jou.
Nu kun je of serieus iets gaan doen eraan ik opperde al een homeopaat aangezien ze in de reguliere geneeskunde je dus blijkbaar niet serieus nemen of je leeft met het feit van een maatje meer. Veel succes ermee.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:59

Laat maar zitten inderdaad. Dit kan niet, dit wil je niet, en dat is lachwekkend. Succes ermee.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:00

Je kan niet tegen gluten, maar eet wit brood van de aldi? Eet zelden vis of ei (juist gezond) en eet maar 2x per dag. Tsja zo heel gezond eet je dus helaas niet..

Probeer eens meer eiwitten te eten en vaker per dag te eten. Ipv wit brood, glutenvrij brood. Of probeer eens glutenvrije havermout.
Laatst bijgewerkt door Horse_xx op 31-07-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:00

Ik vind niet gek dat je zoveel moet plassen met zoveel vocht per dag. Ik zou starten dat te minderen. Heb je wel eens opgezocht hoeveel schade zoveel water veroorzaakt? Alles boven de 2,5 liter is niet gezond meer

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:06

Jammer dat je het lachwekkend vind terwijl mensen je proberen te helpen..

Maar zoals ik al had gezegd (en waar blijkbaar overheen gelezen wordt) waarom ga je niet naar een diëtist? Een aantal keer (weet uit m'n hoofd niet hoe vaak precies, maar kan je vinden in je polis) wordt gewoon vergoed.
Die kan je echt het beste helpen. Op bokt krijg je altijd tegenstrijdige adviezen, veel hier zijn imo obsessief met eten bezig en als je die volgt kan je opeens niks meer eten. Een diëtist heeft er voor gestudeerd. Succes ermee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:11

Ontbijt rustig opbouwen dan?
Mijn vriend kon ook echt jarenlang niets eten, maar hebben het langzaam ingevoerd. Als begin je met 1 aardbei (of druif, stukje meloen, komkommer of wat ie ook maar mag).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:15

Ik ben geen diëtist maar je zegt dat als je dezelfde hoeveelheid eten die je nu over 2 maaltijden verdeeld, over de hele dag eet, dat je dan constant honger hebt en dat je momenteel niet ontbijt. Ik herken dat bij mezelf, als ik niet of weinig ontbijt heb ik de hele dag weinig trek, terwijl ik als ik flink ontbijt vervolgens iedere paar uur echt bijna omval van de honger. Ik heb altijd het idee dat dat komt omdat na de eerste maaltijd 's morgens je spijsvertering goed op gang komt, je darmen gaan fanatiek aan de slag en dat maakt dat je steeds honger hebt. Met maar twee grote maaltijden en verder geen eten, blijft alles een beetje hangen in je lichaam en dat maakt dat je alles op slaat. Ik ben van mezelf relatief slank maar als ik stop met ontbijten ontwikkel ik een flink buikje!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:20

heel eerlijk ik zou alle pasta's, aardappelen en brood vervangen voor b.v vis, salades, fruit, vlees.
juist die koolhydraten worden omgezet in suikers die je slecht weg krijgt wat betreft afvallen.
heb in een sportschool als stagiare bij een diëtiste die met mensen met overgewicht werkte was een hele leuke groep vrouwen..

hun kregen elke week een nieuw eet schema mee van de diëtiste met allerlei leuke en volgens mij best wel hele smakelijke dingen.
en zoals iedereen hier al zegt je ontbijt is echt belangrijk ook voor je eigen lichaam al is t maar dat je b.v een klein blikje fruit eet of een shake op de ochtend.

en vooral heel veel bewegen: lopen, fietsen of sportschool.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:22

.
Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 03-02-26 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:23

Op MWS en de HK zijn er verschillende topics die zich richten op afvallen. Bijvoorbeeld het langlopende HK-topic: [HK] Diëten en afvallen deel 5! , maar ook het 'Motivatietopic' en de verschillende sport-topics hier op MWS. Ook bestaan er verscheidene topics voor mensen met bepaalde allergieën of intoleranties; voor receptentips kun je daarnaast nog eens kijken bij 'Voedertijd'.

Deze topics zijn in het leven geroepen, omdat MWS anders overspoeld wordt door specifieke topics over afvallen. Om die reden wil ik TS vragen zich bij een van die topics te voegen; hier plaats ik een slotje, omdat het dus een dubbeltopic betreft.