Nooit kunnen boeren. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:58

phormicola schreef:
Hoe weet je of je last hebt van je middenrif? Ik ben zo'n type dat pijn en ongemak negeert en heb het vaak niet door als ik ergens last van heb.

ohhhhhhhh maar dat weet je wel zodra je het hebt hoor..

ik heb wel eens de slechte gewoonte om direct uit de fles te drinken als ik erge dorst heb.
nu ben ik iemand die rustig een liter weg kan krijgen voor ik ademhaal (mijn rem met drinken zit pas rond 2.5 liter of zo lol.. daarvoor kan ik redelijk doordrinken, tenzij het melkproducten zijn... daar zit de rem rond de 750 ml)

soms zitten er flessen tussen die net even iets meer prik bevatten dan andere flessen (zelfs als beide nieuw zijn).. als er dan een grote hoeveelheid koolzuur naar binnen gaat zonder adem te halen dan heb ik zo rond 400-500 ml (dus 'teveel' koolzuur in frisdrank) dat mijn middenrif verkrampt, heel vaag.

voor de volwassenen onder ons.. tijdens specifieke hobbies waarbij ik dan teveel voorover zit en die houding te lang volhoud, dan wil mijn middenrif ook nog wel eens verkrampen..

hoe herken je dat het je middenrif is.. welllll, de pijn (bij mij dan) begint in het midden direct onder het borstbeen en verspreid zich vanaf daar.. eerste keer had ik echt zoiets van 'what the hell' is dit.. en wat je ook bedenkt het kan niets anders zijn dan het middenrif.

Grapjasjes12

Re: Nooit kunnen boeren. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:00

Dat voel ik inderdaad wel eens!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:04

elenaMM77 schreef:
je kunt 'leren boeren' immers dat doen ouders met een baby ook, die laten het boeren..
Baby's moeten boeren, anders zorgt die lucht voor nare dingen in de buik en ze kunnen kotsen. Een baby boert niet omdat zijn ouders dat duidelijk maken. Een baby boert omdat ie lucht mee naar binnen nemen en dat moet eruit.

Op commando boeren kan ook niet iedereen trouwens. :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:07

Sammie schreef:
Baby's moeten boeren, anders zorgt die lucht voor nare dingen in de buik en ze kunnen kotsen. Een baby boert niet omdat zijn ouders dat duidelijk maken. Een baby boert omdat ie lucht mee naar binnen nemen en dat moet eruit.

ouders stimuleren de boer, vandaar ook op het ruggetje tikken.. hierdoor verzameld de lucht zich in een 'grotere bel' en wordt boeren makkelijker.. later 'leer' je dat zelf te doen. Als je ouders het boeren nooit stimuleren, loop je grotere kans (let op niet altijd) dat je 'pruttelt' in plaats van boert.

anders zou het stimuleren van een boertje toch volkomen onnodig zijn? het lichaampje van een baby kan de lucht vaak zelf nog niet goed eruit werken, een boertje laten is wel degelijk iets dat het babylichaampje leert. of je moet de druk zo ver laten oplopen dat het het er wel uitspuugt of per ongeluk zo opgeblazen raakt dat het per toeval boert.

phormicola schreef:
Dat voel ik inderdaad wel eens!

ook tijdens het rondhobbyen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:09

Zo is het mij nooit verteld hoor. Een baby moet boeren (uit zichzelf dus), daarom hou je het omhoog. Anders kan het overgeven of in de darmen terecht komen en krampjes veroorzaken.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 27-07-14 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:12

Ik kon het ook nooit maar nu... :+

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:26

Zo herkenbaar ;(

Drink sowieso al bijna geen cola of ander koolzuurhoudende frisdranken, maar zelfs dan nog regelmatig last van me buik omdat er eigenlijk gewoon te veel lucht in zit -O-

Voor zover ik weet ooit per ongeluk 2 boertjes gelaten, maar dat was meestal gecombineerd met de hik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:11

Lotgenoten! En ik maar denken dat ik raar was. :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:13

Boself schreef:
Lotgenoten! En ik maar denken dat ik raar was. :')

Inderdaad, mijn vriend vond me ook raar toen ik dat na aanleiding van dit topic tegen hem zei :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:27

Hier nog iemand die niet kan boeren :( Mijn vriend kan het zelf opwekken maar ik boer echt bijna nooit..

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:40

Precies de openingspost, heb ik al jaren. Erg leuk tijdens tentamens, in een compleet stille zaal, loop ik geluiden te maken alsof ik enorme honger heb. Gisteren nog dachten ze dat de haan rare geluiden maakte, maar dat was ik. M'n ouders irriteert het nogal, ik ben er zelf wel aan gewend.
Inderdaad ook met regelmaat een opgeblazen buik. Ik denk dat het komt doordat ik met eten en drinken teveel lucht naar binnen neem. Maar hoe je dat kan oplossen...

De quote hieronder heb ik geprobeerd en daar kwam in plaats van een mini borreltje al een grotere borrel naar buiten, heel handig! Misschien eens vaker proberen op de momenten dat ik erg aan het borrelen ben.
elenaMM77 schreef:
je kunt 'leren boeren' immers dat doen ouders met een baby ook, die laten het boeren..

om zelf 'op commando te boeren':

span je buikspieren aan zo hard als je kan (als je niet kunt boeren dus, anders hoeft het maar licht).
houd je lippen opelkaar, niet inademen!
werk met je keel lucht naar beneden (dit gaat dan automatisch je slokdarm in)..
voer die druk op. op een gegeven, staat er goed veel druk op..
gaap nu.. wedden dat je boert..

doe dit gewoon af en toe even (graag in prive, ik hoef niet mee te genieten lol)..
zodat je went aan het 'eruit' werken van lucht door zo'n gaap beweging..

zodra je dan een boer voelt 'borrelen' weet je dat er niet voldoende druk op staat om het eruit te krijgen.. zet dan meer kracht op je gaap beweging... wil het nog niet, voer de druk dan juist extra op door er meer lucht 'in te pompen.

op een gegegen moment zul je het kunnen zonder eerst lucht naar binnen te pompen.. Het is gewoon een handigheid van je buikspieren, middenrif en keel.. het moet een 'reflex' worden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:56

och, een grote borrel is al een stap in de goede richting..

een boer is immers eigenlijk niet anders dan een grote luchtbel die onder kracht naar buiten komt.
miniborreltjes zijn allemaal hele kleine luchtbelletjes die zich op eigen kracht naar buiten wurmen.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:24

Ik heb het ook! En het kan bij mij ook úren door blijven gaan (met gemak 8/9/10 uur) en dan ben ik na een half uur al vreselijk misselijk. Ik heb dit bijna dagelijks, net als een opgeblazen buik.
Boeren gaat misschien eens in het half jaar per ongeluk, maar dat is altijd een mini boertje en lucht voor geen meter op.

Ik heb geprobeerd mijzelf te leren boeren, maar dit lukt me niet. En ik ben er ook niet achter wat de reden precies is. Bepaald eten, krijg ik gewoon te veel lucht binnen of misschien beide?

Het vervelendste vind ik dat het uren door kan gaan en ik er misselijk van word, maar ook het geluid (ik word altijd raar aangekeken of er word om gelachen) en de opgeblazen buik vind ik heel vervelend. Ik ben redelijk slank van mijzelf, maar door die lucht krijg ik een erg opgeblazen, harde ronde buik wat enorm opvalt.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:26

Waow ik heb precies hetzelfde!
Mijn zusje kan ook niet boeren.
Ook hebben wij bijna nooit de hik, maar als we dan de hik hebben dan is het echt de heeele dag..

Ik dacht echt dat ik de enige was :p

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:28

mlc schreef:
Ik heb het ook! En het kan bij mij ook úren door blijven gaan (met gemak 8/9/10 uur) en dan ben ik na een half uur al vreselijk misselijk. Ik heb dit bijna dagelijks, net als een opgeblazen buik.
Boeren gaat misschien eens in het half jaar per ongeluk, maar dat is altijd een mini boertje en lucht voor geen meter op.

Ik heb geprobeerd mijzelf te leren boeren, maar dit lukt me niet. En ik ben er ook niet achter wat de reden precies is. Bepaald eten, krijg ik gewoon te veel lucht binnen of misschien beide?

Het vervelendste vind ik dat het uren door kan gaan en ik er misselijk van word, maar ook het geluid (ik word altijd raar aangekeken of er word om gelachen) en de opgeblazen buik vind ik heel vervelend. Ik ben redelijk slank van mijzelf, maar door die lucht krijg ik een erg opgeblazen, harde ronde buik wat enorm opvalt.

Je zegt, misschien van bepaald eten.
Ik heb uitgevonden bij mezelf dat het bij mij heel erg wordt van biefstuk en kalfsvlees..
Is bij mij, vast weer bij iedereen verschillend..

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:30

Hahaha, allemaal lotgenoten.
Ik maak ook ontzettend veel geluid, vaak vooral na het eten. Ik borrel alle kanten op zeg maar, zijn ook heel veel verschillende geluiden mogelijk.
Kan ontzettend genant zijn en ik kan me er soms ook beroerd door voelen. Mijn vriend vindt het wel echt hilarisch trouwens :')

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:36

Ik moet zeggen dat ik totaal geen geborrel heb als ik soep heb gegeten :) vooral bruinenbonensoep..

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:00

sadekeshia schreef:
Je zegt, misschien van bepaald eten.
Ik heb uitgevonden bij mezelf dat het bij mij heel erg wordt van biefstuk en kalfsvlees..
Is bij mij, vast weer bij iedereen verschillend..

Dit gaat voor mij al niet op, ik ben vegetariër. Maar het zal inderdaad per persoon verschillen. Ik heb nog nooit opgemerkt dat het bij bepaald eten begint of erger wordt, maar dat houd niet in dat het niet door eten komt. Slechts dat het mij nog niet is opgevallen.
Ik heb ook geprobeerd om langzamer te gaan eten. Dit kost mij heel veel moeite, want ik kan een hele maaltijd in +/- 5 minuten naar binnen gooien. Maar ook dit hielp niet.

Edit: ik heb trouwens gevonden dat dit probleem een naam heeft: Dysfunction of the belch reflex

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:39

Dat had ik ook gevonden, maar vervolgens kan ik er erg weinig over vinden.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:49

Ik heb een klein stukje in het engels gevonden.
Hierin staat dat het gerelateerd is aan twee andere 'ziekten'.
1 daarvan is de schatzki ring, laat mijn moeder dit nou hebben.
Is dit toeval of???

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:51

Wat ben ik blij dat ik hier lotgenoten vind.
Mijn maag maakt ook altijd een raar geluid, iedereen denkt dat ik honger heb maar het is gewoon lucht in mijn maag..

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:27

mlc schreef:
Edit: ik heb trouwens gevonden dat dit probleem een naam heeft: Dysfunction of the belch reflex

Geinig dat er een naam voor is, op internet lees ik inderdaad dat ik precies dezelfde symptomen heb. Alleen nergens kan ik vinden wat je er tegen kan doen? Leren boeren?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:36

Oh ik ben dus niet de enige.. heel herkenbaar dit topic! Inderdaad: nooit kunnen boeren, misselijk gevoel, 'buikpijn', pijn in het middenrif, vaak de hik en dan ook lang en keihard, vreemde geluiden, opgeblazen harde buik, ik herken het allemaal!

Maar de oplossing.. leren boeren dus. Hmm ik ga daar morgen toch maar eens mee aan de slag :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:39

Ik heb een talent voor boeren :o?
Ik Let wel op waar ik het doe hoor maar ik kan het wel en erg goed ook ~~}>

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:41

Leren boeren ja, maar hoe? En ik denk ook zorgen dat er minder lucht in je maag terecht komt? Maar ook hier voor geldt: hoe?