phormicola schreef:Hoe weet je of je last hebt van je middenrif? Ik ben zo'n type dat pijn en ongemak negeert en heb het vaak niet door als ik ergens last van heb.
ohhhhhhhh maar dat weet je wel zodra je het hebt hoor..
ik heb wel eens de slechte gewoonte om direct uit de fles te drinken als ik erge dorst heb.
nu ben ik iemand die rustig een liter weg kan krijgen voor ik ademhaal (mijn rem met drinken zit pas rond 2.5 liter of zo lol.. daarvoor kan ik redelijk doordrinken, tenzij het melkproducten zijn... daar zit de rem rond de 750 ml)
soms zitten er flessen tussen die net even iets meer prik bevatten dan andere flessen (zelfs als beide nieuw zijn).. als er dan een grote hoeveelheid koolzuur naar binnen gaat zonder adem te halen dan heb ik zo rond 400-500 ml (dus 'teveel' koolzuur in frisdrank) dat mijn middenrif verkrampt, heel vaag.
voor de volwassenen onder ons.. tijdens specifieke hobbies waarbij ik dan teveel voorover zit en die houding te lang volhoud, dan wil mijn middenrif ook nog wel eens verkrampen..
hoe herken je dat het je middenrif is.. welllll, de pijn (bij mij dan) begint in het midden direct onder het borstbeen en verspreid zich vanaf daar.. eerste keer had ik echt zoiets van 'what the hell' is dit.. en wat je ook bedenkt het kan niets anders zijn dan het middenrif.
Mijn vriend kan het zelf opwekken maar ik boer echt bijna nooit..
vooral bruinenbonensoep..