Moet ik nou op mijn tweede dag al afzeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:56

Och jeetje, dat is balen; en pijnlijk. Ik zou vragen wat ze er in het ziekenhuis van denken of je kan werken. Als het gebroken is dan lijkt t me logisch om niet te gaan werken.
Sterkte, ook met de pijn!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:59

crazycactus schreef:
Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk een foto maken. Ik heb een keer een stoeptegel op mijn 2e teen laten vallen, een puinhoop, bloed enz, maar ze hebben de moeite niet genomen om een foto te nemen.
Ik zou gewoon intapen en een stevige schoen aan, zeer doet het toch wel.

Ja dom he! Ik had een keer een paard op mn voet en mn grote teen was het pijnlijkst van allemaal. Mn hele voet dik en bont en blauw maar de arts zei doodleuk dat het te dik was om een foto te maken. Dus ik moest maar met krukken hobbelen en zoveel mogelijk voet omhoog. Heb ik lang last van gehad.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:02

har166 schreef:
crazycactus schreef:
Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk een foto maken. Ik heb een keer een stoeptegel op mijn 2e teen laten vallen, een puinhoop, bloed enz, maar ze hebben de moeite niet genomen om een foto te nemen.
Ik zou gewoon intapen en een stevige schoen aan, zeer doet het toch wel.

Ja dom he! Ik had een keer een paard op mn voet en mn grote teen was het pijnlijkst van allemaal. Mn hele voet dik en bont en blauw maar de arts zei doodleuk dat het te dik was om een foto te maken. Dus ik moest maar met krukken hobbelen en zoveel mogelijk voet omhoog. Heb ik lang last van gehad.

Als het goed is maken ze een foto:
Doanique schreef:
Nou op naar de SEH voor een foto...

Hopelijk is het geen breuk Doanique

Anoniem

Re: Moet ik nou op mijn tweede dag al afzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:54

Mn eerste kootje is kaarsrecht verticaal door midden...

Zit nu met drukverband en morgen doen ze een schoentje van gips...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:57

Pff, dat is flink balen! Sterkte ermee. :(:)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:03

Nou dat is in ieder geval duidelijk en hoef je niet meer te twijfelen of je morgen gaat werken :D

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:07

ajspruit schreef:
Zolang je je teen kan belasten, is het niet gebroken. Ik zou als ik jou was even langs de HA, die kan het toch het beste beoordelen.
En je werkgever even laten weten dat je erg veel last hebt van je teen omdat dat gisteren gebeurd is, maar dat je uiteraard probeert er gewoon te zijn.
Je kan desnoods ook zeggen dat je het wel wil proberen, maar als het niet meer gaat je dat aangeeft of zo.
T is inderdaad banketstaaf, maar goed.. doe je ook niet expres toch?

Dat is echt niet waar... Ik had mijn arm gebroken, en deze kon ik gewoon nog bewegen. Dit had ik ook met een teen die wss was gebroken.

OT: Ik had dus heel hard mijn teen gestoten. We zijn toen naar het ZK gegaan (daar moesten we sws al naartoe) en hebben gevraagd wat we het beste konden doen. De gipsmeester zei dat iedereen zijn of haar teen we eens heeft gebroken, en dat je er niet veel aan kan doen...

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:29

Veel beterschap ts!

ajspruit schreef:
Zolang je je teen kan belasten, is het niet gebroken.

Hier nog een ontkenner :P
Ik was van een paard gevallen, pols werd wel wat dik en was pijnlijk maar kon hem nog gewoon bewegen, daarna nog 10 km naar huis gereden, sturen/schakelen. Thuisgekomen onder de douche gesprongen want ik had zand tot in mijn bilnaad zitten van de val.
Na de douche was hij wel zo erg opgezwollen dat ik voor de zekerheid toch maar even naar de SH ging, dubbele polsbreuk die gezet moest worden (2 dagen voor ik op vakantie zou gaan naar Borneo... ging dus mooi niet door)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:46

Mijn vakantie gaat ook niet door, zou niet weten wat ik aan het strand van Egypte moet doen in 45 graden... Baal als een stekker natuurlijk. Mijn beste vriendinnetje zou met me mee gaan naar Amsterdam om mijn laptop te laten repareren maar nu komt ze een film met mij kijken en gaan we op mijn gips tekenen... Je moet toch wat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:50

Achteraf geen verkeerde beslissing.
Voor jeuk, jeukpoeder en breinaalden ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:55

Jeetje, wat balen! Heb je een annuleringsverzekering?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:00

Balen, ik zou wel morgen erheen gaan of laten brengen als dat kan tenminste. En daar ter plaatste overleggen en teen laten zien en kijken wat je kan of wil en wat zij ervan vinden. Als het op je werk is gebeurt moet het bedrijf er trouwens melding/rapport van maken omdat het een bedrijfsongeluk is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:10

Doanique schreef:
Mijn vakantie gaat ook niet door, zou niet weten wat ik aan het strand van Egypte moet doen in 45 graden... Baal als een stekker natuurlijk. Mijn beste vriendinnetje zou met me mee gaan naar Amsterdam om mijn laptop te laten repareren maar nu komt ze een film met mij kijken en gaan we op mijn gips tekenen... Je moet toch wat...

och nu moet je verplicht in de herfstvakantie naar de zon..
als het weer minder heet is, je toch bruin wordt daar
en al je klasgenoten jalours omdat zij al geweest zijn..

heeee, het heeft zo ook zijn voordelen hoor ;)

mazzel dat het zetbaar is..

heb beide zijde mijn kleine teen in de prak gehad..

eerste keer dokter gebeld en die vroeg doodleuk:
'en doet het zeer?'
'uhmmm jaaaaa!'
'mooi dan let je de volgende keer beter op.. verder kan ik er weinig aan doen, maar mijn advies was in ieder geval gratis'

grrrr altijd leuk die artsen met humor.

tweede keer heb ik de moeite maar niet meer genomen om te bellen..

gewoon doorgehinkelt, wat meer op de binnenkant gesteund.. kleine teentjes zijn niet helemaal recht en hangen tegen de andere aan, maar geen verdere issues aan overgehouden..

voetmodel worden kan ik wel vergeten.. dat dan weer wel ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:15

Oh jeetje, wat een pech zeg. :(:)
Sterkte ermee! En eeuh, roze gips he. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:28

Roze of wit om op te tekenen! :D

We hebben nog niks geboekt (gelukkig) want we moesten even kijken naar de goedkoopste vluchten, je betaalt je scheel nu...

Karuna; ga ik inderdaad doen. Helaas moet ik al om 8 uur beginnen en dan moet ik dus gips laten zetten dus er heen wordt wat lastig... Ik bel morgen ochtend gewoon even en als ze het er niet mee eens zijn is het jammer... Kan er ook niks aan doen!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:45

Dat is geen fijn nieuws ts! :(:) jammer ook van de vakantie!
Sterkte dr mee! Weet zeker dat je werkt het wel begrijpt hoor, ze kunnen moeilijk verwachten dat je met een poot in 't gips komt schoonmaken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:49

Ik hoop dat ze het begrijpen. Het mag ook niet nat worden en ik werk voornamelijk met natte doeken en emmers sop. Als dat omvalt...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:57

Doanique schreef:
Ik hoop dat ze het begrijpen. Het mag ook niet nat worden en ik werk voornamelijk met natte doeken en emmers sop. Als dat omvalt...

ach dat loopt zo'n vaart niet hoor.. tenzij je vol in zo'n emmer wilt stappen..
anders voor de zekerheid een grote geitenwollen sok erom.. voordat het vocht je gips dan bereikt ben je allang uit de plas gestapt en heb je de sok eraf getrokken.

draai inmiddels 19 jaar mijn eigen huishouden, alleen bij het ramenlappen een keer per ongeluk een emmertje omgetrokken.. voeten waren nog droog, alleen bovenlichaam zeiknat.

dat het door je werk nat wordt is denk ik een ongerustheid die ingegeven wordt door het moment.. daar zou ik mij niet zo druk over maken. hand/arm in het gips dan zou het wat lastiger worden met emmers en nattigheid ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:03

Ja precies... Ik vraag morgen bij de dokter anders wel even wat ze aanraden. Ik kan eventueel bij mijn moeder op kantoor komen werken om dossiers uit te zoeken maar ja leuk is anders... Vind het vooral banketstaaf dat ik gelijk na mn eerste dag er mee kan kappen dan...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:29

Voel je niet schuldig ! Je hebt toch niet met opzet een tafel op je voet laten vallen??

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:38

Tja vervelend voor het bedrijf, maar je kan er toch niets aan doen!!!!? Hier zullen ze echt wel begrip voor hebben hoor. Ik zou morgenochtend bellen en je verhaal doen, ook dat je terug moet om het in het gips te laten zetten. Ik zou aangeven dat je erg baalt en zo snel mogelijk weer wilt werken en dat je met de arts overlegt en hen weer belt zodra je meer weet.
Wie weet valt de pijn mee met gips en mag je het met zo'n loopschoen belasten! Als de arts aangeeft dat je gewoon mag werken, zou je gewoon weer aan het werk kunnen.

Beterschap!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:40

Delphi schreef:
Tja vervelend voor het bedrijf, maar je kan er toch niets aan doen!!!!? Hier zullen ze echt wel begrip voor hebben hoor. Ik zou morgenochtend bellen en je verhaal doen, ook dat je terug moet om het in het gips te laten zetten. Ik zou aangeven dat je erg baalt en zo snel mogelijk weer wilt werken en dat je met de arts overlegt en hen weer belt zodra je meer weet.
Wie weet valt de pijn mee met gips en mag je het met zo'n loopschoen belasten! Als de arts aangeeft dat je gewoon mag werken, zou je gewoon weer aan het werk kunnen.

Beterschap!

Nee dat mag niet; een loopschoen is alleen voor kleine stukjes thuis en niet om mee te gaan werken (helemaal geen lopend werk).

Citaat:
Loopschoen
Behalve het eventueel rechtzetten en spalken van de teen krijgt u ook een loopschoen. Die schoen houdt uw voet en vooral de gebroken teen in een vaste stand. Ook als u loopt. Het is echter niet de bedoeling dat u met die loopschoen gewoon uw dagelijkse werk gaat doen, want dan is die schoen al na twee weken versleten, terwijl het meestal de bedoeling is dat u er minstens vier weken mee toekomt. U mag ermee lopen om de noodzakelijke dingen te doen, zoals naar het toilet, eten en drinken maken, enzovoort, maar het is niet de bedoeling dat u er uitgebreid boodschappen mee gaat doen. Een beetje extra rust is voor de teen wel belangrijk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:52

Brainless, hmmm nee dan is dat niet verstandig nee! Ik heb (gelukkig) geen ervaring met gips en loopschoenen .... althans alles wat ik gebroken heb kon niet in het gips.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:52

Hallo, zij gaan echt wel begrijpen dat je niet kunt werken met een gebroken voet. Heel vervelend, maar het is niet anders. oliebol happens.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:56

har166 schreef:
Voel je niet schuldig ! Je hebt toch niet met opzet een tafel op je voet laten vallen??

jawel joh ;)

ze moest wel drie keer mikken voordat ie goed terecht kwam