Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cyella schreef:En dat ik ook nog eens 20 euro per kwartaal betaal gewoon om bij een dokter te mogen komen. Jezus, dit is wel érg overdreven
manonutjuh schreef:Mioux schreef:Dan zou ik eens gaan navragen bij je verzekering waarom jij dit hebt? Hier betalen wij (4 mensen) dit nooit...
Volgens mij betaald iedereen dit.
Dit wordt vergoed vanuit de basis verzekering en zie je dus niet terug op je nota's oid.
Naar de huiarts gaan je kost niets op t moment dat je gaat, maar wordt dus op deze manier gedekt.
Mioux schreef:hier ook aanvullend netjes bij zilveren kruis geregeld allemaal, alleen prikpil betaal ik wel zelf en krijg ik niks van terug,is iets van 10 euro per kwartaal, maar goed lig ik niet wakker van
Dieselpaard schreef:huh? Een abonnement? Kun je dat abonnement niet stopzetten? Loopt dit via de apotheek? Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan, niemand betaald zoiets!
Koper schreef:Dieselpaard schreef:huh? Een abonnement? Kun je dat abonnement niet stopzetten? Loopt dit via de apotheek? Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan, niemand betaald zoiets!
(bijna) IEDEREEN in Nederland heeft een abonnement bij de huisarts. Alleen weten veel mensen dit niet omdat je er geen eigen risico over betaalt en omdat de huisarts in veel gevallen rechtstreeks bij de zorgverzekeraar declareert. Kennelijk kan de huisarts van TS dat niet, mogelijk weet hij niet bij welke maatschappij TS verzekerd is, of onder welk polisnummer. Als TS dat even checkt met de huisarts zal hij in oktober gewoon bij de verzekeraar kunnen declareren.
Shadow0 schreef:Nee, je moet voor 1 januari opzeggen en dan voor 1 februari een nieuwe verzekeraar hebben.
Cyella schreef:Koper schreef:(bijna) IEDEREEN in Nederland heeft een abonnement bij de huisarts. Alleen weten veel mensen dit niet omdat je er geen eigen risico over betaalt en omdat de huisarts in veel gevallen rechtstreeks bij de zorgverzekeraar declareert. Kennelijk kan de huisarts van TS dat niet, mogelijk weet hij niet bij welke maatschappij TS verzekerd is, of onder welk polisnummer. Als TS dat even checkt met de huisarts zal hij in oktober gewoon bij de verzekeraar kunnen declareren.
Ik weet nog niet of ik daar voor moet betalen, heb nog geen rekening binnen gekregen. Vandaar dat ik nog geen actie onderneem, maar als alles goed is en jullie gelijk hebben(Duh!) dan wordt het inderdaad automatisch verrekend.
Koper schreef:Shadow0 schreef:Nee, je moet voor 1 januari opzeggen en dan voor 1 februari een nieuwe verzekeraar hebben.
Je kunt je inderdaad in de loop van januari nog aanmelden bij een zorgverzekeraar als je voor 1 januari je zorgverzekering van het jaar ervoor hebt opgezegd. Houd er wel rekening mee dat je in de tussentijd (dus totdat je je weer ergens aanmeldt) niet verzekerd bent.
Cyella schreef:@Nies_, ik ben een zogenaamde 'Nederbelg', hahaha! Ik heb altijd op de grens van Nederland en België(Maar dan in België dus) gewoond, letterlijk 2 huizen over de grens. In mijn achtertuin stond zelfs een grenspaal! Ik praat dan ook gewoon Nederlands(Ok, Limburgs...), geen Belgisch en ben altijd in Nederland naar school gegaan, heb ook altijd in NL gewerkt. Omdat ik ben gaan samenwonen met mijn (Nederlandse) vriend, en ik naar een andere school nu ga ben ik in NL gaan wonen. Terug gaan naar BE is dus imo niet echt een optie. Is ook niet dat ik zoiets heb van: Dit is belachelijk, nu ga ik weg! Ik verbaasde me meer over het feit dat ik voor een (hele dure!) verzekering betaal, en er niks voor terug krijg. In BE betaalde ik omgerekend max 20 euro per maand namelijk.
Koper schreef:Cyella schreef:@Nies_, ik ben een zogenaamde 'Nederbelg', hahaha! Ik heb altijd op de grens van Nederland en België(Maar dan in België dus) gewoond, letterlijk 2 huizen over de grens. In mijn achtertuin stond zelfs een grenspaal! Ik praat dan ook gewoon Nederlands(Ok, Limburgs...), geen Belgisch en ben altijd in Nederland naar school gegaan, heb ook altijd in NL gewerkt. Omdat ik ben gaan samenwonen met mijn (Nederlandse) vriend, en ik naar een andere school nu ga ben ik in NL gaan wonen. Terug gaan naar BE is dus imo niet echt een optie. Is ook niet dat ik zoiets heb van: Dit is belachelijk, nu ga ik weg! Ik verbaasde me meer over het feit dat ik voor een (hele dure!) verzekering betaal, en er niks voor terug krijg. In BE betaalde ik omgerekend max 20 euro per maand namelijk.
Hoe heb je dat al die tijd gedaan dan, wonen in België en werken in Nederland? In het land waar je je inkomen hebt hoor je je zorgverzekering te hebben.
Annemiek80 schreef:Gianti schreef:
zo bedoelde ik 'nog leuker maken' natuurlijk ook niet, was sarcastisch hoe triest het gesteld is hier in apotheken... genoeg ervaring idd met verkeerde dosissen, incl verkeerde dosis morfine
van zo'n abbo heb ik nooooit gehoord... kan het niet zijn dat je zo'n verzekering hebt dat alleen vergoed wordt als je bij bepaalde ziekenhuizen gaat?
die verzekering bestaat (nog) niet (en komt er hopelijk ook niet)