Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
elenaMM77 schreef:ik heb geen idee van een no poo methode.
ik gebruik inmiddels 5 maanden geen shampoo meer, gewoon cold turkey mee gestopt..
werd eerst vettiger
na drie weken van ene douchebeurt op de andere na het drogen was het vettige ineens verdwenen..
als het door de tijd van de maand eens ietsjes vettiger is dan anders dan neem ik een schijfje citroen mee onder de douch en wrijf die goed langs de haaraanzet en hoofdhuid..
ik gebruik geen soda of andere vervangers omdat ik dat teveel gedoe vind, gebruiken dieren ook niet is mijn achterliggende gedachte.. Ik spoel mijn haren gewoon goed warm uit en kam/borstel het ook door onder de douche (niet als het handdoek droog is, want dan breekt het wel makkelijk, maar onder stromend water heb ik geen haarbreuk).
van snel vet haar zonder volume (stijler dan dat van mij kon je het echt niet vinden.. ook geen volume in te brengen, zelfs bruidsprays zakten uit in het minste zuchtje wind).. nu voller haar en ik blijk toch een hele grove slag (1 slechts, maar toch) in mijn haar te hebben..
mensen zeggen niet teveel borstelen tijdens de overgang.. dat heb ik wel gewoon gedaan..
al met al, gewoon extra goed borstelen smorgens en s avonds en wat warmer uitspoelen dan je gewend was.. in uiterste geval schijfje citroen.. dat is mij ervaring tot nog toe..
--------
kleine toevoeging en vraagje..
een vriendin van mij gruwelde er natuurlijk van toen ik het na een paar maanden zei.. maar vond het wel vreemd dat er niets te zien was.. dus vroeg ze mag ik het dan eens ruiken..
Dus ik.. tuurlijk waarom niet... Ze was helemaal lyrisch over hoe fris het rook.. Ruikt ze vervolgens aan haar goed verzorgde haar, die ochtend met shampoo, conditioner.. Ze rook er niets meer van, maar ook dat frisse luchtje niet..
NU is mij vermoeden dat de natuurlijke olieën die je hoofdhuid aanmaken en dus in je haar komen in staat zijn om geur te absorberen.. maar dat kunstmatige vetstoffen zoals conditioners en gels dit dus niet kunnen omdat ze misschien 'verzadigd' zijn door het luchtje dat er aan toe gevoegd was maar vervliegd?
weet iemand hier misschien iets over.. want nu ze het gezegd heeft begint het mij idd op te vallen. maar dat zou dus ook verbeelding kunnen zijn.
shirleyp schreef:Hier hetzelfde... Rijd iedere dag met cap, die toch altijd wat muf ruikt van mijn zweethoofd. Hoe krijgen jullie zonder shampoo die geur uit je haar? Ben vast niet de enige met een stinkcap toch
ZusJacobs schreef:elenaMM77 schreef:Ik vraag me af of dat Cold turkey stoppen ook werkt op mijn soort haar: namelijk pluis pluis pluis en krullen![]()
Ik zou het graag willen proberen maar kom er nu al zo moeizaam doorheen soms..
ook een keer olijfolie.. dat rook joh.. had de hele dag honger
Jans schreef:maar ik hou geen haar over (volumetechnisch dan), gewoon een banketstaaf slap bosje en het brak af als een malle omdat ik er met de borstel / kam gewoon niet meer doorheen kon komen, zag eruit alsof de ratten eraan gevreten hadden..

Just_Sannee schreef:Ik heb ook een hele lange tijd zonder shampoo willen werken, maar durf het niet aan, ik heb heel dik haar tot aan m'n billen, en dat valt lastig te verstoppen als het de eerste weken zo vet is..
, hij heeft het nooit opgemerkt verder en twee dagen later zag mijn haar er weer compleet normaal uit..
MyLittleLove schreef:Ik sport elke dag en geef fitnessles dus ik ben dagelijks nat van het zweet en wil dus wel een beetje fris ruiken
pmarena schreef:Missen jullie het lekkere zachte schuimende gevoel niet bij het wassen van je haar?

pmarena schreef:Missen jullie het lekkere zachte schuimende gevoel niet bij het wassen van je haar?
Lees erg positieve dingen, kokosvet schijnt voor een hoop dingen erg goed te zijn. MyLittleLove schreef:Nee ik bedoel dat ik s'avonds en smorgens 2 uur les geef en ik wil wel fris ruiken er tussendoor.
Heb het met conditioner zonder siliconen gewassen, bah, hetis hartstikke vet en zwaar..

pmarena schreef:Zo moeilijk is dat toch niet![]()
Men heeft het over agressieve shampoo die je koopt en dat je beter zelf met baking soda en azijn enzo aan de slag kan omdat dat zo veel betere resultaten geeft, en nu verandert dat in mensen die zeggen "inderdaad, nu ik alleen nog maar conditioner gebruik..."