Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Pion schreef:Deels ook met perfectionisme te maken, ik MOET controle hebben.
Zo moeilijk om het los te laten.
Het gaat steeds beter, ik werd er gewoon ongelukkig van om mijzelf zó druk te maken om (eigenlijk) onbelangrijke dingen.
Enorm veel stress in mijn lijf.
Steeds meer beseffen; het hoeft niet perfect.
Het gaat steeds beter, ik werd er gewoon ongelukkig van om mijzelf zó druk te maken om (eigenlijk) onbelangrijke dingen.
Lijstjes vind ik inderdaad ook wel prettig, niet eens zozeer om te zien wat ik gedaan heb maar vooral om een beetje structuur te bewaren.
Precies dit, al last van sinds groep 6 op de basisschool.jetm schreef:Leuk he, hoe we eigenlijk wel weten wat we "fout" doen en anderen hier heel goed voor kunnen waarschuwen. (TS hier Liesje)
Maar oh zo moeilijk om ook goed voor jezelf te zorgen
Heb net gegoogled op 'perfectionisme', het was alsof iemand een spiegel voor me hield, auwtsh...

Maar of mijn huis perfect netjes is vind ik minder belangrijk - anderen zien het niet, en naar mijn eigen maatstaven is het sowieso nooit goed. Wel 'leuk' om te lezen dat het zich dus op totaal verschillende manieren kan uiten. Dani schreef:Ik twijfel nu wel over welke stappen ik moet ondernemen. Ik moet dat wel op korte termijn doen want anders doe ik het helemaal niet meer, maar ik weet niet waar ik goed aan doe. Wat nodig is, wat effectief zal zijn.