Overgaan van de pil naar spiraaltje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:55

Ik heb altijd de pil geslikt, maar vond t vreselijk. Troep, continu chagrijnig, huilen om niks, vreetbuien. Voelde me echt niet fijn. En elke dag aan dat stomme pilletje denken is ook niks voor mij..

Nu sinds 2012 mirena en ben er onwijs tevreden mee! Bijna nooit meer ongesteld, nergens last van met sex en hoef niks meer te onthouden. Het enige wat ik herken is de haaruitval! Maar had dat eerlijk gezegd nooit gekoppeld aan de spiraal.. Heb het nu met een supplementje wel onder controle :)

Het plaatsen viel mij ontzettend mee.. Ja het doet even pijn, maar ik had het erger verwacht. Lag maar te wachten tot het écht pijn zou gaan doen, maar toen was het al klaar. :) Daarna wat krampjes, maar gewoon mijn dag kunnen doen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:02

safina schreef:
- Dat kleine gangetje tussen die twee ruimtes (baarmoedermond) is zo dik als een lucifer. Daar kan je vriend nooit doorheen om bij het spiraal terecht te komen (tenminste: ik hoop voor hem van niet :D

Hahaha _O-

Dreamybol: jaaa, da's een beetje een mafkees. Ik moet nog een andere zoeken.

Jasmijn159: oh, wat voor'n supplement gebruik jij? :oo

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:03

Die man is tegenwoordig met pensioen als we dezelfde bedoelen Zoey !

Mendels als ik me niet vergis..

Wilde hem ook graag weer afgelopen Januari maar helaas deze keer een net afgestudeerde dame :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:07

Dreamybol schreef:
Eerste keer door mijn mannelijke huisarts die erg vriendelijk en rustig was. Daarna bij zijn opvolgster, die er een enorme bende van maakte (waar ik achteraf wel om kon lachen, zo vaak zie je je huisarts niet met rode konen op haar knieën de vloer schoonmaken en het was echt een idiote huisarts) en de laatste keer bij mijn huidige vrouwelijke huisarts. Topvrouw. Alles was klaar en ze vroeg of ik mezelf zou redden met opstaan en weer aankleden. ik moest het maar zeggen als ik flauw ging vallen. :+

Fortitude, misschien eens met je huisarts je twijfels bespreken? Als die je weer wat kan geruststellen, voel jij je misschien weer wat beter? Huisarts zou ook de aangewezen persoon moeten zijn als het gaat om advies over anticonceptie. :(:)

Vind ik inderdaad een goede. Ik ben ook eerst voor een advies gesprek langs geweets bij mijn huisarts. hij heeft me uitgelegd wat de voors en tegens zijn en met behulp van plaatjes uitgelegd hoe de paatsing gaat.

MaaikeMo

Re: Overgaan van de pil naar spiraaltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:18

Interessant topic!

Ik vraag me ook wel af of de mensen die zijn overgestapt ook veranderingen hebben gemerkt aan hun lichaam?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:23

Fortitude schreef:
Jasmijn159: oh, wat voor'n supplement gebruik jij? :oo

Van de etos, heet geloof ik huid, haar en nagel. Met een paars dopje. Ik doe er twee per dag en moet me daar ook echt aan houden, want anders trek ik weer een week lang hele plukken haar van mn hoofd af -O-

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:25

MaaikeMo schreef:
Interessant topic!

Ik vraag me ook wel af of de mensen die zijn overgestapt ook veranderingen hebben gemerkt aan hun lichaam?

Ik nog niet maar heb hem ook pas een maand :o

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:26

Ik heb ook mindere ervaringen. Het zetten was erg pijnlijk. Ben er enkele dagen ziek van geweest. Daarna ben ik dik een half jaar ongesteld geweest. Daarna helemaal niet meer. Alleen had ik wel steeds met periodes menstruatie pijn. Later bleek dat te worden veroorzaakt door cystes aan me eierstokken en toen was ik er klaar mee. Doe mij maar gewoon de pil.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:35

koetjeboe schreef:
Ik heb ook mindere ervaringen. Het zetten was erg pijnlijk. Ben er enkele dagen ziek van geweest. Daarna ben ik dik een half jaar ongesteld geweest. Daarna helemaal niet meer. Alleen had ik wel steeds met periodes menstruatie pijn. Later bleek dat te worden veroorzaakt door cystes aan me eierstokken en toen was ik er klaar mee. Doe mij maar gewoon de pil.

Jij had de Mirena, neem ik aan?

Zijn er meer met een koper, of ben ik de enige?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:36

koetjeboe schreef:

Kwamen die cystes van de spiraal?!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:37

Jasmijn159 schreef:
koetjeboe schreef:

Kwamen die cystes van de spiraal?!

dat kan wel een bijwerking zijn!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:29

Ik mag ivm een leveradenoom geen pil meer. Een spiraal heeft minder hormonen toch? Iemand ervaring met een leveradenoom en nog een soort van hormonale anticonceptie die minder heftig is dan de pil? Aangezien de 'tumor' op mn lever groeit door hormonen

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:46

Interessant topic dit! Ik slik nog de pil! Zou ook graag wat anders willen! Zijn er nog meer mogelijk heden dan het spiraaltje?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:47

Ik had de mirena. Ja cystes kwamen door het spiraaltje. Kon veen kwaad volgens de arts. Maar zat mij niet echt lekker

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:48

Je hebt zo veel anticonceptie. Sprikpil. Nuva ring. Ehh en er zijn er vast nog meer maar die weet ik zo niet

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:50

Ik heb ook mirena, ik heb altijd al last gehad van heel veel cystes :(
Maar ik zou nooit meer anders willen, het plaatsen was pijnlijk maar zodra ik auw zij was het ook weer weg

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:07