Ongesteld maar toch paardrijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:32

Dames. ..ts is 12... Mijn dochter is 11 en net voor de 1e keer ongesteld geworden maar ze mag van mij nog echt geen tampons gebruiken hoor. We weten niet hoe haar moeder daar over denkt.

TS met een maandverbandje kan je heel goed paardrijden hoor. .. Een de tips van donkere broek is altijd goed. Het lijkt misschien heel erg maar als je een aantal jaren aan het klooien bent geweest dan weet je niet beter.

Je kan alles doen als je ongesteld bent. (Alleen zwemmen met een tampon). Als je nog vragen hebt die je niet in het topic wil vragen mag je altijd een pb dien

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:38

Laatst bijgewerkt door Sem_ op 24-06-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:38

Precyll schreef:
Dames. ..ts is 12... Mijn dochter is 11 en net voor de 1e keer ongesteld geworden maar ze mag van mij nog echt geen tampons gebruiken hoor. We weten niet hoe haar moeder daar over denkt.

TS met een maandverbandje kan je heel goed paardrijden hoor. .. Een de tips van donkere broek is altijd goed. Het lijkt misschien heel erg maar als je een aantal jaren aan het klooien bent geweest dan weet je niet beter.

Je kan alles doen als je ongesteld bent. (Alleen zwemmen met een tampon). Als je nog vragen hebt die je niet in het topic wil vragen mag je altijd een pb dien

Ben jij niet de moeder van je dochter dan?

Waarom mag zij geen tampons gebruiken? :)

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:43

Petrichor schreef:
Precyll schreef:

Ben jij niet de moeder van je dochter dan?

Waarom mag zij geen tampons gebruiken? :)

Ik bedoelde dat we niet weten hoe TS haar moeder daar over denkt. Was wat onduidelijk geformuleerd.

Mijn dochter is 11 en ik vind haar nog te jong voor tampons. Ze weet donders goed wel wat er speelt in de wereld en hoe dit soort dingen werken. Maar ik vind haar gewoon nog te jong. Ze is net 1x ongesteld geweest en zit nog op de basisschool.

laraxXxemma

Re: Ongesteld maar toch paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:47

Vind het niet zo raar dat moeder van dochter van 11 hierboven dat niet wil
Maar voor ts, vraag er eens naar aan je eigen moeder. En als het net zoals bij mij is; rijd de eerste dag niet ;p (werd/is ? bij mij gewoon te veel, de pijn en ook het bloed)
Andere dagen ervan ga ik wel gewoon zo rijden :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:48

Hahah misschien wel knullig van mij maar ik begreep het echt niet. :)

Bij mijn eerste menstruaties gebruikte ik ook geen tampons hoor is vaak ook niet nodig voor zo'n klein beetje. :) Ik snap je dus wel heel goed!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:50

Wel of niet doorlekken ligt ook aan hoe veel je verliest. Ik kom er namelijk niet eens met één nachtmaandverbandje, ik heb echt, zeker de eerste dagen, dubbele bescherming nodig, en dan nog moet ik om de 2 uur écht naar de wc.

TS, gewoon doen wat je zelf fijn vindt. Als je niet al te veel verliest is een goed maandverband met vleugels afdoende, of een tampon in de maat die voor jou het beste werkt (mini denk ik dat het best past, maar dat moet je zelf even kijken). Als je nou veel verliest kun je altijd nog dubbel maandverband in doen, of een wat grotere tampon gebruiken, met eventueel nog een sterker maandverband. En voor je gemoedsrust een zwarte of wat donkerdere rijbroek aan doen. Toen ik pas net ongesteld was gaf het mij ook rust als ik twee onderbroeken over elkaar aan deed. Ook deed ik nooit een te losse onderbroek aan als ik maandverband in had, dat kan namelijk schuren. Ik heb altijd speciaal voor als het weer mijn tijd van de maand is wat strakkere, stevigere onderbroeken opzij liggen, zodat ik die daarvoor kan gebruiken. Ik kan je ervan verzekeren dat het helemaal goed komt, en als het toch mis mocht gaan, aarzel niet om naar je moeder of een ander vrouwelijk persoon toe te stappen.. we weten (helaas) allemaal hoe het is :)

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:53

:D _O- soms ben ik wat onduidelijk... werk in de zorg en rapporteer in halve zinnen... stom %)

TS het komt allemaal wel goed. Lijkt misschien niet zo maar geloof ons maar...al die ervaren "oudere" vrouwen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:55

Ik snap niet goed waarom een moeder een tampon niet goed zou vinden? Mijn moeder vond het nooit een probleem, ik heb ook nóóit maandverband gebruikt. Ook met paardrijden niet. Toen ik jonger was gebruikte ik alleen nog maar mini en ook daar lekte ik niet doorheen.

Succes TS :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:56

Tip 1: ga altijd met zadel voor het geval dat je doorlekt
Tip. 2: tidens het rijden zelf doe ik "dubbele bescherming" (maandverband en voor de zekerheid daarop een inlegkruisje
Tip 3: ga gelijk ervoor em gelijk erna voor de zekerheid maar het toilet
Tip 4: so veel mogelijk doorzitten helpt nij mij ook

Ik kam zelf na,elijk ook geen tampony erin doen (ben nu 3x geweest dus ja)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:00

Tampony's FTW *\o/*

ik gebruik meestal tampon en een inlegkruisje :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:01

Als je voor en na het rijden even naar de wc gaat dan moet het volgens mij wel goed komen. :) Als je je toch niet helemaal prettig voelt zou je ook een lang shirt/trui aan kunnen doen die over je billen valt, dan weet je zeker dat niemand er iets van ziet mocht je toch een beetje doorlekken!

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:02

Zoals ik al zei... Ik werk in de zorg

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... droom.html

en het hoeft niet altijd te komen door te lang te laten zitten. Ja, ik weet dat het zeldzaam is en ja, ik weet ook dat ik wat neurotisch kan zijn. Helaas zie ik ook de gevolgen van zeldzame ziektes waarvan de mensen dachten dat het hun nooit zou overkomen.

Ik verbied het haar later echt niet, maar nu nog even geen tampon gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:04

ik was dan wel pas ongesteld op mijn 17e, maar ik heb meteen de eerste dag een tampon gebruikt, maandverband voelt net alsof je een vieze poep luier aan hebt ofzo :') (iiieeeeuw) dus daar ben ik heel gauw vanaf gestapt..

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 04:07

WWW -> MWS

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:06

Precyll schreef:

Hoezo.. Is toch niks raars aan, en het maakt het leven een stuk comfortabeler. :P
Ik herinner me nog een basisschool kamp waarbij we uren per dag moesten fietsen en dat met een maandverbandje, sindsdien heb ik die troep nooit meer gebruikt. :')

Ik vind het echt smerige zweterige onhandige plakkerige niet werkende meuk.
Maar goed, iedereen zijn mening ja. :P

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:25

Maartje1990 schreef:
Ik snap niet goed waarom een moeder een tampon niet goed zou vinden?

Omdat een tampon eigenlijk niet zo gezond is. Het kan je hele "zaakje" :+ uitdrogen, schimmels krijgen, in extreem uitzonderlijke gevallen een of ander virus/infectie (stond/staat op de verpakking!). Meerdere gyneacologen raden tampongebruik af!

Hoe dan ook, het hangt er inderdaad gewoon vanaf hoeveel je verliest. Ik zou ook gewoon een nachtverband gebruiken, een schone net voor je vertrekt. Je ondervindt zelf wat je het fijnste vindt, waar je je het comfortabelste bij voelt. Met een zwarte broek voel je je wel het veiligste denk ik.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:28

pepermunt14 schreef:
Voordat je de pony op gaat een maandverbandje met vleugels in doen. En als je van het paard gaat even kijken hoe het stroomt.
Tampon vind ik echt vies en zo doe ik het al jaren.

Ik gebruik ook geen tampon hoor.. Alleen maand verband. Ook geen zwarte rijbroek. Nog niet doorgewerkt met mijn 4000 liter bloed. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:34

Mars schreef:
Lepeltje schreef:
Wat is er zo vies aan een tampon dan? Vind het veel ranziger om de hele tijd in je eigen bloed te zitten soppen met zo'n maandverband.

Nou inderdaad :=
Om maar niet te spreken van de kans op luchtjes en hoe ongezond het is zo'n stuk niet ademend plastic in je broek. Ik wist destijds niet hoe snel ik op tampons over moest stappen, en nu wordt ik gewoon helemaal niet meer ongesteld, nog veel beter :Y)

Heb je enig idee hoe ongezond tampons zijn?!
Juist ja, gaat lekker broeien daar binnen, krijgt allemaal bacterien.. je hebt gewoon tampon ziekte!

Ik gebruik beide. Vroeger alleen tampons, maar helaas, omdat je ph waarden dan onstabiel is, mocht ik tijdelijk geen tampons meer, dus mezelf aangewend aan maandverband.
Op het paard, gewoon een dun maandverbandje, red je prima.
Doe gewoon waar jij jezelf het prettigst bij voelt.

Ik wilde eigenlijk alleen reageren op de rare opmerking dat maandverband gevaarlijk zou zijn, terwijl het van tampons bewezen is.

Sem_

Re: Ongesteld maar toch paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:36

Sommige menzen geven aan dat je het makkelijk red met een maandverbandje.. Maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op, de een verliest nu eenmaal minder bloed dan de ander.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:36

Precyll schreef:
Zoals ik al zei... Ik werk in de zorg

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... droom.html

en het hoeft niet altijd te komen door te lang te laten zitten. Ja, ik weet dat het zeldzaam is en ja, ik weet ook dat ik wat neurotisch kan zijn. Helaas zie ik ook de gevolgen van zeldzame ziektes waarvan de mensen dachten dat het hun nooit zou overkomen.

Ik verbied het haar later echt niet, maar nu nog even geen tampon gebruik.

Toen rond mijn 12e een keer naar de dokter moest heeft hij me hier een informatie-foldertje over meegegeven. Vond ik persoonlijk wel belangrijk, om te weten dat het uberhaupt kan gebeuren.
En ja, daarom ook de eerste jaren liever niet aan de tampons gegaan.
Dus ik zou best begrijpen dat je als moeder zijnde aangeeft dat maandverband ook prima is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:37

Lynn_Noname schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik snap niet goed waarom een moeder een tampon niet goed zou vinden?

Omdat een tampon eigenlijk niet zo gezond is. Het kan je hele "zaakje" :+ uitdrogen, schimmels krijgen, in extreem uitzonderlijke gevallen een of ander virus/infectie (stond/staat op de verpakking!). Meerdere gyneacologen raden tampongebruik af!

Ja, als je 'm 12 uur inhoudt, dan kan iedereen zich toch wel bedenken dat dat niet gezond is :+

Ik mot echt geen maandverband meer hoor, gadverdamme :r

Om weer ontopic te gaan: ik vind paardrijden juist heel fijn als ik ongesteld ben, door de bewegingen die je maakt verminderen (bij mij dan toch) de krampen behoorlijk :j niet zo gek ook, als je spierpijn hebt is het ook goed om licht intensief te bewegen. Dit bevordert de doorbloeding van je spieren waardoor je er minder last van hebt.

Ik zeg doen +:)+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:40

Hier ook iemand die altijd rijd met maandverband. En ik vloei in het begin ook erg veel. Is helemaal niks gevaarlijks aan. En als het stinkt, dan heb je gewoon te lang met hetzelfde maandverband doorgelopen. Maandverband moet je net als tampons om de ongeveer 2 uur vervangen.

@ TS je kunt gewoon gaan rijden als je ongesteld bent. Zorg je er gewoon voor dat je vlak voordat je gaat rijden een nieuwe tampon/maandverband in doet. En dan ga je de eerste keren gewoon nadat je hebt gereden weer naar het toilet. Dan kun je er evt. weer een nieuwe indoen, als je twijfelt of je het met de huidige red totdat je thuis bent.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:41

Mijn dochter is 12 en ook al enkele keren ongesteld geweest.
Zij wil/durft nog geen tampons te gebruiken (ze zegt nu nog: "die ga ik nooooit gebruiken hoor").
Van mijn mag ze wel maar ze vindt het nu nog te eng om ze te gebruiken.
Dat komt vanzelf wel (of niet), maar veel meisjes vinden het eng/raar en het duurt vaak een tijdje voordat ze overstappen op tampons.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:42

Wel met tampon rijden hoor, alleen maandverband is drama :') Ik heb trouwens ook nog altijd een inlegkruisje of een dun maandverband in, gewoon voor de zekerheid. ;) En dan kan die zo 4 uur in blijven hoor, geen probleem.