Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Precyll schreef:Dames. ..ts is 12... Mijn dochter is 11 en net voor de 1e keer ongesteld geworden maar ze mag van mij nog echt geen tampons gebruiken hoor. We weten niet hoe haar moeder daar over denkt.
TS met een maandverbandje kan je heel goed paardrijden hoor. .. Een de tips van donkere broek is altijd goed. Het lijkt misschien heel erg maar als je een aantal jaren aan het klooien bent geweest dan weet je niet beter.
Je kan alles doen als je ongesteld bent. (Alleen zwemmen met een tampon). Als je nog vragen hebt die je niet in het topic wil vragen mag je altijd een pb dien
Petrichor schreef:Precyll schreef:Dames. ..ts is 12... Mijn dochter is 11 en net voor de 1e keer ongesteld geworden maar ze mag van mij nog echt geen tampons gebruiken hoor. We weten niet hoe haar moeder daar over denkt.
TS met een maandverbandje kan je heel goed paardrijden hoor. .. Een de tips van donkere broek is altijd goed. Het lijkt misschien heel erg maar als je een aantal jaren aan het klooien bent geweest dan weet je niet beter.
Je kan alles doen als je ongesteld bent. (Alleen zwemmen met een tampon). Als je nog vragen hebt die je niet in het topic wil vragen mag je altijd een pb dien
Ben jij niet de moeder van je dochter dan?
Waarom mag zij geen tampons gebruiken?
Precyll schreef:Dames. ..ts is 12... Mijn dochter is 11 en net voor de 1e keer ongesteld geworden maar ze mag van mij nog echt geen tampons gebruiken hoor. We weten niet hoe haar moeder daar over denkt.
Maartje1990 schreef:Ik snap niet goed waarom een moeder een tampon niet goed zou vinden?
pepermunt14 schreef:Voordat je de pony op gaat een maandverbandje met vleugels in doen. En als je van het paard gaat even kijken hoe het stroomt.
Tampon vind ik echt vies en zo doe ik het al jaren.
Mars schreef:Lepeltje schreef:Wat is er zo vies aan een tampon dan? Vind het veel ranziger om de hele tijd in je eigen bloed te zitten soppen met zo'n maandverband.
Nou inderdaad
Om maar niet te spreken van de kans op luchtjes en hoe ongezond het is zo'n stuk niet ademend plastic in je broek. Ik wist destijds niet hoe snel ik op tampons over moest stappen, en nu wordt ik gewoon helemaal niet meer ongesteld, nog veel beter
Precyll schreef:Zoals ik al zei... Ik werk in de zorg
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... droom.html
en het hoeft niet altijd te komen door te lang te laten zitten. Ja, ik weet dat het zeldzaam is en ja, ik weet ook dat ik wat neurotisch kan zijn. Helaas zie ik ook de gevolgen van zeldzame ziektes waarvan de mensen dachten dat het hun nooit zou overkomen.
Ik verbied het haar later echt niet, maar nu nog even geen tampon gebruik.
Lynn_Noname schreef:Maartje1990 schreef:Ik snap niet goed waarom een moeder een tampon niet goed zou vinden?
Omdat een tampon eigenlijk niet zo gezond is. Het kan je hele "zaakje"uitdrogen, schimmels krijgen, in extreem uitzonderlijke gevallen een of ander virus/infectie (stond/staat op de verpakking!). Meerdere gyneacologen raden tampongebruik af!