Altijd honger/trek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:38

Honger of trek? Ik zou het liefst ook de hele dag eten en hoe meer ik eet hoe meer honger/trek ik heb. Je lichaam went er nl aan. Dus even serieus naar jezelf luisteren of het echt om honger gaat of lekkere trek want aan die laatste kun je beter niet altijd toegeven. En bij honger zorgen dat je voedzame producten eet met veel voedingsvezels.

Anoniem

Re: Altijd honger/trek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:43

Ik heb net een dikke duitse bol op met ham, en ik heb gwoon t idee dat ik niks gegeten heb, heb nog steeds honger :+ Morgen weer naar de osteopaat, hoop dat het daarna echt beter gaat.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 18:48

Ik heb afgelopen dagen eigenlijk gewoon hetzelfde gegeten zoals altijd, alleen 's ochtends een kiwi extra. Ik ben wel gestopt met de amaak en drink nu alleen water en veel ook, en volgens mij helpt het wel! Heb nu echt geen trek of honger!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:28

Zie je,soms is het dorst wat wij verwarren met honger.
Ook voor een maaltijd even wat drinken dat remt de honger achteraf.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:24

Nog op zoek naar tips voor ontbijt, lunch en tussendoortjes? :D
Ik ben de laatste tijd ook beter op mijn voeding aan het letten. Maar dan vooral ook op eiwitten binnen krijgen vanwege veel sporten.
Als ontbijt neem ik (aardbeien)yoghurt (kwark is beter maar word ik 's ochtends helaas misselijk van) met muesli (echte platte muesli, dus weinig suikers) en fruit (banaan, aardbei, frambozen). Heerlijk! Daarbij let ik met kopen heel erg op wat erin zit en vergelijk dat met anderen. Zo zit in de ene yoghurt het dubbele aan suiker dan een andere yoghurt. Als lunch eet ik 5 boterhammen. Vaak met Hüttenkase, kipfilet, ham, tomaat en/of komkommer, en standaard 2 met hagelslag, kan niet zonder een boterhammetje hagelslag op een dag :')
Als tussendoortje staat bij mij rode paprika op 1. Een half jaar geleden lustte ik geen paprika en nu eet ik het bijna dagelijks. Daarnaast tomaat en komkommer met bijv. Hüttenkase, zijn voor mij weer eiwitten. Rijstwafels en eierkoeken zijn ook gezonde tussendoortjes als je 's een koek wil. En natuurlijk fruit! Of een smoothie met yoghurt/kwark, fruit en havermout. Of een bakje yoghurt/kwark met beetje havermout en muesli en fruit. Dat laatste eet ik vooral na het trainen en paardrijden. Ik eet op een dag hooguit 1 Sultana en verder alleen bovenstaande. Ik heb wel 1 dag in de week/2 weken een cheatday. Dan eet ik gewoon waar ik zin in heb, is ook weer goed voor je lichaam.
Oja, en ik drink alleen water (2 a 2,5L). Vind ook alleen water lekker :')
Als je vragen hebt beantwoord ik ze graag! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:53

Gister weer bij de osteopaat geweest en wat een verlichting, niet de hele tijd honger *\o/*

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:36

Joolien schreef:
Gister weer bij de osteopaat geweest en wat een verlichting, niet de hele tijd honger *\o/*

Hoe kan dat? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:38

funnyhorses schreef:
Joolien schreef:

Hoe kan dat? :?

Ze maakt mijn organen 'los' ofzo, ze loopt te duwen en te doen :P Doordat mijn twaalfvingerige darm klem zat gaat ie een hongerprikkel afgeven. Vraag me verder ook niet naar de medische uitleg, ik weet enkel dat het heel goed werkt :P

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:39

Aahh oke!
Had er nog nooit van gehoord dat het zo samen kan hangen en dat een osteo dan zo'n goede uitkomst is!
Fijn dat het je geholpen heeft.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:42

Ik heb niet je hele topic gelezen.
Maar ik raad je het boek voedselzandloper aan.
Hierin staat zo goed beschreven wat voor voedsel je lang verzadiging geeft en ik ben er zonder te diëten van af gevallen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:48

TS dit ligt aan je leeftijd. Je zit in de leeftijdfase waarop je lichaam schreeuwt om eten en het ook nodig heeft.

Omdat je niet de hele dag door kunt eten ivm school etc moet je slimme keuzes maken. Kies voor volkoren producten, een flink ontbijt en tussendoortjes die echt vullen in plaats van een ligakoek.

Hoe meer suiker je eet hoe erger het honger gevoel wordt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 21:22

Bedankt voor de tips!

Maar raponsje, wat versta je onder goeie tussendoortjes?