Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
miss_lizje schreef:zijn zeebaars na 2 happen geweigerd. Hoe duur die zeebaars wel niet was, en hij er eigenlijk niet op had gerekend dat hij er nu 2 moest opeten. Tja, ik heb het geprobeerd, maar na die 2 happen ging het gewoon niet meer. Net zoals de Karbonade, na 3 stukjes bleef ik maar op het laatste stukje kauwen zonder dat ik het doorgeslikt kreeg. Voelde gewoon alsof ik op een stukje stug leer zat te kauwen. Met een glas water achterover gekiept en mijn bord naar mijn vriend geschoven.
.
LadyMadonna schreef:Zoek eens op Jamie Olivers food revolution
Dit is aanvankelijk opgezet om kinderen op scholen gezonder te laten eten, die ook heel snel roepen "dat lust ik niet" zonder dat ze het ooit geproefd hadden
Geen idee of je er iets mee kan, maar als het met kinds van 7 lukt, waarom dan niet bij jou?
justkid schreef:O Mizzlizz wat een naar iets![]()
Goed dat je er open over bent en ik denk dat je er inderdaad professionele hulp bij moet zoeken.
Jij hebt hier niks aan op dit moment maar je mist zoveelik ben een lekkerbek, ik hou van koken en uit eten is een feestje
Ik zou jou en alle mensen in dit topic die een vergelijkbaar probleem hebben dat ook zo gunnen.
Eten is ook een sociaal gebeuren. Vooral als iemand zijn best doet om iets lekkers te koken en je moet ervan kokhalzen dan voelt dat voor degene die kookt ook wel erg![]()
Ik heb in mijn familie ook iemand die niks lust en ik moet ook zeggen dat ik dat voor ik dit topic las ook erg suf vond. Mijn eigen kinderen hadden pech, die moesten gewoon eten wat de pot schaft, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om apart te kokenZe hebben daar nu toch wel profijt van, ze eten bijna alles.
Ik lust ook niet alles, inktvis, mosselen, oesters daar doe je me niet meteen een plezier mee maar ik kan het wel eten als ik er niet onderuit kan.
Heb je het vooral met avondeten? en soep of brood? gaat dat wel?
Heb je je wel eens gewoon verdiept in voedsel en voedingswaarden?
Misschien helpt het ook om zelf te koken, doe je dat wel eens?
Snadrem schreef:Ook hier iemand die zich er in herkent!
Bij mij was eten vroeger een en al drama. Ik herinner me nog dat mijn ouders me in de houdgreep namen om er maar wat te eten in te krijgen, die waren bang dat ik anders van de honger om zou komen. Alles kwam er echter even hard weer uit. Vlees lustte ik wel. Brood lustte ik soms. Groente vond ik vreselijk en gekookte aardappels krijg ik nog altijd niet weg. De textuur van veel gerechten staat me onwijs tegen: ineens knapperige taugé tussen je bami vinden bijvoorbeeld, gatverredamme! Ik presteerde het zelfs om bij nasi de stukjes groente er uit te vissen. Eten bij andere mensen en uit eten gaan vond ik vreselijk. Ik schaamde me omdat ik zo'n slechte eter was, want "je bord leeg eten" is voor iedereen kennelijk de normaalste zaak van de wereld en ik zag mensen dingen eten die ik werkelijk waar afschuwelijk vond. Rode kool met ragout en aardappelpuree bijvoorbeeld, daar kan ik nog steeds met mijn verstand niet bij. Dat is gewoon niet eetbaar, punt. Toen ik op mijn 18e het huis uit ging, woog ik 50 kilo met mijn 1.76 meter. Veel en veel te licht.
Pas toen ik op mezelf ging wonen, begon het na een tijdje beter te gaan met eten. Ik bepaalde nu zelf wat ik at. Ik heb me een tijdlang gevoed met de dingen die voor mij veilig waren (veelal junkfood) en toen dat begon te vervelen ben ik andere dingen gaan uitproberen. Inmiddels kook ik ook wel eens groente, al eet ik er nog altijd geen hele grote hoeveelheden van) en ben ik een stuk minder moeilijk met eten. Nog altijd geen held, maar ook niet meer de ramp van vroeger. En het belangrijkste: op een gezond gewicht in een gezond lijf, want ik weeg tegenwoordig 70 kilo bij dezelfde lengte
Hopelijk kan het voor jou ook makkelijker worden als je voor jezelf moet gaan zorgen. Dan heb je niet meer zo'n last van die angst voor wat anderen op tafel zetten en vinden van hoe jij zou moeten eten.
Geryon schreef:Misschien is groentensoep ook iets om te proberen? De structuur en smaak van de groentes wordt veel zachter. Behalve dan van prei enzo brrr.