Robin_S schreef:Die ga vanaf nu toepassen!
Ik lees dat het hier regelmatig ook over striae gaat, dat is iets waar je echt niets aan kan doen en heeft niet altijd met 'te dik' zijn te maken, zoals iemand al eerder zei: van plots veel spierweefsel kan je het krijgen, en in mijn geval kwam het door het uitzetten van mijn heupen.
Lees je van te voren even in over bindweefsel. Ik weet er niet alles van, maar kreeg wel veel mee van mijn zusje. Je kan niet alle grepen zo uitvoeren zonder de huid eerst los te maken. In sommige gevallen breng je door het plots toepassen van een greep waarbij de huid niet is voorbereid meer schade aan, wat soms juist averechts werkt. Of zoiets... Ik weet niet of dit één van die grepen is. Maar ik vermoed van wel, door het rollen. Heb niet het hele filmpje bekeken, dus misschien is bovenstaande ook wel uitgelegd in het filmpje hoor!!
Straie in het geval van puberteit kan je inderdaad niets aan doen. Langer worden, in tegenstelling tot wat ik eerder dacht, kan inderdaad leiden tot horizontale strepen op de rug. Daarnaast dij je natuurlijk uit, je krijgt borsten en billen. Omdat je huid in de puberteit nog heel jong is, zullen dit nooit hele dikke rode strepen worden. Mooi is anders.
Maar wanneer je ineens veel gaat sporten en daarbij shakes neemt ter bevordering van spieren (wat mannen vaak doen, ik weet niet hoe het met vrouwen zit), dan is het in mijn ogen toch wel een kwestie van eigen schuld. Als je het lelijk vindt, niet iedereen zal er mee zitten uiteraard.
Maar wanneer je te veel eet en te dik wordt, tsjah, sorry, dan is het toch echt je eigen schuld. Ik geef mezelf ook de schuld van mijn straie.
TinePine schreef:Hier hetzelfde. Ik ben 1.88 m en op mijn 16e was ik al uitgegroeid. Benen zijn naar verhouding veel te lang. Lengtemaat spijkerbroek 38inch. De strepen zijn ook dan verticaal en ik heb ze op het platste stuk van mijn heupen en onderrug. Ik ben nooit te dik geweest. Het kan dus echt Janine
Verticaal op je rug? Ik zag vanmiddag juist foto's van horizontale strepen op de rug. Had eerder vanmiddag ook al een berichtje geplaatst waarin ik mijn mening herzag.
Overigens mag ik dan kennelijk van geluk spreken, ik was op mijn 14e al uitgegroeid met 1.86m en heb er nooit één streepje van gehad. Wel van te dik worden