Ik zit er doorheen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik zit er doorheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:30

Dapper dat je voor jezelf durft te kiezen! veel succes in elk geval :)

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:32

dank je ga morgen nog een keer proberen op te zeggen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:42

nutts schreef:
dank je ga morgen nog een keer proberen op te zeggen.

Hoezo "proberen"? Gewoon doen! Hoe lang is je opzegtermijn? Handel het netjes af, kunnen ze je ook niets verwijten.
Maar heel goed dat je voor jezelf kiest. En laat je niet bang maken door de verhalen dat je eerst nieuwe schoenen moet hebben voordat je oude wegdoet. Als jij tot rust komt, kan je lijf dit allemaal veel beter aan.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:46

ja gewoon doen maar heb al een keer opgezegd en toen ging ze zo te keer tegen me en dat gewoon moet komen. zucht ik moet echt eens wat harder worden.
ik werk er nu 4-5 maanden en heb mijn contract na herhaaldelijk zeuren nog steeds niet neem aan dat ik dan geen opzeg termijn heb?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:59

Als je geen contract hebt, weet je ook niet wat je opzegtermijn is. Dus schrijf een brief, duw die de leidinggevende in handen, geef duidelijk aan wat de reden is, en laat je niet overhalen om te blijven. Ze hebben lang genoeg met je gesold.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:03

ik weet niet of opzeggen in deze situatie eerlijk is.

Ik denk dat door alle spanningen je problemen hebt met je oordeel over je werk, je problemen en hoe er uit te komen.

Ik vind een time out niet onverstandig bv een vakantie of ff een paar weken niks moeten.

Ik heb zelf een burn-out en oa sertraline geslikt. ik kon in het begin (effexor 350 mg) geen beslissingen nemen door alle spanningen en de angst om fouten te maken.
Omdat je zwanger probeert te raken is er een partner in het spel :) :)
heb je van hem steun?

ff een paar dingen

1e JIJ bent belangrijk, het gaat hier om Jouw!
2e overspannen/nerveus kan je een tijdje volhouden maar op als het te lang duurt ga je er onderdoor
3e Probeer steun te vinden, vriend vriendinnen die je steunen en helpen om leuke dingen te doen
4e probeer grenzen te stellen en een nieuwe balans te vinden, ontspan :)

dus: Werk kan nooit op de 1e plaats staan als je er zo gestresst van wordt.

hoewel ik een man ben, heb ik het zwanger raken traject ook meegemaakt zelfs tot aan de afspraak voor IVF.
ik geloof dat (omdat mijn ex toen ook erg veel spanningen had) stress een heel erg negatieve factor is.
Toch kwam de dag :)

omdat je in de apotheek werkt weet je donders goed wat anti depressiva doen, praten met een psycholoog is met wat jij op je bordje hebt een veel verstandiger keus. ipv een psycholoog kan je ook praten met je moeder?, vriendinnen tijdens een dagje sauna of tijdens een vertroeteldag. Dan heb je meer invloed op de agenda en kom je niet nog meer in conflict.

een knufff ik wens je wijsheid en wat rust toe

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:12

Cassidy schreef:
Als je geen contract hebt, weet je ook niet wat je opzegtermijn is. Dus schrijf een brief, duw die de leidinggevende in handen, geef duidelijk aan wat de reden is, en laat je niet overhalen om te blijven. Ze hebben lang genoeg met je gesold.

ik denk dat Cas hier heel kort door de bocht is.
Als de papieren niet in orde zijn gemaakt gelden nog steeds bepaalde zaken.
bv zit je nog steeds in een proefperiode? is er een CAO?

Aan de andere kant kan je het ook omdraaien en misschien is dat wat Cas probeert te zeggen.
geen contract, geen voorwaarden geen opzegtermijn.
Er kan wel een probleem ontstaan bij de aanvraag van een werkloosheidsuitkering.

Als de baas het niet eens is met jouw ontslag, wat dan????
Hij staat machteloos!!!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 20:15

Ik heb ook aangegevn dat ik rust en tijd voor me zelf nodig heb maar ik krijg geen vakantie.
Sterker ik zou 24 uur werken en werk er momenteel 38+

Ik wil ook niet opzeggen maar zie eigenlijk geen andere oplossing

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:19

Als ts zelf opzegt krijgt ze geen werkeloosheiduitkering.
Het is toch van de zotte dat ze meer uren draait dan afgesproken, geen contract heeft en men zo met haar communiceert?

Als de enige oplossing is dat je je baan op moet zeggen omdat er verder niets geregeld is en er ook niet gepraat kan worden, dan is het heel zielig gesteld met die werkgever. En ts is geen lijfeigene hoor. Als je je baan opzegt, heeft een baas dat hoe dan ook te accepteren.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:56

Ik heb het topic vluchtig doorgelezen hoor, dus misschien heb ik in detail iets gemist.
Hier zijn mijn suggesties die je misschien kunnen helpen.

ZOEK EEN ANDERE HUISARTS.
Deze heeft duidelijk geen empathie naar jou situatie.
Ik begrijp heel goed dat je geen pillen wilt. Nu je in deze behandeling zit. Vraag in je buurt rond naar een goede huisarts.
Bij de de nieuwe huisarts zal de doorverwijzing naar de psycholoog sneller gaan. Want jou verzoek negeren en geen doorverwijzing willen geven vindt ik echt kolder.
Let wel, de medicijnen voor een vruchtbaarheidsbehandeling kunnen heel veel invloed hebben op je stemming. praat er maar eens over met een je behandelend arts in het ziekenhuis. ze zullen misschien klachten van je herkennen. Als je weet dat bepaalde gevoelens van de medicijnen komen en dus tijdelijk zijn geeft je dat misschien al rust.

Wat betreft je werk. Meld je ziek op de dagen dat blijkt dat je i.v.m de cyclus naar het ziekenhuis moet. Keurig 's ochtends bellen dat je ziek bent. Volgens mij kan je werknemer daar niets aan doen. Volgens mij hoef je ook info over de aard van de behandeling niet te delen. (je kunt ook vaag aangeven, gynaecoloog)
Je nieuwe (nieuwe) huisarts kan wel als de werkgever dat eist met een medische verklaring aangeven dat er echt een medische indicatie is. Zodat je je die dag niet kan werken. zonder uit te leggen wat je mankeert. Als dat niet werkt zoek dan contact met de bedrijfsarts van de arbodienst. Daar kan je in vertrouwen vertellen wat je 'medische situatie' is. En behandeling is behandeling, je kan zo'n dag(deel) echt niet werken. Neem geen ontslag, (daarmee verspeel je heel veel rechten voor jezelf, en je baas is goedkoop van je af) als je een twintig uren contract hebt werk, dan twintig uren. Je hebt veel meer rechten dan je denkt. Kom voor jezelf op en stel duidelijk je grenzen. Je baas kan wel op zijn kop gaan staan maar je bent geen persoonlijke slaaf. Wees duidelijk. En trek zijn idiote reacties niet persoonlijk aan. Hij probeert gewoon het onderste uit de kan te krijgen, en zolang jij zijn zin geeft, heeft hij het voor elkaar.

Zoek rust.
Kies voor jezelf. Deze behandeling is een kans. Helaas zonder garantie. Maar die kans moet je nemen als dit is wat je wilt. Je werk komt nu even op de tweede plaats. maar als je werkt ga ik er van uit ga dat je inzet goed is, en je hebt recht op vrije dagen en uren tijdens een medische behandeling. Natuurlijk kun je zoveel mogelijk buiten werktijden afspraken maken, maar net met deze behandelingen ben je heel afhankelijk van de timing van je lichaam en daar moet al het andere dan maar even voor wijken.

Afschuwelijk dat een dierbaar iemand zo ziek is, maar probeer los te laten dat je behandeling binnen een bepaalde tijdsbestek moet slagen. Soms is het leven niet anders. Daar heb je geen grip op dus laat dat los. Je kan doorgaan met de behandeling zolang je daar mentaal en fysiek nog de energie voor hebt, maar laat in godsnaam zoveel mogelijk alle druk van buitenaf los. Kies voor jezelf. Leef maar een beetje op zijn elvendertigst. Troost je dierbaren zoveel mogelijk, laat ze jou troosten, en geniet van elkaar.

Sterkte, ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 06:56

TS ik vind het echt van de zotte, dat hier geopperd wordt om ontslag te nemen!

Meld je ziek, ze kan niet bepalen dat jij niet ziek bent! Je kunt het allemaal niet aan. Laat niet verder met je sollen. Als ze dan zegt dat je wordt ontslagen, prima, kun je de vakbond inschakelen dat je wordt ontslagen terwijl je ziek bent!

En als zij jou ontslaat, kun je misschien een uitkering krijgen.
Kun je rustig verder zoeken naar een andere baan.

Verder tijdens een sollicitatie, hoef je niet te zeggen dat je bezig bent met zwanger worden!
Ook niet dat je weleens weg moet vanwege zh bezoek! Als het goed is is dit namelijk tijdelijk, doet niets aan of af aan jouw kunnen!

Veel sterkte de komende tijd!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:01

Je bent zelf de smid van je eigen geluk.
Ontslag nemen betekend dat je actie onderneemt om actief te bouwen aan de toekomst voor jezelf ipv in de slachtofferrol te kruipen of je daarin te laten duwen. Je staat in je eigen kracht en echt dat voelt zo goed!

Je kunt natuurlijk ook de ziektewet in, alleen gaat dat inhouden dat je naast je medische circus om in verwachting te raken, nog allerlei arbo-artsen op je dak krijgt. Dan heb je nog geen rust. Wil je dat wel?

En dan is het probleem nog niet permanent opgelost, want dat contract is er niet en denk je nu echt dat ze niet in de toekomst gaan proberen meer uren uit je te peuteren dan de 24 uur waar je voor bent aangenomen? Laat staan dat er anders gecommuniceerd gaat worden?

Overigens heeft ts al een keer eerder geprobeerd om op te zeggen.
Het idee had ze dus ook al zelf.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 18-06-14 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:10

Gemmeke ben ik met je eens hoor. Maar ts heeft aangegeven dat ze niet de ziektewet in kan om 1 of andere reden. Welke weet ik niet want naar mijn weten mag je de ziektewet in als jij je niet goed genoeg voelt om je werk uit te oefenen. Je krijgt loon, dus je betaald ziektegeld..en andere verplichte afdrachten.
Smid van je eigen geluk.. ook weer zo'n mooie uitspraak. Als je niets te verbergen heb hoef je toch niet benauwd te zijn voor een Arboarts? Daarnaast hoef je ook niet stil te zitten en kan je gewoon door solliciteren als je ziek bent hoor. Daar hoef je geen ontslag voor te nemen.
Waarom word er zo op die slachtofferrol gehamerd? Ts wil gewoon even alles eruit gooien en wat tips voor wat dr dwarszit en zit gelijk in een slachtofferrol.... nee sorry kan ik niet bij met mn hoofd.

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:14

Als je gaat solliciteren... een werkgever mag geen medische informatie aan jou vragen!! Dus jij bent niet verplicht te zeggen dat je bezig bent om zwanger te worden.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 07:28

Wat moet ik hier nu mee? Ik ben dinsdag op mijn vrije dag naar het ziekenhuis geweest ik blijf vloeien en moest het van de arts rustig aan doen ander gaan ze het dicht branden (=een adertje)
Werk gebeld en ze gaan akkoord alleen volgens mij denken ze dat ik het al moet laten dicht branden.

ze luisteren echt niet heb het wel 2 keer herhaald maar komt niet aan.

maar goed mag nu wel ziek thuis blijven Zucht

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:42

Ga idd de ziektewet in, en een Arboarts? De meeste zullen echt snappen en adviseren dat je het kalm aan moet doen. Ik denk, als ik jouw verhalen zo lees dat je het anders niet trekt. Overspannen of er dan toch tegenaan.
Maar dat je op zoek gaat naar ander werk is heel goed! Met zo'n leidinggevende is toch geen werken!
Als tip kreeg ik ooit van iemand; beter dat die het zegt, dan iemand met het volle verstand.
Kan vervelende opmerkingen dan iets makkelijker naast me leggen.
ik wil er nog aan toevoegen dat ik het heel goed van je vindt dat je nu geen medicijnen gaat nemen! Je bent bezig zwanger te raken en anti depresiva is troep. Mijn schoonzus is kompleet verslaafd geweest aan die troep. incl zware ontwenningsverschijnselen. En dat zeggen ze er vaak niet bij met voorschrijven.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 07:46

Gea99 schreef:
Ga idd de ziektewet in, en een Arboarts? De meeste zullen echt snappen en adviseren dat je het kalm aan moet doen. Ik denk, als ik jouw verhalen zo lees dat je het anders niet trekt. Overspannen of er dan toch tegenaan.
Maar dat je op zoek gaat naar ander werk is heel goed! Met zo'n leidinggevende is toch geen werken!
Als tip kreeg ik ooit van iemand; beter dat die het zegt, dan iemand met het volle verstand.
Kan vervelende opmerkingen dan iets makkelijker naast me leggen.
ik wil er nog aan toevoegen dat ik het heel goed van je vindt dat je nu geen medicijnen gaat nemen! Je bent bezig zwanger te raken en anti depresiva is troep. Mijn schoonzus is kompleet verslaafd geweest aan die troep. incl zware ontwenningsverschijnselen. En dat zeggen ze er vaak niet bij met voorschrijven.

Nee dat zeggen ze er niet bij maar ik werk zelf in de apotheek dus weet dat gelukkig

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:58

Jemig, alleen al bij het lezen van jouw verhaal zou ik depressief worden, laat staan dat zo jouw leven is op het moment -O-
Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken, maar als het financieel mogeiljk is, zou ik per direct m'n baan opzeggen!!! Wat een sfeer daar zeg! En een van de dingen die je absoluut niet kunt gebruiken bij het zwanger worden/zwanger zijn is stress!! Dat je schoonvader slecht gaat, kun je uiteraard niets aan doen, maar de stress van je werk wel!
Iets als Yoga zou je kunnen helpen met ontspannen. Probeer eens een proefles!
Passiflora van Vogel (http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... uaties.php) heb ik zelf goede ervaring mee, misschien kun je die eens proberen!?
Heel veel sterkte in het ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:12

1: Jij mag gewoon de ziektewet in, als jij een rechtsgeldig contract heb krijgj e gewoon uitbetaald tijdens je ziekte. Dat ze ermee dreigen dat ze dit niet doen wil niet zeggen dat ze het recht hebben om jou geen ziektegeld te betalen. Bangmakerij dus en het lukt ook nog.
2: neem zelf geen ontslag, dan krijg je namelijk geen recht op ww. Als je nog steeds geen contract hebt gehad, stap naar je rechtsbijstand. Dit is geen nette gang van zaken. Het kan een nadeel zijn omdat je niks hebt getekend?? dat je eigenlijk nergens recht op hebt en feitelijk zwart werkt, maar laat dat aub uitzoeken door de mensen die er verstand van hebben.
3: Ga nogmaals naar de huisarts en zeg dat je aan je probleem wilt werken ipv er maar een paar pilletjes in te gooien. Neem desnoods iemand mee die je ondersteunt hierin zodat je niet afgewimpeld wordt. Geef aan dat je door de stress niet normaal kunt functioneren, je wordt niet zwanger en je kunt op het werk nauwelijks functioneren. (door de nieuwe werkwijze wordt er minder makkelijk doorverwezen naar de ggz, maar dat wil niet zeggen dat je daar geen behoefte aan hebt)
4: probeer zelf zo min mogelijk contact te hebben met je werkgever, alleen wanener dit strikt noodzakelijk is. Voor nu zou ik even in de ziektewet blijven om zelf tot rust te komen en even te kijken hoe en wat je wilt maar vooral om je lijf rust te geven. Vraag of je met een ARBO-arts in contact mag komen.
5: Jij bent hier belangrijk, jouw lijf, jouw leven. Jij bepaald wat jij wilt. Kijk goed naar je rechten en laat je niet afschepen. Zoek iemand die je hierin kan ondersteunen en kan sterken.

Succes en sterkte :)

Editje: dit is allemaal heel praktisch, dingen die je wellicht zelf ook wel weet. Waarom voel je je niet gesterkt wat betreft het werk? Waarom lukt het niet om assertief aan te geven wat je wilt? Aanpassingsvermogen is goed, maar onder de voet gelopen worden is niet de bedoeling, maar waarom lukt dat moeilijk? Waar ben je bang voor?
Heel herkenbaar overigens hoor, ik was ook nooit assertief, zei altijd wel ja met mijn hoofd, maar voelde anders alleen schakelde ik dat gevoel onbewust uit. Bang voor confrontatie, bang om afgewezen te worden. Bang om iets te verliezen...

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 07:12

zo gisteren heel veel bij geslapen had ik echt nodig. Normaal als ik moet werken slaap ik 's nachts heel slecht. Voel me meteen iets beter nu ik uitgerust ben.

Heb me aangemeld bij een detachering bureau en die hopen met een week iets anders voor me te hebben

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:13

Fijn dat je je beter voelt, geeft toch een hoop rust zo te lezen. Succes met het vinden van een nieuwe baan!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:17

Wat fijn om te horen!
En moet je zien wat een rust het je nu al geeft, het idee dat je niet naar je werk moet!
Wat een positief bericht van het detacheringbureau!! Hoop van harte voor je dat ze inderdaad snel iets hebben en wat naar je zin is!
Hoe gaat het met je schoonvader?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 07:21

Nee bij het idee dat ik naar mijn werk moet daar raak ik al gestresst van. maar ben t/m vrijdag ziek gemeld en ik hoop dat ik er volgende week niet meer heen hoef.

mijn schoonvader gaat naar omstandigheden redelijk. het is een sterke man maar ze gaven hem 3 maanden geleden 3-9 maanden tja op de 3 maanden zitten we nu. Afwachten hoe sterk die nog is

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:28

Ga niet van tijd uit bij je schoonvader.. Geniet en zeg wat je wil zeggen/vragen. Mijn moeder had een maand of 5/6 en het zijn geen eens 7 weken geworden. Dus tijd.. tja, altijd te weinig.
Maar wel fijn dat je je al wat beter voelt. Gewoon thuisblijven als je er niet aan toe bent. Ga naar de huisarts. Overspannen is overspannen, kan je werkgever niets aan veranderen.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 07:34

ja we genieten wel hoor van elkaar zouden ook graag nog een weekje met zijn alle weg willen.
en ik ga er alles aan doen om thuis te blijven wil er echt niet meer heen