Hoe simpel opstaan je leven kan veranderen, 1 jaar verder..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vajramani

Re: Hoe simpel opstaan je leven kan veranderen, 1 jaar verder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:58

Ts: gaat dus weer de goede kant op. Fijn voor je. Zo denken nu gaat het iedere dag weer beter.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 14:12

sandra1312 schreef:
Nee, is met 2 kleine sneetjes gedaan... >;)

ECHT?? :wow:
No way dat ze bij mij in de buurt van mijn enkel komen zonder verdoving.. Dat zetten de eerste keer een jaar terug, zoveel pijn wil ik nooit meer in mijn leven!!!!

Ja, ik hoopte dat ht beter ging.. :') Maar de wond is weer ietsje open, op dezelfde plek, en blijft weer sijpelen.. Morgen maar eens met mijn bazin (dierenarts) overleggen of het mssn verstandig is om er wat lijm op te doen.. Probeer het zoveel mogelijk aan de lucht te laten drogen, maarja, in bed gaat er echt een pleister op, anders zit alles onder :+

Verder qua lopen is het af en aan. Ene moment makkelijker dan andere moment.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 01:51

Ik doe even een soort van stipje. Vooral om je ervaringen te volgen. Zit op dit moment in het gips voor een enkelbreuk. Naja, enkel is op 5 plaatsen gebroken, ook me kuitbeen gebroken en me banden tussen kuit en scheenbeen gescheurd.
Jij hebt wel meer plaatwerk dan ik. Ik heb 1 klein plaatje in me been, 2 losse schroeven van scheen naar kuitbeen en dan nog 2 schroeven en een pin in me enkel.

De arts heeft voorzichtig wat kreten laten vallen. Maar ik was niet op me best, dus ze waren wat omslachtig. Lijkt er op dat ze denken richting de jaar voor het herstel. Dus volg jou ervaringen beetje, geeft me een idee.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:20

Voor grotere breuken staat gewoon ook een jaar of anderhalf jaar maar artsen zijn ook vrij voorzichtig met wat ze zeggen. Ze gaan uit van een lang traject en alles wat eerder goed gaat is mooi mee genomen. Anders zijn zij de boemannen. Daar komt bij dat artsen ook heel verschillend zijn in hun behandeling. Mijn eerste chirurg zei toen 6 wk gips. Uiteindelijk heeft een andere chirurg mij geopereerd en is het maar 1 week gips geworden.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:27

He getsie wat een pech allemaal. Maar wie weet valt het mee, een vriendinnetje van me die ook hier op bokt zit, is na een half jaar alweer aardig op de been na een verbrijzelde enkel. Het is niet optimaal, ze is een deel beweging kwijt, maar er is zeker goede hoop. Goed letten op genoeg rust en lekker in beweging houden. Zij gaat ook heel geregeld naar de fysio, geloof 2 keer per week..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 10:44

5 plaatsen zelfs, oeff..
Bij mij zeiden ze vorig jaar: het herstel zal een halfjaar tot een jaar zijn, maar de kans zit er ook in dat het nooit meer wordt zoals het was.. Inmiddels ga ik dus van het laatste uit... :Y)

Ik ga ook 2 keer in de week naar fysio.. Maar het wou allemaal gewoon niet. Vandaar het plaatwerk eruit. Hopelijk gaat het nu beter, zo niet, dan komt het deel "accepteren" van het feit dat het gewoon niet meer wordt zoals "vroeger" ..

Inmiddels weer drukverbandje eromheen gelegd. ZH gebeld, het blijft namelijk nabloeden. Het liefst houden ze het droog, maar gezien werk, vies, toch even drukverband aangelegd.

Het doet ook nog wel wat zeer, voelt vooral heel stijf allemaal. Niet eens zozeer bij de wonden, maar gewoon weer in mijn gewricht. Dat wat ik nou net niet wil zeg maar.. :\

Aankomende dinsdag weer fysio, voor het eerst na de operatie, ben benieuwd wat ze ervan vind..

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:35

Komt die stijfheid niet voort uit het nabloeden. Zal ook wel gestold bloed rond je gewricht zitten.
Wel vervelend dat het zo lang nabloed

En nniet uitgaan van het laatste dat het zo blijft. Ik denk dat je dat pas mag zeggen als de wond helemaal dicht is en de zwelling weg is.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 17:41

Ja, zal wel deel van zwelling komen ed.
Maar voor nu ga ik maar gewoon uit van het feit dat het altijd slechter blijft. Dan is de klap minder groot als het daadwerkelijk zo blijkt. Nu al een jaar natuurlijk. Een jaar zonder pijnvrij dingen doen.. Lijkt me zo raar als het weer wel pijnvrij kan zonder na te hoeven denken over een enkel die misschien wel pijn gaat doen..

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:30

Het is best mogelijk. Ik ben ook pijnvrij. Been is helemaal goed gekomen. Arm ook haast geen beperking alleen kraakt die af en toe. Ik heb in mijn been nooit meer die vieze steken gehad

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 16:36

Ik hoop echt dat het pijnvrij gaat worden, dat zou echt geweldig zijn!
Vandaag weer een hele dag op het werk, ik merk wel dat het nu wat meer last geeft, omdat ik nu al de hele dag niet omhoog zit met been. Wel drukverbandje eromheen, ivm wond. Die blijft lelijk. Nou was het al niet mooi, dus ach.. :')

Vanavond maar weer eraf halen en kijken hoe het ervoor staat. :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:08

Citaat:
5 plaatsen zelfs, oeff..
Bij mij zeiden ze vorig jaar: het herstel zal een halfjaar tot een jaar zijn, maar de kans zit er ook in dat het nooit meer wordt zoals het was.. Inmiddels ga ik dus van het laatste uit... :Y)

Ik heb kraakbeenschade dus dat helemaal okee zal hem niet worden. Heb grote kans op artrose.

Bloed de wond nu nog? Dat lijkt me toch wel lang.
Over dat lelijk, is dat niet omdat ze over het oude litteken heen hebben gesneden?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:48

Hoe lijkt het nu? bloeden al gestopt?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:22

Nou.....

Wond bleef open. Vanaf zondag meer pijn. Maar ik dacht dat dat kwam omdat ik eigenwijs teveel had gedaan het weekend.

Maandag nog meer last, gisteren nog meer, dikker, roder.
Vanmorgen contact gehad met vriendin die geneeskunde studeert, die adviseerde toch dringend dat ik maar weer moest bellen naar de poli. Mijn bazin (dierenarts) ook. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Vanmiddag in het ziekenhuis geweest, kon inmiddels heel slecht lopen.

Dikke ontsteking. Ze hebben weefsel genomen om op te kweken. Wond liep al verder door dan ik dacht. Lag onder de dichte huid ook open.
Onder lokale verdoving open gesneden, schoongemaakt. Tot op het bot toe......
Verdere details zal ik maar besparen.
Ik heb een foto, maar die pb ik wel naar degene die daar interesse in hebben. Is namelijk alles behalve smakelijk nu.

Nu open houden, 3 x daags spoelen onder de douche. Dinsdag weer op controle. Behalve als het slechter gaat, dan bellen en eerder langskomen!
Heb nog geen AB gekregen, was nog niet geïndiceerd nu.

Even spannend nu dus. Want als er dus nog wel 2 schroeven inzitten (was onduidelijkheid over) dan moet het zeker niet overslaan naar daar. Want dan moet ik opnieuw naar de OK.

Komt allemaal zeker weer niet handig, gezien ik morgen de sleutel krijg van mijn huurhuisje.... :\

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:50

Ooh Jemig wat een domper. Pfff. En morgen de sleutel van je huisje.. Niet leuk. Beterschap gewenst.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:40

Jemig wat een domper voor je. Hoop dat het nu snel de goede kant op gaat

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 00:00

Na woensdag, donderdag avond op de seh geweest. Weer ontsteking, verdikking, pijnlijk.
Eindelijk AB gekregen en zware pijnstillers.
Vrijdag controle gehad, was goed.
Nu veel pijn, rood, gezwollen. Ik doe wrs ook wel iets teveel doordat ik druk in huis ben. Alhoewel ik vandaag maar 1 muur geverfd heb, en verder gezeten heb. Frustrerend.

Dinsdag weer controle. Al met al, gaat het dus totaal niet lekker nog. Mijn buik is al compleet overstuur van de AB, maar mijn enkel gaat nog niet vooruit... :n

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:05

Oh men dat is echt rot. :(:)

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:05

haha, moet wel even lachen om je commentaar. Vooral ik heb maar 1 muur geverfd _/-\o_

Maar kl*te dat het zo gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:07

Balen :(:) , ik ben van de interesante foto's maar ik vindt het altijd zo gek om te pb en lijkt net of ik dan een rampenzaaier ben :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:08

Waar woon je? Als het een beetje kortbij os, dan wil ik je wel een middagje gezelschap houden hoor.. :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 09:18

ik woon in Tiel.

haha, 1muur is echt weinig hoor :') de dag ervoor hele kamer gedaan :p

ik zal als ik op mijn laptop zit, even foto's sturen naar de pbinbox, weet waar je om vraagt :')
voel me net een paard waarbij ze een oude wond niet meer kunnen hechten en t maar zo laten genezen... :')
volgens mij gaat het vandaag weer iets beter, dus zo maar weer aan de gang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:14

Wen, ik krijg er de kriebels van, iehhhhh.... Nu duimen dat de antibiotica aanslaat! Ik ga woensdag even diehard alle spulletjes op z'n plek zetten en dan mag jij lekker commanderen en dirigeren, goed? +:)+

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:23

Jeetje wat een ellende zeg en het blijft maar bezig....pfff en nu ook nog eens een huis erbij, mag ik je heel veel sterkte wensen met je enkel en je huis.....hopelijk wat meer hulp van derde want anders geneest het nooit....

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:04

Hoe is je controle afgelopen?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 08:28

in principe goed.
ze hebben nu een bepaald iets in de wond gedaan, zilverblabla? dat gaat dode weefsel tegen oid.
morgen weer controle.
arts zei tegen co, achter dichte deur maar ik hoorde t: ja, dit zie je niet vaak..

top, heb ik weer :')

ik moet nu vaak op controles gaan komen.
als ik een dag teveel doe, zoals gisteren met verhuizen, doet t wel echt zeer..
vandaag dus maar weer rustig aan. of in ieder geval proberen rustig te doen.
vanaf dinsdag hopelijk weer internet, dus dan kan ik weer foto's uploaden ed.