Slaappillen zonder recept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:04

Oja dat is waar, was vergeten dat er verschillende doseringen zijn.. Ik heb er een keer perongeluk 2 gehad bij een hoge dosering, daar word je niet vrolijk van :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:05

melody7 schreef:
Oja dat is waar, was vergeten dat er verschillende doseringen zijn.. Ik heb er een keer perongeluk 2 gehad bij een hoge dosering, daar word je niet vrolijk van :=

dattis ook niet de bedoeling. :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:08

melody7 schreef:
Ayasha, ik zie idd waar je je zorgen om maakt, maar ik denk niet dat dat ts haar bedoeling is.. Dan had ze die dingen via internet wel besteld..

Dat dacht ik eerst ook, maar anderzijds kan je ook denken "die dingen van internet kunnen misschien niet goed werken waardoor ik niet onmiddellijk in slaap val maar mij wel goed ziek voel en dat wil ik niet"..

Ik weet helemaal niet wat de bedoeling van de TS is maar ook ik maak me toch wel wat zorgen hoor. 16 jaar, zo fanatiek bezig met gewicht als ik de laatste berichten er op na lees, niet naar HA willen voor advies, per se onmiddellijk willen zijn. Als het louter om slecht slapen gaat, dan is het toch helemaal geen moeite om een uurtje op voorhand al een pilletje te nemen? Of naar de huisarts te gaan voor advies?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:09

haar tekst in profiel en onderschrift en het feit dat in één van haar berichten staat dat ze zich het ene moment heel goed voelt maar het volgende vreselijk.. (ik parafraseer)

De enige reden waarom ik "op slag" weg zou willen zijn is als ik zou willen proberen om iets niet te voelen. (denk aan mensen die een roesje vragen om pijnlijke onderzoeken niet bewust te hoeven mee maken.) maar gezien je in zo'n geval dat gewoon aan de bewuste arts kan vragen vermoed ik dat hier de reden niet is om dat ze een onderzoek niet wil mee krijgen..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-06-14 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:10

Ik deel de zorgen van sommigen hier wel, zo gehamerd zijn op instant slapen moet een reden hebben en dan denk je niet meteen aan de meest gezellige redenen...ik krijg hier ook een vreemd gevoel bij eerlijk gezegd.
Hier een chronisch nietslaper, al mn hele leven. Op dit moment gebruik ik nog elke avond een joint, enige wat voor mij echt werkt. Ondertussen werk ik er hard aan met therapie, het is namelijk geen oplossing om maar iets te nemen om te kunnen slapen! Allerlei zware medicatie, waaronder benzos, werkten nauwelijks voor mij. Kan die dingen slikken als smarties en nog doorstuiteren. Enige wat een beetje werkte was zolpidem, in een dosering waarin je gaat hallucineren....dat soort pillen moet je echt niet zomaar aan beginnen hoor, al helemaal niet illegaal via internet! Sowieso zijn vrijwel alle slaapmiddelen zwaaaaar verslavend dus kijk uit.
Melatonine kan nog wel helpen en is inmiddels in hogere doseringen vrij verkrijgbaar. Je mag max 10 mg hebben, dat gebruik ik zelf maar dan wel via de apotheek op recept. Dat is de enige, op kruiden enzo na, die geen schade aanricht en niet verslavend is.

Anoniem

Re: Slaappillen zonder recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:17

BTW, ontregelde schildklier kan ook slaap problemen veroorzaken.
Juist om die reden is goed om eerst te laten onderzoeken voordat je aan gang gaat met slaap pillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:29

Na overleg is besloten dit topic gesloten te houden.