TS Dus je mag zowel van je ouders als de eigenaar van je verzorgpony gewoon gaan rijden??
ivda
Geplaatst: 01-06-14 12:07
Meid, ik ben ook 17, heb al. Ongelofelijk vaak m'n pols gebroken/gekneust, maar ik ben nooit op een paard gestapt, en ook niet op een fiets. Je pols is zwak, en als je je pols nu al zo belast, gaat het een x fout, en dan kun je de rest van je leven niks meer!
magriet
Geplaatst: 01-06-14 12:07
Wat zeggen je ouders ervan?
Persoonlijk zou ik niet gaan rijden zoals de meesten al zeggen maar op die antwoorden reageer je niet...
Pandameisje
Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-14 12:08
Brainless schreef:
TS Dus je mag zowel van je ouders als de eigenaar van je verzorgpony gewoon gaan rijden??
ja omdat ik weet wat ik doe.
3bengels
Geplaatst: 01-06-14 12:08
Je zit toch niet voor niks in het gips. Gips krijg je om RUST te houden. Persoonlijk vind ik dat als je toch gaat rijden dat je dan ook niet bij een arts mag gaan zeuren als er toch iets fout gaat. En dus ook niet meer in aanmerking mag komen voor medische behandelingen. Je krijgt nu rust voorgeschreven doormiddel van gips en dat betekend dus niks met die arm of dat been doen. Je mag tenslotte ook niet auto rijden en fietsen als je in het gips zit want je bent dan niet verzekerd als er iets gebeurd.
Ik begrijp je wel hoor! Zelf zit ik nu al ruim 2 maanden niet paard te rijden, en ik moet nog een maand. En eerlijk is eerlijk, op gegeven moment (na een maand, toen ik zonder krukken mocht) begon het heel erg te kriebelen om weer te rijden. Ik heb er toen 1 keer wat mee gestapt en gedraafd. Maar ookal kan ik lezen en schrijven met die pony, ik besefte wel dat 1 keer eraf vallen een enorme trugval betekend. Dus heb ik het niet meer gedaan.
Nu mag ik wel paardrijden, maar is het niet handig omdat ik met brace moet rijden en de enige pony die daar geschikt voor is (mijn eigen) daar ben ik eigenlijk te groot voor aan het worden. Dus een paar dagen geleden heb ik 1 stapritje gemaakt, heerlijk! Maar ik ga nu nog gewoon proberen netjes een maand te wachten.
Dat zou ik jou ook aanraden, ik weet hoe moeilijk het is.
Brainless
Geplaatst: 01-06-14 12:09
alltimapanda schreef:
Brainless schreef:
Weet de eigenaar van de pony ook dat HIJ verantwoordelijk is als er wat gebeurd? Dat zijn verzekering heel moeilijk kan doen als jij er alsnog afvalt; je pols wederom verder kapot gaat omdat hij toestemming heeft gegeven dat jij erop stapt?
Pandameisje
Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-14 12:09
gohya schreef:
TS rijd je met beide handen of met 1 hand?
nu met 1 hand. alleen als paard echt rustig is met 2 maar niet snel.
ontherun
Geplaatst: 01-06-14 12:10
Het gaat er niet alleen om dat je kunt vallen en dan nóg verder van huis bent, maar het bot wat gebroken is, ook al is dat een klein scheurtje of een gecompliceerde breuk, heeft rust nodig. Rust en stabiliteit die hij krijgt mede door het gips en, eventueel tijdelijk, een mitella. Er wordt niet voor niks aangeraden om die arm hoog te houden, m.n. de eerste tijd, en rúst te geven. Rust die die niet krijgt als jij gewoon doorgaat alsof er geen gips om je arm zit. Als je nu nog regelmatig pijn hebt, neem je dus niet genoeg rust, dat zijn signalen van je lichaam om een stap terug te doen. Doe je dat niet, en ga je gewoon paardrijden o.a. dan geneest je pols dus niet zoals gewenst en kun je nog veel verder van huis zijn door een slecht hersteld bot en zelfs chronische pijnen. Ik denk persoonlijk dat de meeste mensen dat toch niet willen op hun 17e. Maar hé, het is jouw pols, en als jij vindt dat jij beter dan medici weet of je kunt paardrijden ermee of niet, dan doe je dat toch gewoon? Maar niet zeuren achteraf als de genezing niet goed gaat en je langer in het gips mag.
ikke
Geplaatst: 01-06-14 12:10
Brainless schreef:
Dat zegt dan wel iets over het intelligentieniveau van betrokken personen.........
LillvalantoS
Geplaatst: 01-06-14 12:11
alltimapanda schreef:
Brainless schreef:
Nou dat weet je duidelijk niet ...
magriet
Geplaatst: 01-06-14 12:12
alltimapanda schreef:
Brainless schreef:
Ik vraag me af of je weet wat je doet. Gips betekent rust en dus niet rijden
Kwal
Geplaatst: 01-06-14 12:12
Ik geef het op hoor.
ontherun
Geplaatst: 01-06-14 12:14
Dat weet je dus duidelijk níet. Ook al rijd je met 1 hand, de gebroken hand krijgt gewoon niet de benodigde rust. Het bot moet nog altijd schokken opvangen, omdat de rest van je lichaam beweegt. Dat scheurtje hoef ik niet te zoeken, zie ik meteen. En ja, ook daarvan, juíst van zo'n klein scheurtje, kun je heel lang, maar echt heel lang last houden als je die niet goed laat genezen.
Anoniem
Geplaatst: 01-06-14 12:14
Ik denk niet dat TS zich erg veel van de reacties aantrekt, wat ik wel weet is dat het fijner zou zijn als TS gebruikt maakt van hoofdletters en leestekens. Leest toch net wat makkelijker.
LillvalantoS
Geplaatst: 01-06-14 12:16
[***] schreef:
Ik denk niet dat TS zich erg veel van de reacties aantrekt, wat ik wel weet is dat het fijner zou zijn als TS gebruikt maakt van hoofdletters en leestekens. Leest toch net wat makkelijker.
Ik zie ook in haar profiel dat ze 17 is maar als ik zo lees zou je denken 12...
ikke
Geplaatst: 01-06-14 12:17
[***] schreef:
Geeft aan wat een domme geit het is. Laat maar gaan, het is geen verlies voor de wereld........
Jeetje wat kunnen sommige toch lopen te katten zeg!
_Liiene
Geplaatst: 01-06-14 12:18
Ik heb wel eens met mijn gipsen brace voor mijn pols gereden. Waardeloos, je voelt helemaal niet waar je mee bezig bent. Je zit niet voor niks in het gips, omdat je breuk moet helen. Dan moet je er ook niet onnodig mee gaan 'bewegen'
Brainless
Geplaatst: 01-06-14 12:19
Citaat:
naast gebroken pols een gekneusde staartbot en duim.
Gewoon lekker gaan rijden hoor!
Anoniem
Geplaatst: 01-06-14 12:20
Brainless schreef:
Citaat:
Gekneusde staartbot? Ik heb ook wel eens last van mijn staartbot gehad en dat deed verschrikkelijk pijn, dat jij gaat rijden zo
gohya
Geplaatst: 01-06-14 12:21
Brainless schreef:
Citaat:
Waar haal je dat citaat vandaan? niet gezien in dit topic.
JoycexEnya
Geplaatst: 01-06-14 12:23
Toen ik me pils had gebroken Vroeg me moeder of ik wel mocht rijden de dokter zij
Ja hoor alleen als je paard niet sterk is. Dus gewoob gereden en nergens meer last van zeker niet elke dag gereden maar wel 3x ib de ween