Beha dragen is ongezond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:30

In het begin van het artikel staat dat bh's nog niet lang gebruikt worden... Vrouwen hebben in het verleden nog veeeeeel erger knellende kledingstukken gebruikt om hun borsten in te pakken, toen had je volgens mij zeker niet meer gevallen van borstkanker dan nu.

Ook vind ik het nogal bruut om bh's meteen aan borstkanker te gaan linken... Allemaal paniekzaaierij.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Beha dragen is ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:32

Wanne kolder... :') Ik krijg al pijn in mijn dames als ik maar denk aan de hele dag zonder bh lopen, rennen, fietsen, om nog maar te zwijgen over paardrijden :))

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:33

Moet door dit bericht gelijk aan mijn actie van aantal jaar geleden denken.

Weide moest nog gemaaid worden maar was al gedoucht. En de mannen hingen los. Dus ik zeg ik begin alvast wel.na 3 rondjes gebeld of man lief aub bh kwam brengen. Jeej wat deee dat zeer.

Daarna ook gewoon standaard bh aan. Na opstaan

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:59

Mijn ''vlaamse reuzen'' kunnen gewoon niet meer zonder hun ''konijnenhok'', zoals mijn ouders mijn borsten zo subtiel beschrijven :')

Ik ben 1x mijn bh vergeten bij mijn vriendin thuis...wat een hel was dat! Moest de volgende dag stage lopen :+ Oplossing bedacht: Inbinden in een vest die mij eigenlijk te strak om de boobs zit _O- Dat was eens, maar ook nooit weer :') Heb mijn stagebegeleider wel gevraagd me geen klusjes te geven waarbij ik moest springen of rennen. Hij zette me op de trekker aan het werk...mijn held die dag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:01

Ik hou hem toch maar aan... Moet er niet aan denken dat er in de kou opeens twee van die erwtjes door mijn t-shirt heen te zien zijn... :=

SokJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:01

Heeft iemand toevallig linkjes naar de onderzoeken die in de OP staan? Ben wel benieuwd, het bericht zelf was me te lang en oninteressant, sorry. Lees liever wetenschappelijk onderbouwde dingen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:02

Ik snap dat nooit dat het lekker is zonder bh? Ik slaap het liefst nog met bh! Met beugels zelfs!
(Al is het maar voor het geval er brand uitbreekt haha :') )

Maar nee ik vind het juist irritant zonder bh!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:18

Hij gaat hier om 8 uur aan en rond 11 af,
Heb bijna altijd een sport bh aan, maar dat is meer omdat die beugels totaal geen steun geven bij het rijden en ik té lui ben om het te wisselen

Wat wel grappig is dat ik net tot 3x toe een reclame stukje over een beugel bh had _O-

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:25

VivaLaVida schreef:
Ik snap dat nooit dat het lekker is zonder bh? Ik slaap het liefst nog met bh! Met beugels zelfs!
(Al is het maar voor het geval er brand uitbreekt haha :') )

Maar nee ik vind het juist irritant zonder bh!

Ik slaap met BH, met een beugel. :') kan echt niet zonder, 1x geprobeerd en de hele nacht wakker gelegen en van ellende maar weer om gedaan. Dan maar ongezond :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:30

Wat een kul artikel, kan me niet voorstellen dat dit deugdelijk wetenschappelijk onderbouwd is.

Bovendien wordt paardrijden zonder.. wel heel oncomfortabel!
(buiten dat het er voor omstanders niet uit ziet _O- )

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:47

haha wat een artikel. Ik heb als ik niet thuis ben altijd een beugel bh aan. Als ik thuis ben doe ik hem wel eens uit als het zeer doet. Ik wil wel eens laten opmeten of ik nou wel de juiste maat heb. Dat verschild ook per merk natuurlijk. (en kwa gewicht. Vet gaat overal zitten hihi)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:07

Grit schreef:
Sodeletuut schreef:
Laat ze schudden, stuiteren en natuurlijk bewegen
Juist hierom blijven ze bij mij in gevangenschap, wat een kl*te gevoel. In bed mogen ze vrij rond bungelen.

Precies xd
En ik heb schijnbaar toch al bijna zekerheid dat ik borstkanker zal krijgen(alle vrouwen aan mijn moeders kant hebben het gehad of nog steeds) dus ik ga ze niet laten hangen :+

S nachts gaat ie wel uit hoor. Kan echt niet slapen met een bh aan! Een middagdutje op de bank lukt al niet eens met bh aan xD

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:09

Het is veel gezonder om geen BH te dragen, maar een BH die onvoldoende steun geeft, veroorzaakt nek- en schouderklachten... Juist ja :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:10

Bah moet er niet aan denken dat ik zonder moest gaan met mijn D cup...

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:25

En welke wetenschappelijke bewezen argumenten hebben ze hiervoor? :list:
Daarbij geloof ik niet dat grote borsten stevig blijven zonder bh als je veel hardloopt/paardrijdt. Iedere keer een schok er door heen die als het ware de boel kapot trekt...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 05:15

Blubje11 schreef:
Daarbij geloof ik niet dat grote borsten stevig blijven zonder bh als je veel hardloopt/paardrijdt. Iedere keer een schok er door heen die als het ware de boel kapot trekt...

Het is door een man geschreven joh, die hebben geen wetenschappelijk bewijs nodig, ze doen het op ervaring. :j :')
Echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb. Ik ben nu nog redelijk jong en ik loop voor mijn leeftijd een beetje achter als het op borsten aankomt, maar ik mag er niet aan denken om zonder BH te lopen als ik er echt een nodig heb. Is gewoon geen zicht en of het goed zal aanvoelen én gezond is is ook wat anders.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 05:39

Ik heb een periode lang 24 uur per dag een bh aangehad. Net na de geboorte van zowel ZL als DL, met enorme stuwing en lektieten, hahaha, ik moest er niet aan denken géén bh aan te hebben.

Ik heb verder een bescheiden B cup, dus thuis mogen ze best vrij en blij, maar als ik de deur uit ga, moet ik er echt niet aan denken. Daar voel ik me dan echt niet prettig bij.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 05:49

Met mijn 100F kan ik echt niet werken zonder BH. Als ik de hele dag thuis aan het hangen ben gaat het wel, zolang ik niks intensief doe. Maar verder heb ik hem echt wel aan.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:01

Nou ik houd mijn BH lekker aan hoor. Anders wordt ik zeeziek van al dat gehobbel van die dingen...
En als je vooroverbukt om iets op te pakken sla ik mijzelf een bloedneus :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:22

Ik juist ergens gelezen dat sporten zonder sport bh slecht is en kans borstkanker vergroot. Dat staat hier vrij haaks op...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:37

Ik draag we eens jurkjes zonder bh, omdat met gewoon geen gezicht is, 2 kruisjes tape er over :)) Maar voor een hele dag, nee zo comfy vind ik het dan ook weer niet.

Verder moet ik er niet aan denken om geen bh te dragen, vooral niet met sporten, ik heb geen enorm bos hout voor de deur maar zelfs met n grote C is het al irritant

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:40

Als ik mini mini tietjes had. ( zoals bij een vriendin). Miss dan wel. Hahaha. . Nee. Mijne blijven overdag gevangen. 'S nachts. Mogen ze vrij

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:47

Blubje11 schreef:

Jaaaa bij dit argument moet ik gelijk aan: groeten uit de rimboe denken. Echt wel dat ze gaan hangen als je geen bh draagt. _O-

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:35

HorseTopShop schreef:
Geen BH = hangende tieten. De bosjesmannen is daar het perfecte voorbeeld van :')

http://www.columbusmagazine.nl/images/u ... /a8f20.jpg

Maar, wel bh is geen garantie voor niet-hangers, ongeacht de leeftijd!
Ondanks altijd goede bh's (die kreeg ik buiten kleedgeld om, omdat het anders niet te betalen was) hingen mijn dames al iets na halverwege de tienerjaren.

Als ik zonder bh zou moeten lopen zou je me zowat als bedlegerig kunnen noemen.. Ik kan (op nachts na) niet zonder bh, na een halfuur is de pijn in mijn rug dusdanig erg geworden dat ik nagenoeg niks meer kan, zelfs simpel zitten is dan al te pijnlijk. Niet voor niets trek ik voordat ik ook maar íets anders doe mijn bh aan.
Paardrijden doe ik niet als ik niet mijn harnas (oftewel;sportbh) aan heb, daar zou ik dan tijdens rijden en de week erna nog last van hebben.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:47

Zertab schreef:
Uhm...ja dat kan allemaal wel. Maar je kan niet ineens geen bh meer gaan dragen zonder uitgelachen en nagekeken te worden. :+

En als het goed is wisten we al langer dat een bh niet al te goed is, vandaar dat je sowieso 's nachts zonder bh moet slapen.

Er is ook een onderzoek geweest waaruit naar voren kwam dat het niet erg is om 's nachts je bh te dragen.