(Chronische) hoofdpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:02

Debbels schreef:
Sanne1994_ schreef:
Ik had ook (bijna) altijd last van hoofdpijn totdat ik een bezoek had gebracht aan een dorn-therapie. Zij kijkt naar de wervels, bij mij stond er een wervel verkeerd die ervoor zorgde dat ik altijd hoofdpijn had. Ze zetten dat weer recht (klinkt enger dan dat het is) en heb sindsdien bijna geen last meer!

Ik lees de reactie nu pas, maar ik zal er eens naar kijken!

Is echt het proberen waard ;)

landvrouw

Re: (Chronische) hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:18

Ik ben gediagnosticeerd met een chronische dagelijkse migraine. DIt houd in dat ik dagelijks hoofdpijn heb die tegen de migraine aanzit en daarnaast ook echte migraineaanvallen heb.
3 jaar geleden heb ik deze diagnose gekregen bij de hoofdpijn poli. Deze poli is wel echt een aanrader omdat zij alles onderzoeken. Ik heb toen eerst allerlei pillen gehad die niks deden of waarvan de bijwerkingen uiteindelijk erger werden dan de hoofdpijn zelf. Vervolgens een experimentele behandelmethode geprobeerd; het inspuiten van botox in de spieren in je voorhoofd. Bij veel mensen heeft dit veel baat, bij mij werkte het 1 dag.
Ik ben gekraakt, heb fysio gehad, NEI-therapie, gebitje voor het tandklemmen/knarsen maar niks hielp. Vervolgens ben ik in behandeling bij een man gegaan die jarenlang fysio is geweest. IN zijn vrije tijd heeft hij manuele therapie en acupunctuur gestudeerd. Bij hem ben ik in eerste instantie geweest voor de acupunctuur. HIj maakte gebruik van algemene acupunctuur en ooracupunctuur. Deze combinatie verminderde mijn hoofdpijn. Heel rustig, heeft ongeveer een jaar geduurd. Maar tegenwoordig heb ik een hoofdpijn die dragelijk is, migraine 1 keer in de 2 maanden (ipv 2 keer per week) en ik val niet meer flauw.
Voor mij werkte uiteindelijk voornamelijk de combinatie van verschillende soorten acupunctuur & manuele therapie. Ben nu 9 maanden niet meer geweest en voel me nog steeds super.

Mijn aanraden is dus als je acupunctuur probeert, geef het niet te snel op. Je lichaam heeft tijd nodig om zich aan te passen als het al zolang op een bepaalde manier heeft gefunctioneerd.
Geef ook aan als je ergens een litteken hebt. Bij mij is daarin uiteindelijk de oorzaak gevonden. Ik had 3 littekens op een meridiaan die hoofdpijn kan veroorzaken.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:38

Acupunctuur werkte bij mij juist heel kort. Na 5 behandelingen voelde ik helemaal geen verandering meer.

Wel fijn dat jij landbouw het wel baat heeft gehad en ook de oorzaak is gevonden.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 08:19

Ik zal even een update plaatsen!

Acupunctuur had eigenlijk zo goed als geen effect, dus daar ben ik mee gestopt. Ik loop nog steeds bij de Cesartherapeut, dit lijkt enig effect te hebben, maar de klachten zijn nog steeds niet helemaal weg.

Wel heb ik (misschien) een andere oorzaak gevonden. Ik merk dat mijn hoofdpijn gepaard gaat met hoe ik slaap. Slaap ik slecht, heb ik de volgende dag knallende hoofdpijn. Slaap ik goed, bijna nergens last van. Ook hebben mensen wel eens tegen me gezegd dat ik heel zwaar of juist niet adem in mijn slaap (specifiek op gelet), dus misschien gaat het ook wel richting slaapapneu (waardoor mijn hersenen te weinig zuurstof krijgen o.i.d.?). Ik heb donderdag een afspraak bij de huisarts, dus dat maar even afwachten en hopen dat ik eindelijk ergens kom!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 12:05

Debbels schreef:
Ik zal even een update plaatsen!

Acupunctuur had eigenlijk zo goed als geen effect, dus daar ben ik mee gestopt. Ik loop nog steeds bij de Cesartherapeut, dit lijkt enig effect te hebben, maar de klachten zijn nog steeds niet helemaal weg.

Wel heb ik (misschien) een andere oorzaak gevonden. Ik merk dat mijn hoofdpijn gepaard gaat met hoe ik slaap. Slaap ik slecht, heb ik de volgende dag knallende hoofdpijn. Slaap ik goed, bijna nergens last van. Ook hebben mensen wel eens tegen me gezegd dat ik heel zwaar of juist niet adem in mijn slaap (specifiek op gelet), dus misschien gaat het ook wel richting slaapapneu (waardoor mijn hersenen te weinig zuurstof krijgen o.i.d.?). Ik heb donderdag een afspraak bij de huisarts, dus dat maar even afwachten en hopen dat ik eindelijk ergens kom!

Nog een update, vind het ook wel fijn om het voor mezelf bij te houden.

Ben na de afspraak bij de huisarts doorgestuurd naar een slaapkliniek. Het leek haar onwaarschijnlijk dat ik apneu heb, omdat dat bij mensen van mijn leeftijd/gewicht vrijwel nooit voorkomt, maar omdat ik er nu al zo lang mee loop toch doorgestuurd. Heb 2 weken geleden het slaaponderzoek gehad en krijg vrijdag de uitslag. De slaapkliniek heeft mij ook nog doorgestuurd naar een neuroloog, maar het is nog onbekend wanneer ik daar terecht kan.

Cesartherapie ben ik mee gestopt, therapeut zag ook weinig vooruitgang.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:23

Ben benieuwd wat de uitslag is vrijdag! Laat je het ons weten?
Vervelend dat er nog steeds niks bekend is.

Zijn het je spieren niet? Ik heb bijvoorbeeld als ik op mijn buik/zij lig, meer last van mijn nek dan wanneer ik op mijn rug lig...

P.S. je verhaal komt me erg bekend voor.. Mijn schouders/nek/rug zitten ook vol knopen en niks werkt (geen fysio, geen ceasar etc.) Loop nu bij een speciaal centrum waar ik in februari door een arts wordt onderzocht n.a.v. de foto's die gemaakt zijn in het ziekenhuis en de echo's die ze gemaakt hebben.

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:33

Mijn nichtje worstelde ook al heel lang met (chronische) hoofdpijn, ze was helemaal op van de pijn. Ze bezocht vele dokters, fysiotherapeuten, liet haar ogen controleren,.. maar er kwam maar geen oorzaak. Tot ze bij een gynaecoloog belandde. Blijkbaar was haar hormoonspiegel niet in orde en dit leidde tot de hoofdpijn. Er zijn waarschijnlijk 1001 oorzaken, maar je weet maar nooit dat je er iets mee bent.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:02

Ik heb ook al jaren heel veel hoofdpijn en ik heb erg veel baat bij een chiropractor. Mijn eerste wervel onder mijn schedel en alle wervels eronder zitten vast waardoor mijn spierspanning extreem hoog is.
Ben er wel eens met knallende koppijn heen gegaan en zonder hoofdpijn de behandelkamer uitgelopen.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:05

Osteo proberen?

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 13:07

_Kellyy schreef:
Ben benieuwd wat de uitslag is vrijdag! Laat je het ons weten?
Vervelend dat er nog steeds niks bekend is.

Zijn het je spieren niet? Ik heb bijvoorbeeld als ik op mijn buik/zij lig, meer last van mijn nek dan wanneer ik op mijn rug lig...

P.S. je verhaal komt me erg bekend voor.. Mijn schouders/nek/rug zitten ook vol knopen en niks werkt (geen fysio, geen ceasar etc.) Loop nu bij een speciaal centrum waar ik in februari door een arts wordt onderzocht n.a.v. de foto's die gemaakt zijn in het ziekenhuis en de echo's die ze gemaakt hebben.

Ik zal het laten weten!

Er zijn wel wat kleine dingen waardoor de intensiteit van m'n hoofdpijn verminderd is, maar hij blijft wel.

Heb ook wel aardig wat spanning op mijn schouders staan, maar omdat ik hypermobiel schijn te zijn kan ik deze spieren dus ook niet goed oprekken waardoor de spanning ook niet verdwijnt. Bij wat voor centrum ben je in behandeling en wat is de bedoeling met de foto's/echo's etc?

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 13:10

Only, Maxie en Kamy,

Ik ga eerst het gesprek vrijdag en de neuroloog afwachten, maar mocht daar niks uit komen ga ik uiteraard verder kijken naar andere opties. Fijn dat jullie met suggesties komen :j , want er kunnen, zoals only al zegt, zoveel oorzaken zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik ga stap voor stap alles proberen, net zo lang tot ik er achter ben wat het is.

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:39

Heb je al een allergietest gedaan? Een kennis van mij heeft jaren last gehad van hoofdpijn/migraine, allerlei onderzoeken gedaan, slaapkliniek geweest enz. Nu blijkt hij glutenintolerantie te hebben. Hoofdpijn is helemaal weg, behalve als hij per ongeluk iets met gluten eet.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 15:35

danielle_s schreef:
Heb je al een allergietest gedaan? Een kennis van mij heeft jaren last gehad van hoofdpijn/migraine, allerlei onderzoeken gedaan, slaapkliniek geweest enz. Nu blijkt hij glutenintolerantie te hebben. Hoofdpijn is helemaal weg, behalve als hij per ongeluk iets met gluten eet.

Ik ben voor ontzettend veel dingen allergisch. Peulvruchten (pinda levensbedreigend), noten, dieren etc. Vroeger ook voor ei en tarwe, maar dat is nu over. Gluten ben ik onlangs nog op getest, maar hier ben ik niet allergisch/intolerant voor.

Ben wel sinds een maand of 3 gestopt met soja eten. Hoofdpijn is hierdoor wel iets afgenomen, maar nog wel aanwezig.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:25

@ts: Heb je even een PB gestuurd, i.v.m. meelezers. :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:27

(heb het topic niet doorgelezen)
Ha, die komt bekend voor!
Ik had dat ook.
Hoofdpijndagboek hier, verdenking van stress daar...
Uiteindelijk moest ik gewoon een bril :+
Had een silinderafwijking, en plus en min samen in de ogen apart. (hoe leg je dat uit ?)
Dus het was niet zo gek dat ik hoofdpijn kreeg.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:41

Ik heb 3 jaar lang last gehad van dagelijkse hoofdpijn. De ene keer was het verdraagbaarder dan de andere keer. Ook wanneer ik gekke bewegingen maakte oid dan had ik gelijk een kloppend gevoel in mijn hoofd. Hierbij had ik ook nog migraine, maar dat reken ik nu even niet mee.

Waarvan het kwam wist ik niet, ik ben er ook nooit meer naar de huisarts geweest. Het hoorde gewoon bij mij en ik kon er redelijk me leven. Al was het soms een enorme hinderpaal.

Nu ben ik al een aantal maanden hoofdpijnloos. Achteraf gezien is het allemaal geweest omdat ik in die tijd gewoon zo lekker in mijn vel zat, terwijl ik dat toen écht niet door had. Ik had het enorm druk met school/ leren, verloor veel tijd met reizen en de rest van de tijd was ik aan het werk of naar de paarden. Best een druk leventje. Er speelden nog een aantal dingen zoals een verkeerde studiekeuze, en vervolgens een gebroken voet waardoor ik me niet echt beter ging voelen.

Afgelopen zomer heb ik een leuke zomer gehad, ik heb mijn echte vrienden ontdekt, heb de juiste opleiding gevonden + een superleuk klas gekregen. Kortom: ik zit veel beter in mijn vel en mijn hoofdpijn en echt ENORM vermindert. Het lag bij mij dus aan mijn dagelijks leven/ hoe ik in mijn vel zat.

Ik weet niet of je iets met mijn verhaal kunt, maar ik hoop dat je de oorzaak van je hoofdpijn vindt en er zo iets aan kan doen! :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 11:14

Net terug van het ziekenhuis, maar (helaas??) geen apneu. Weer niets mee opgeschoten dus. %)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:17

Ik zet even een stipje, reageer vanmiddag wat uitgebreider. :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 11:47

24 maart een afspraak bij de oogarts. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:57

Ben je ook al bij de hoofdpijnpolie geweest?

IK heb chronische spanningshoofdpijn, ben ook bij cesartherapie geweest, helpte geen drol. Merk dat ik er meer last van heb als ik een beugel heb (heb op m'n 16e een beugel gehad, toen is het begonnen, toen op m'n 20e weer, toen er uit een tijdje en nu weer (24)). Want je kaken en hoofdpijn heeft nogal wat invloed met elkaar. Ook heb ik er meer last van bij hogedruk gebieden (jawel, echt waar) dan kan ech tm'n hoofd wel uit elkaar knallen.

Het helpt me wel heel erg om naar de osteopaat te gaan :) is het echt beduidend minder.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 13:10

Maartje1990 schreef:
Ben je ook al bij de hoofdpijnpolie geweest?

IK heb chronische spanningshoofdpijn, ben ook bij cesartherapie geweest, helpte geen drol. Merk dat ik er meer last van heb als ik een beugel heb (heb op m'n 16e een beugel gehad, toen is het begonnen, toen op m'n 20e weer, toen er uit een tijdje en nu weer (24)). Want je kaken en hoofdpijn heeft nogal wat invloed met elkaar. Ook heb ik er meer last van bij hogedruk gebieden (jawel, echt waar) dan kan ech tm'n hoofd wel uit elkaar knallen.

Het helpt me wel heel erg om naar de osteopaat te gaan :) is het echt beduidend minder.

Hoofdpijnpoli ben ik nog niet geweest, is me al wel door meerdere mensen aangeraden, dus ik zal eens kijken wat daar de opties in zijn. :j

Cesartherapie ben ik ook geweest, hielp ook helemaal niks. Spanningshoofdpijn klinkt me wel bekend, maar het probleem is dat alle soorten hoofdpijn me wel bekend voorkomen..
Wat doet de osteo precies bij jou?

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 11:24

Weer eens een update;

Morgen naar de oogarts, benieuwd wat die te zeggen heeft.

Heb me ook laten prikken op vitamine B12. Hoorde vorige week de symptomen en die kwamen zo erg overeen met de dingen die ik heb dat ik gelijk de dokter maar gebeld heb voor een bloedprikformulier. Maar, wederom, weer niks. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant ben ik blij als ik eindelijk een keer weet wat het is.