In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:22

Berdien schreef:
Mallorka dat klinkt zó bekend. Uurtje rijden in warm weer en je kunt mij én m'n cap uitwringen. En dan rij je met stalgenoten die nog geen druppeltje zweet hebben, nergens niet. Oftewel, met echt warm weer rij ik gewoon niet. Scheelt dat mijn paarden minstens net zo zweten als ik, dan valt het minder op :)) Maar die doe ik er ook absoluut geen plezier mee om met echt warm weer te rijden, dan staan ze al druipend van het zweet in de wei, laat staan dat we door het bos gaan hollen.

Daar kan ik me ook zo over verbazen!!

Met echt warm weer is mijn hittepetit eindelijk een keer sloom en voor de verandering 'ns relaxed te rijden :+
En het vreemde is... ze is bijna niet in 't zweet te rijden. Conditie al een uhh..... paard :D haha. Ik heb net weer een uurtje flink zitten druipen op mijn bok. Zou toch eigenlijk andersom moeten zijn! }:0

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:25

Sylvia_B schreef:
Ik zweet ook voornamelijk alleen op mijn hoofd en niet over mijn lijf. Niet fijn!
Dikke voeten enz komt me ook erg bekend voor.
Wat ik veel doe is bleekselderij in plakjes snijden en dat in de koelkast leggen.
Als het flink koud is geworden is het lekker verfrissend om er elke keer een plakje van te eten en het drijft het overtollige vocht af.

Die tip ga ik uitproberen :j

Cil_

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:33

Ik zweet vooral op mijn hoofd, helaas valt mijn haar daardoor, vooral aan het eind van de zomer, heel erg uit. Het hersteld zich niet meer en is inmiddels erg dun geworden. Hebben meer mensen hier last van? Je kunt tegen het zweten botox laten spuiten op je hoofd maar dat is kostbaar en eerlijk gezegd vind ik het een beetje eng.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:43

Ik heb ook veel liever dit regenachtige weer dan 30 graden hitte.
Hier kan ik me op kleden, op die hitte valt niet te kleden.

Botox vind ik helemaal nix, het lijkt me niet gezond,dat spul.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:48

phormicola schreef:
Ik kon er ook nooit tegen, totdat ik dagelijks ging sporten (écht sporten, dus flink buiten adem raken). Nu vind ik de zomers heerlijk!

Dat geldt voor mij ook... sinds ik ben gaan hardlopen (niet dagelijks, 3 keer per week) is er echt iets veranderd in mijn lichaam. Ik zweette namelijk altijd al veel, maar het sporten heeft mijn lichaam geleerd om efficienter met de warmte om te gaan.
Met als resultaat dat ik vroeger echt niet in de sauna kon, maar het nu juist als langste volhoud zo'n beetje :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:21

Ik zou willen dat dat werkte dat was wel makkelijk geweest :=

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 18:35

Dames, van 't weekend is het weer zo ver :(
Ik denk dat ik heel 't weekend in een koud bad ga zitten :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:16

Hier nog zo;n zweterd. Bij mij houdt het eigenlijk wel op boven de 15 graden. Warmer dan dat begin ik meteen te zweten, alleen op mijn hoofd, krijg natte haren, bah :(
Mij zul je dus ook niet op vakantie zien in Spanje ofzo. En zowiezo alleen in het voor of naseizoen als het kouder is. 2 jaar geleden was ik in Alaska, treffen we daar ook 27 graden.
Hoe warm wordt het dan in het weekend?

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:18

Ik heb ook een hekel aan de zon, het liefste heb ik dat de temperatuur rond de 15 graden ligt. Maar ik heb ook een zonne-allergie, en daardoor wordt mijn arm al helemaal rood na 10 minuten in de zon, krijg ik bultjes op mijn borst en ren ik zo snel mogelijk het huis in :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:04

ik heb nu zo geen zin in het weekend... vanwege de verwachte temperaturen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:08

Omg, 30 graden??

Vanaf vrijdag wordt het snel beduidend warmer dan de komende dagen. Vrijdagmiddag wordt het zonnig en zomers warm met maxima rond 27 graden.
Volgens Meteo Limburg wordt het in het Pinksterweekeinde (ook tijdens Pinkpop) zeer warm. Zaterdag is het zonnig en het wordt volgens de laatste berekeningen met ruim 30 graden tropisch warm. Op Pinksterzondag is het waarschijnlijk drukkend warm en naast zonnige perioden is er bewolking waaruit een onweersbui kan ontstaan. Op Tweede Pinksterdag koelt het waarschijnlijk iets af, maar het blijft zomers warm met temperaturen boven 25 graden.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:11

Waarschijnlijk heb je er zelf wel aan gedacht maar ik zeg het toch maar :)
Heb je een tuin? Neem een zwembad. En dan niet een opblaasbadje van 20 euro, maar zo'n opzetbad van 3m doorsnee. Kost even wat (wat meer dan het gemiddelde opblaasbadje) maar gaat jaren mee en is heerlijk verkoelend!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:14

Majabeestje schreef:
Emigreren naar IJsland :D :+

Geen concrete tips verder. Ik vind de warmte lekker, maar kan geen zin op mijn hoofd verdragen. Binnen 5 minuten knallende koppijn, brr.
Zit niks anders op dan de koelte een beetje opzoeken, veel drinken en hopen dat we een matige zomer gaan krijgen;)

Helaas gaat dat niet op &ik wens jullie allen veel succes zaterdag.
27 tot 35 graden ongeveer (a)
Dat is mij te gek in Nederland. Spanje best. nederland is te vochtig. Maarja indo bloed hier, dus ik ben wel een zonaanbidder.
Ga hier snel weer weg, voor ik alles over mij heen krijg.

Nee wat ik als tip kan geven. Koop zo'n handventilator... Doet wonderen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:22

Ik vind de warmte overdag niet zo heel erg, maar ´snachts is het wel erg vervelend. Ik kan dan nooit goed slapen. Elk jaar denk ik weer: nú koop ik een airco. Maarja, dat is nogal een investering voor die paar dagen per jaar dat het echt warm is. En ik vind eigenlijk dat ik er maar gewoon tegen moet kunnen. Mijn slaapkamer is expres al op het Noorden.

In landen met een landklimaat koelt het 'snachts veel harder af. Daar zou ik een stuk beter tegen kunnen dan die kleffe nachten hier.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:23

Ik slaap op zolder, daar blijft de warmte behoorlijk lang hangen & mijn raam wordt in de ochtend half beschenen door de zon.
Nopes ik hou niet van de nachten

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 20:24

Lokaal 31 graden zeiden ze inderdaad. Bahbahbah.. Vooral om dan ook nog iets te dóén..
Ja, een zwembad voor in de tuin lijkt me heerlijk! Binnenkort eens naar kijken.. :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:27

Ik ben gek op warmer weer. Tot een graad of 27/28.
Maar mijn huid denkt daar anders over. Loop daarom ook continue met een fles sunblocker rond.
Maar zou zo emigreren naar een land met meer zon als hier in het meestal natte grauwe Nederland.
Maar mensen die er echt niet tegen kunnen. Tja helaas geen tijd behalve emigreren, maar dat is behoorlijk rigoureus

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:31

Zinzi: aaahw dat is jammer van je huid! Ik zal het liefst zuid spanje wonen of echt de goeie zomerse plaatsten :D. Gewoon altijd lekker aziatisch bruin zijn hahaha

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:32

Klinkt gek, maar ik loop echt 999 van de 1000 keer gewoon met jas. Gewoon omdat ik ontiegelijk snel verbrand.. Ook als ik loop blijft het koeler dan wanneer de zon op mijn huid schijnt. Mensen kijken mij soms dom aan, maar ik vind het zo wel veel lekkerder. Koeler en ik verbrand niet meer zo snel. Ik loop niet met een winterjas, dan zweet ik het zeker uit, maar een of andere jas, soort wol achtig iets van binnen (lijkt op wol maar heeeel dun), geen idee wat het precies is. Hij is ook wind en waterdicht, wat ook heel fijn kan zijn, aangezien de wind ook behoorlijk wat warmte kan afgeven (of heel koud).
Ook heel handig om mijn spullen te lozen, want ik heb natuurlijk wel een jas met zakken die ook dicht kunnen (dit is onder andere ook een belangrijke reden, mijn sleutels en mobiel kan ik niet altijd ergens anders kwijt :'))

Soms loop ik van de trein naar de AH, iedereen zonder jas behalve ik. :+

Helaas heeft mijn jas geen capizon (hoe je dat ook schrijft), want ik heb dus mijn scheiding verbrand... Geen idee dat dat ook bestaat, maar auw, dat doet pijn.. Heb liever mijn schouders verbrand. :=

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:39

Ik draag altijd zo lang mogelijk iets warmere kleding, zodat mijn lichaam went aan de warmte :P Voor mijn gevoel werkt het, behalve als er weer typisch Nederlands weer is.. éne dag 15 graden de volgende dag 35, dan ga ik wel écht stuk.

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:43

Wennen aan warmte is de oplossing. :j

Ik kon er ook niet tegen, totdat ik 3 mnd op Curacao was. Sindsdien kan het me niet warm genoeg zijn! *\o/*

Nadeel; nu is de winter weer hel :')

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:47

Ik hou wel van de warmte, behalve... als ik moet werken. Werk nl. in horeca (restaurant/tearoom) met heel groot terras, dus bij mooi weer is het er veel te druk, en moeten we te hard werken.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:12

Ik werk op een stal & dat is opzich wel lekker omdat je veel buiten werkt, maar met stallen mesten is het ietsjes minder grappig. Tis snel warm, toch zijn de stallen best wel lekker koel

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:29

Airco hebben we gelukkig wel. En ik moet zeggen dat het heerlijk is. Alleen moet je soms toch naar buiten om de paarden te verzorgen enzo.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:43

Ik zie ook echt op tegen het weekend, ik kan er ook niet goed tegen. Moet bij mij toch met een graad of 23 wel ophouden. Dat mag het wel gewoon het hele jaar door zijn :D Want ben ook geen winter mens, -10 is ook niet aan mij besteed :') Of ben ik dan gewoon een lastig mens :))?