Ik ben het beu.. Mager?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: Ik ben het beu.. Mager?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 19:08

Ik koppel mijn gevoel niet aan mijn gewicht maar ik voel me beter als ik dun ben... En als ik me geen zorgen hoef te maken over dat mensen me te dik gaan vinden, mijn benen eigenlijk te dik zijn voor onder een jurkje of je mijn zwembandje zit in mijn jurkje dan voel ik me ook beter, gewoon omdat ik die zorg al niet heb. In die zin koppel ik inderdaad gewicht aan geluk. Nu is het niet zo dat het er helemaal afhankelijk van is hoor. op sommige dagen voel ik me ik gelukkig maar kijk ik toch van "iell dat vetje daar moet toch nog weg"

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:10

Wat heb je tot nu toe zelf bedacht wat handig is om te doen en het allerbelangrijkste: wat jij wilt en je je goed bij voelt?

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:23

Ik heb niet alle reacties van degene boven mij gelezen, dus sorry alvast.

Ik zou proberen de stap te zetten om hulp te gaan zoeken. Misschien iemand die je niet persoonlijk kent (zoals een psycholoog) omdat je bij iemand die ver van je af staat vaak beter je verhaal kunt vertellen. Ik heb het idee, als ik jouw reacties zo lees, dat er meerdere dingen aan de hand zijn en dat je vooral met bepaalde dingen zit. De stap om hulp te zoeken zal moeilijk zijn, maar zeker geen verkeerd idee denk ik.

Ik zeg absoluut nog niet dat je anorexia hebt, maar weet dat anorexia wel een ziekte is die er langzamerhand beetje bij beetje in kan sluipen. Het begint hiermee, en dan dit en dan dat enzovoort. Persoonlijk ervaring mee gehad doordat een oud vriendinnetje van mij deze ziekte had. Je ziet het misschien zelf nog niet in, maar ik zou proberen voor te zijn dat je straks wel gaat letten op wat je eet etc.

Zou het denk je voor jezelf verstandig zijn als je een keer gaat praten met je moeder? Lijkt me niet fijn als ze zit soort dingen tegen je zegt. Ik persoonlijk zou er in ieder geval onzeker van worden en in mijn ogen is dat juist iets wat een moeder niet hoort te doen. Ook met je broer zou je hier misschien over kunnen praten.

Ik hoop dat alle reacties in dit topic je helpen en dat je jezelf weer mooi gaat vinden.
Als ik je lengte en gewicht zo lees ben je absoluut niet dik!!

Succes!

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:50

Misschien is het slim om hulp te zoeken je zegt zelf dat je door diepe dalen gaat, heb je hier wel eens hulp voor gehad? Naar mijn idee heb je last van een negatief zelfbeeld dat hoeft dus niet perse te betekenen dat je anorexia hebt o.i.d. Anorexia is meer dan dun zijn, of een vertekend zelfbeeld. Zo jammer dat velen in dit topic dat niet begrijpen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 20:30

Om even per vraag te beantwoorden:
Wat wil ik? Of wat lijkt mij het beste? Om mijn streefgewicht te bereiken en het daar te houden. Weg met die rolletjes en een strak buikje.

Ik heb van de HA een adres gekregen van het CGG ( Centrum Geestelijke Gezondheidszorg ) waar je sessies gedeeltelijk door de mutualiteit worden terugbetaald omdat ik een zelfstandige psycholoog niet kan betalen. Heb alleen nog geen contact opgenomen omdat mij dit nog niet nodig leek...
Praten met mijn moeder.. we kunnen het altijd wel goed vinden hoor alleen net die ene opmerking was er even over voor mij. Heb toen ook kortaf gezegd dat ik helemaal niet dun ben en ze erover moest ophouden.
Praten met broer hoef ik niet eens te proberen.

En inderdaad ik heb een laag én negatief zelfbeeld. Altijd gehad en het gaat wel wat beter. Ook per dagen, soms gaat het beter als andere dagen. Maar het kan zo zijn dat ik mij goed voel, zich er een situatie voordoet en mijn zelfbeeld dan weer zakt tot onder 0...

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:37

Mag ik misschien vragen wat je streefgewicht is? Uiteindelijk gaat dit gewicht niet een positiever zelfbeeld opleveren, misschien in zekere mate. Een negatief zelfbeeld ligt dieper, hier mag je best hulp voor vragen. Je hoeft niet alles alleen te doen, uiteindelijk gaat het erom dat jij tevreden met jezelf bent. Hulp zoeken mag en is vrijblijvend hé. En ik weet er alles van, maar praten kan je echt zoveel opleveren. Je mag mij altijd pben :(:)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 20:40

Mijn streefgewicht is 60kg

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:43

Ik zou je aanraden om met een psycholoog te gaan praten. Met je zelfbeeld is duidelijk iets mis. Ik denk dat je je eigenwaarde niet zo moet laten afhangen van wat anderen over je denken. Ik denk dat een psycholoog je daarmee goed zou kunnen helpen.

Waarnaast vind ik de aanname 'anorexia', die hier door veel mensen gelijk gedaan wordt, heel vreemd. Als ik het zo lees, dan is van een eetstoornis (of dat nou anorexia, NAO of boulimia is) geen sprake. TS zegt geen verstoord eetpatroon te hebben en ook niet echt op dieet te zijn.
Het zou fijn zijn als mensen zich eerst eens inlezen, voor ze met zulke termen gaan strooien.
Laatst bijgewerkt door xSwanHeart op 14-05-14 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:59

Ook al speelt dit al je hele leven die onzekerheid; wil niet zeggen dat het niet kan veranderen. Niets mis mee om hulp in te schakelen. Je bent nog zo jong, hartstikke jammer om al zo gebukt te gaan onder dat slechte zelfbeeld. Dat is echt niet nodig meid, jij verdient ook een ik om blij mee te zijn :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 20:13

Ik mag zeker gelukkig zijn, maar er zijn wel momenten dat ik wel gelukkig ben..
Vandaag toch even geschrokken, net terug van het shoppen normaal pas ik altijd een 38 ( hier in België ) en vandaag alles in maatje 36 of small gekocht ( in Nederland ). Ik hou me nog steeds voor dat de maten in NL inderdaad groter vallen :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:22

Mexxje :(:)
Wat naar om te lezen!
Ik ben bijna even lang als jij. Na het beëindigen van m'n relatie woog ik 60 kg en kreeg ik ook veel opmerkingen van mijn omgeving. Ik voelde me er eigenlijk wel prettig bij, 'lekker dun'. Nu een paar maanden later ben ik een paar kilo aangekomen & dat betekent dat m'n buik minder plat is, m'n kont dikker is & m'n bovenbenen ook. Dat kan je lelijk vinden. Ik ben er wel blij mee. Vrouwelijke vormen & een slank lijntje (net als bij jou, als ik me de kleding topic foto's goed herinner), wat wil je nog meer?
Het gewicht is je probleem niet, je zelfbeeld wel. Contact opnemen met CGG lijkt me zo'n slecht idee nog niet! Maar mocht je in de tussentijd willen praten, dan staat m'n PB box open :*

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:25

_mexx_lady_ schreef:
Om even per vraag te beantwoorden:
Wat wil ik? Of wat lijkt mij het beste? Om mijn streefgewicht te bereiken en het daar te houden. Weg met die rolletjes en een strak buikje.

Mijn vraag bedoelde ik meer als: wat denk jij dat je nodig hebt om je wel goed te voelen? Hoe zou jij willen dat je situatie nu was? Hoe wil je dit oplossen?

Door bijvoorbeeld een gesprek met een psycholoog/vertrouwenspersoon/huisarts of gewoon een goed gesprek met je moeder waarbij je aangeeft wat jou dwars zit. Misschien is het uitspreken van jouw frustraties op Bokt al een soort opluchting, maar probeer te bedenken hoe jij zou willen dat je situatie er uit ziet en wat daarbij zou kunnen helpen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 20:29

Dank je Doubtless ik zal eraan denken als ik het een keer nodig heb!
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een goede vertrouwenspersoon vooraleer ik naar een psycholoog wil lopen..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:29

Lieve schat,

Ik ben 1.77 en 62 kg, ik krijg ook wel eens te horen dat ik dun/mager ben. Anderen vinden het "mooi slank". Er is altijd wel iets te zeuren, niet alleen over jou of mij, maar over iedereen. Lekker laten gaan, jij bent gewoon jij, hoe dik of dun ook. Ik vind het ideaal zoals ik ben. Niet heel klein, maar ook niet dik, waardoor ik bijvoorbeeld wel makkelijker op een iets kleiner/korter in de rug paard kan rijden :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:38

Ik ben 174cm en 61 kilo.
Elke dag zeg ik ook ik vind me zelf te dik, terwijl ik donders goed weet dat dat echt niet zo is.
Als jij elke dag tegen je zelf zegt: ik ben niet dun en ook niet dik. Heb je al iets meer zelfvertrouwen (helpt bij mij ook)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:44

Ik heb dat ook een soort van, alleen hoef ik van mijzelf niet veel dunner.
De buitenwereld vind mij lelijk mager, maar net als jij eet ik gewoon alles wat ik wil.
Mijn moeder zegt meerdere keren per dag dat ik veel te mager ben en dat dat er niet uit ziet, maar wat doe ik er tegen? Me helemaal volvreten? Nee want dat kan ik niet, dan moet ik kotsen.
IK ben dan wel pas 13 maar ben 1.73 en onder de 50 kg :7

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 12:55

Dat is wel echt mager Joysieee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:01

Ik ben erg benieuwd naar een foto.
Dan is het een stuk makkelijker oordelen.

Ook wil ik je als advies meegeven om naar een huisarts te gaan.
Die kan je naar een psycholoog doorverwijzen, want zoals ik dit lees, heb je psychische klachten waardoor je dus ook afvalt, plus je hebt een negatief zelfbeeld.
Klinkt misschien niet fijn en wil je het waarschijnlijk ook niet horen.

Ik geef het alleen aan om een groter probleem te voorkomen, nl. doorslaan of toch uiteindelijk anorexia.

Heel veel sterkte!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:04

(Mexx lady dat valt heel erg mee hoor, ik ben 15, 1.73 en 49.7 kg, en echt niet te dun!)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 15:14

Jaa moest ik langs jou staan zou ik me echt huge voelen... 1.73 zijn en 50kg wegen..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:35

mignonne2403 schreef:
(Mexx lady dat valt heel erg mee hoor, ik ben 15, 1.73 en 49.7 kg, en echt niet te dun!)

Met jou leeftijd misschien nog niet maar voor een volwassene is dat wel behoorlijk laag.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:38

klopt, maar het ging ook even over joysiee

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 12:39

Mignonne ik vind jou anders ook maar mager hoor! Ik vond 60kg al veel maar 50...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:22

Mignonne, ik denk inderdaad ook dat je wel een stuk te licht bent, ook voor 15 jaar :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:28

kijk maar eens op mn profiel voor foto's, niet te licht(of op topic onderschrift, sta ik paar x op)

maar ff ontopic , ik vind dat je niet te dun bent! zeker niet voor je leeftijd, en ook niet te dik hoor!
Wel apart dat je moeder je te dun vindt, ze zou toch eigenlijk achter je moeten staan...