Waarom zo intens moe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Re: Waarom zo intens moe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 23:22

Kan ook weer op de wishlist voor de HA dan...

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:56

Ja! Idd lyme is heel belangrijk. Al komt dat met de gewone testen er ook niet altijd uit. Je zou als het aanhoudt ook naar een orthomoluculair arts kunnen, die kunnen vaak wel de oorzaak van vermoeidheid vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:00

Wel doen, de Lyme testen duurt even voor je antwoord krijgt, maar dan weet je het zeker.
Lyme is niet echt grappig en geeft soms levenslang klachten.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:12

Ik ben ook altijd moe, en merk het ook met school en werken..
Ik lig meestal om 21:00 of 21:30 in bed en ben standaard als de wekker niet aan staat gewoon om 7:00 uur wakker, ik kan dan ook echt niet verder slapen op de een of andere manier, maar ben wel heel moe en futloos.
Ik heb ook dat als ik opsta al is het alleen van de bank dat ik heel duizelig wordt en me ergens aan moet vasthouden omdat ik anders omval.
Heel vreemd, maar ik ben ook van plan om binnenkort naar de HA te gaan want dit is ook al een tijdje bezig en het valt nu heel veel mensen op en die zeggen dat ik er ook heen moet gaan.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:20

JoopC schreef:
Testen ze niet direct op lyme dan?

Nee, in het ziekenhuis doen ze daar heel moeilijk over.
Je moet persé een goede rode plek hebben en 100% zeker weten dat je echt een beet hebt gehad. (mijn ervaring)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:34

Ik zou niet weten hoe ik aan een tekenbeet moet zijn gekomen. Wanneer ik naar het bos ga, draag ik bergwandelschoenen met daarin sokken die over mijn broekspijpen gaan. Bij de paarden ben ik ook altijd "veilig" gekleed. Wel heb ik vaak last van een rode huid waar opeens een witte vlek/bult op kan komen. Ben een jaar of vier geleden al eens naar de dokter geweest en die had het over netelroos, dat is het enige rode wat ik op mijn huid heb af en toe. Word er moe van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:36

Doet me heel erg denken aan fybromyalgie (zeg ik dat goed zo?)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:40

Heb even gegoogeld, maar ik kan me niet vinden in de symptomen van fybromyalgie. Heb geen pijn, enkel erge jeuk wanneer het zo nu en dan weer de kop opsteekt. De ene meer is het erger dan de andere keer, maar ik weet niet of ik hiertussen een link kan leggen. (Van vermoeidheid naar rode huid met vlekken). Toch bedankt voor je tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:43

Oeps verkeerd opgevat dan, omdat je zei dat je hoofd- en rugpijn had :) over die erge jeuk en rode huid heb ik overgelezen.

Klinkt dan weer als een bloedvergiftiging, zeg gewoon maar wat er in me opkomt.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:48

Robin_S schreef:
Oeps verkeerd opgevat dan, omdat je zei dat je hoofd- en rugpijn had :) over die erge jeuk en rode huid heb ik overgelezen.

Klinkt dan weer als een bloedvergiftiging, zeg gewoon maar wat er in me opkomt.

Hoofd- en spier. ;)
Voel me net een paard met zomereczeem als ik die jeuk heb. Moet altijd even sjoeken of krabbelen.
Ik kijk het gewoon nog even aan, maar ik ben weer als een mandje wanneer ik thuiskom. Nu met de nieuwe haring ren ik ook de poten onder m'n lijf vandaan op de zaak, maar man man wat ben ik moe.

dominiquew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:53

Ik herken het.
Ik ben al een paar maanden intens moe, ben hiervoor naar de dokter gegaan en ben weze bloedprikken. Hier is niks uitgekomen, allee was in orde. De dokter zegt tegen mij dat ik er maar mee moet leren leven.
Ik moet tegenwoordig in de middag in het weekend slapen, omdat ik het anders niet trek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:55

Ja hoofd- en spier dat bedoelde ik haha, sorry ben er niet helemaal bij.

Die jeuk wil in elk geval wel iets zeggen. Goed je lever laten nakijken etc, kijken of elk orgaan goed zijn werk doet. Verder nagaan of je misschien een allergische reactie hebt op iets?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 17:02

Hier ook een lekkere stevige tuk af en toe, vooral op zondagmiddag.

Ik ga gewoon binnenkort weer even langs en dan vraag ik naar de mogelijkheden qua onderzoeken. Want hier ga ik niet mee blijven lopen.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:38

Hoe zit het verder, leid je een erg druk leven? Sport je? Eet je gezond?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:39

Kan ook simpel ijzertekort zijn

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:07

JoopC schreef:
Hier ook een lekkere stevige tuk af en toe, vooral op zondagmiddag.

Ik ga gewoon binnenkort weer even langs en dan vraag ik naar de mogelijkheden qua onderzoeken. Want hier ga ik niet mee blijven lopen.

Luister naar je lichaam en ga op je strepen staan.
Ik heb al eerder meegemaakt dat de dokter simpelweg mijn uitslagen (dingen die verkeerd uit het onderzoek kwamen) niet werden gezegd. "Alles is goed" zei die en later als je je uitslagen opvraagt komt er heel wat anders uit.
Net zoals al gezegd werd, het kan ook wat simpels zijn: ijzer, vit D of B12..
Maar zulke dingen zijn vaak makkelijk op te lossen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 20:33

Ik kreeg de uitslagen maar moeilijk los bij ze, dus ik ga ze even op papier opvragen.

Verder leid ik een best druk leven. Hele dagen school, wielrennen, zorg voor vier eigen paarden, en zeker een uur tot anderhalf uur per dag pianospelen en zingen...

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:10

En? Hoe gaat het nu met je?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 11:12

Ik ben helemaal tot rust gekomen.
Waarschijnlijk ook mede doordat ik vakantie heb en lekker met de beentjes omhoog kan hangen.
Ben nog steeds wel snel vermoeid, maar zeker meer ontspannen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:22

Welke pil slik je? Ik had hetzelfde tot ik stopte met die hormonen. Toen merkte ik pas hoe ziek ik was.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 11:52

Ik slik geen pil. ;)
Alles puur natuur.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:03

Al eens ooit aan een slaaptest gedacht? Ik heb hem Afgelopen donderdag gehad. Degene die mij aansloot gaf aan dat er ook bijv. Mensen zijn die te veel en te lang in hun diepe slaap zitten. Ik wil hier noet mee suggereren dat dit bij jou het geval is, maar wel dat er buiten bloedonderzoeken uit zo'n slaaptest ook veel verschillende dingen kunnen komen. Ik ben al zo'n 4 a 5 jaar vermoeid en hoop dat dit voor mij het ei van Columbus is.

Ook hoorde ik viavia dat een bepaald eiwit tekort ook voor extreme vermoeidheid kan zorgen.

Heb je je cortisol gehalte toevallig ook laten prikken? Ik weet Zo niet hoe oud je bent maar bij vrouwen boven de 40 of na flinke stress kan het zo zijn d'r je cortisol halte van erg hoog naar erg laag blijft hangen. Ook bijvoorbeeld door gebruik van prednison kan de bijnier ontregeld raken. Dit was bij mijn moeder het geval. Alleen die sliep niet meer. Bij een te laag cortisol gehalte heb je echter ook andere symptomen. Mijn moeder kreeg dat hormoon ingespoten om de bijnier als het ware te resetten. Hierna was alles bij haar over.

Ik wens je iig heel veel succes! Vermoeid zijn is vreselijk.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:09

altijd moe kan ook door een te lage bloeddruk komen, ik ben er achter gekomen dat mijn bloed druk veels te laag is. Heb je daar ook naar gekeken Joop?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 17:13

Ik onthoud het even, Bambi!

Em, heb inderdaad een lage bloeddruk!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:13

JoopC schreef:
Ik onthoud het even, Bambi!

Em, heb inderdaad een lage bloeddruk!

ik ook, daarom ben ik dus altijd moe. Had gehoord dat er medicijnen en nog iets voor is. Ben jij bij de HA geweest daarvoor?