Alweer de vraag 'zwanger'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:49

michelle933 schreef:
vuurneon schreef:
Geen jeuk of branderig gevoel?

Nee nooit gehad, wel heb ik afgelopen winter een blaasonsteking gehad terwijl ik dat nooit eerder gehad heb.

Heb je toen antibiotica voor de blaasontsteking gehad ?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:50

Een dokter ziet dit soort dingen zo ongeveer dagelijks, het is niets om je voor te schamen of eng te vinden. Het lijkt me dat je gewoon gezond en vruchtbaar wilt blijven toch?
Het klinkt mij in de oren als chlamydia, maar dat weet je pas zeker als je het laat testen. Van chlamydia kan je onvruchtbaar worden als je er te lang mee rondloopt. Daarom is het zo belangrijk om met dit soort klachten toch echt direct naar de huisarts te gaan!

Schimmelinfectie is het denk ik niet, canidida overgroeit wel in de vagina, maar doorgaans is je lichaam zelf wel in staat om dit op te lossen en weer een natuurlijke en evenwichtige flora op te bouwen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:51

michelle933 schreef:
Jammer dat sommige mensen gelijk in de verdediging gaan of wat dan ook.
Ik ben iemand die niet snel naar een dokter stapt omdat ik dat gewoon ja, een beetje eng vind.

Maar je gaat wel naar het SOA centrum? Wat denk je dat ze daar doen dan? ;).
Aan de HA heb je veel meer!

Schimmelinfectie is het denk ik, dat komt het meest overeen met je symptomen.
Waarom heb je er zo lang (een jaar) mee doorgelopen?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:52

Even over het bloed.

Dat hoeft niets te maken met een SOA.

Ik heb wel eens dat als er net een verkeerd plekje geraakt wordt, het bij mij begint te bloeden, ik weet inmiddels niet beter. Ook lange/scherpe nagels kunnen dit soort dingen veroorzaken bij mij.

Stinken/afscheiding kan ook komen door niet schoonmaken na de seks? Plas je altijd na de seks? Als je dit niet doet, kan het ook voor narigheid zorgen.

Liselot

Re: Alweer de vraag 'zwanger'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:55

Plassen na de sex is alleen handig om een blaasontsteking te voorkomen, je vagina wordt daar echt niet mee schoongemaakt. En daarbuiten heeft een vagina een enorm zelfreinigend vermogen en is het het beste om dat gewoon zo te laten en niet te rommelen met vaginadouches, lactacyd e.d. Deze dingen verstoren de natuurlijke flora alleen maar zodat een schimmelinfectie (eigenlijk is Candida albicans een gist, maar goed in de volksmond heet het nou eenmaal zo) alleen maar snel om zich heen kan grijpen.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:20

Liselot schreef:
Plassen na de sex is alleen handig om een blaasontsteking te voorkomen, je vagina wordt daar echt niet mee schoongemaakt. En daarbuiten heeft een vagina een enorm zelfreinigend vermogen en is het het beste om dat gewoon zo te laten en niet te rommelen met vaginadouches, lactacyd e.d. Deze dingen verstoren de natuurlijke flora alleen maar zodat een schimmelinfectie (eigenlijk is Candida albicans een gist, maar goed in de volksmond heet het nou eenmaal zo) alleen maar snel om zich heen kan grijpen.

Nee dat is ook zo dat het niet echt schoon ervan wordt, maar als je niet plast, kan het dus voor infecties zorgen zoals je zegt.

Ik kan het sws nooit ophouden daarna, maar dat terzijde _O-