Niet meer kunnen werken als zelfstandige.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Joy

Re: Niet meer kunnen werken als zelfstandige.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:15

Tja de poffers.
We hebben inmiddels wel ingevoerd dat er alleen gepoft mag worden op drank, niet op eten, soms kwamen er echt hele gezinnen eten en dan zo zonder betalen de deur uit, eeste paar keer stond ik best gek te kijken.

Wij hebben het ook al vaker afgeschaft, maar je snijdt je zelf in je vingers als je dat doet :o Mensen blijven er serieus om weg, omdat het elders wel mag. Soms vraag ik me af of die mensen niet begrijpen dat ook wij in moeten kopen en boodschappen moeten doen en een enkele keer ben ik bijna zo ver dat ik iemand daarom er uit zal zetten of weiger nog te tappen, maar ja, gulden regel, nooit je geduld verliezen en nooit in discussie gaan met gasten, pffff. (Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik geen baan in de horeca heb :o )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:17

Ik dacht dat je er misschien speciale toestemming voor moest krijgen ofzo :) Misschien zijn er mensen in je omgeving die kunnen helpen met het aanpassen van de kamers? Dat is een eenmalige klus zeg maar. Vrienden, familie die handig zijn... willen ze vast wel voor je doen! Scheelt een hoop als je zelf veel kan ipv bedrijven inschakelen bijvoorbeeld.
Begreep ik goed dat je in een dorp zit? Misschien dicht bij een stad met scholen, universiteit? Dan is verhuren natuurlijk makkelijker, aan studenten.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:33

Hogere (of Universiteit) scholen zijn hier niet echt in de buurt, enkel basisscholen.

Vrienden hebben schakelen we regelmatig in en met hun hulp zijn we ook heel blij, alleen is het campingseizoen geopend en vele zijn die vertrokken, logisch, zou ik ook doen! :) Mijn vader is heel handig, die helpt ook graag en schiet ook lekker op, alleen ook die heeft een caravan en met lekker weer is hij lekker op de camping.

Toestemming heb je inderdaad wel nodig, maar dat hebben we nu, dus meteen de 2 kamers die al gereed waren in de verhuur gedaan en de eerste dag beide al verhuurd.
Appartement moet nog een eigen douche en toilet inkomen en dan kan ook deze de verhuur in, moeten nu even wachten totdat we geld 'over' hebben om dat af te maken.

Als ik alles uit dit topic terug lees, zie ik het toch allemaal al wat zonniger in ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:39

Fijn :) :j Het komt wel goed allemaal, en je hebt maar 1 "gek" nodig die de boel wilt hebben ;) :(:)

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:51

Precies! :D

Of dat de tijden veranderen en de economie weer veel beter is, zou voor alle ondernemers wel heel fijn zijn..

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:55

Respect zoals jullie knokken om erop te blijven! Dat kan niet anders betekenen dan uit eindelijk weer mooi weer te hebben! BLijf het altijd gek vinden! mensen die altijd goed zelf alles gedaan hebben en dan eens wat hebben kunnen nergens heen en moeten het zelf maar oplossen en uitzoeken van de overheid. Dat vind ik best raar..en jammer.want daardoor wil je niet meer zo werken bijna. Hoop echt dat er snel betere tijden aan breken en vooral met de gezondheid van vriendlief!

Zie dat je al heel veel tips hebt gekregen. En hoop dat er iets goeds uit komt. Wat ik nog zit te denken..waar je nu woont is dat koop of huur? Kan je daarin nog iets doen? Dat je goedkoper gaat huren/kopen? Boven de zaak snap ik dat dat niet werkt. Maar voor tijdelijk om klap te vangen boven zaak wonen in dat appartementje wat nu gemaakt wordt een optie/ Of bij je stallen die je draait? En dan kwa huishoudgeld alles al omgedraaid natuurlijk bij jullie thuis ook en bij de zaak kwa inkoop kan niet nog slimmer?

Wat ik nog zat te denken: Buffetten doen voor feesten en partijen en dan gewoon in jullie zaak? Kinderfeestjes doen met leuke taarten en ouderwetse tafelspelletjes aan bieden? Of zelf pannenkoeken bakken met jullie hulp in de keuken daar? Dat trekt mensen nog weleens aan omdat je zegt veel basisscholen? Weet ook niet of daar nog regels voor zijn? En om vaste klanten te trekken. Weet niet of je veel oudere mensen in je buurt hebt? Dat je dan maaltijden tegen een vast bedrag aanbied soor tafeltje dekje maar dan iets beter kwa smaak en lokaal houden voor de oudere? Zowel in het cafe als aan huis bezorgen? Dan doe je stampot/soepen met broodje en dan elke dag een andere schotel aan bieden? Zoals een bejaardenthuis met vooraf bestelling opgeven:) Zo weet je wat je in moet kopen en klaar moet maken? Dan trek je ook wat meer stadie publiek want die willen niet elke dag koken of kunnen het niet meer?

Verkoop je al ijsjes? ZOiets erbij dat is niet te moeilijk en trekt kinderen naar je eettentje. Je moet ook oppassen dat je niet teveel gaat doen aan dingen maar je moet wel iets om het te redden. En dan kan je man als het goed loopt misschien eindelijk zelf even rust pakken en rondkomen? Want jij hebt inkomen kan je het daar helemaal niet van? Zodat je man even pas terug kan doen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:11

Nog een vraag van degene die er geen verstand van heeft: als je een koper kunt vinden, is dan het probleem opgelost? Want dan kan hij nog steeds niet werken en heb je kapitaal waardoor je geen uitkering krijgt? Is niet nieuwsgierig bedoeld (nou ja, wel een beetje ;) ) maar ik probeer me ook in te leven en misschien nog wel met ideeen te komen...

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 13:37

We hadden eerst 2 huizen, 'mijn' huis dat we verhuurde en 'zijn' huis waar we in woonde, zijn huis, hebben we opgezegd en zijn in mijn huis gaan wonen, dit om wat afstand van het café te kunnen nemen en ook echt thuis te zijn ipv 3 x op een avond heen en weer moeten lopen. (woonde voorheen 2 minuten lopen van café af en daar werd wel eens misbruik van gemaakt door klanten, maar ook personeel)

De stallen zijn achter de boerderij van een vriendin van mij, ik weer zeker, dat mocht de nood zo groot zijn, we zeker bij hun mogen intrekken, maar dat is, gelukkig, nog niet aan de orde.

Huishoudgeld is al minimaal, zal altijd beter kunnen hoor, dat weet ik zeker, maar we doen geen buitensporige aankopen, haal groente en fruit (ook voor de zaak) al van de markt en bij de groothandel gaan voornamelijk aanbiedingen mee, die we ook thuis gebruiken. Qua zaak zal het vast nog wel slimmer kunnen, daar moet ik me ook eens goed in gaan verdiepen, leuke klusje voor het aankomende weekend!

Feesten, partijen en bufetten doen we zowel in de zaak als op locatie, we willen hier wel meer mee gaan adverteren.
kinderfeestjes nog nooit aangedacht, is misschien wel een hele goede optie, zijn altijd al op tijd open en overdag is het niet rete druk, keuken kunnen de kids wel mee helpen, is niet heel groot, maar moet te doen zijn, alleen weet ik niet of het personeel daar even blij mee van gaat worden (maar dat is dan weer van iets minder belang op het moment)

Maaltijden tegen een vast bedrag hebben we al, iedere dag een dagmenu (iets van de kaart voor 10 euries), dagelijks de daghap (met ons mee eten voor 6.50, zowel afhalen, mee eten aan tafel of bezorgen)
En een broodje van de week hebben we ook... Helaas is er vlak bij ons 2 jaar geleden een Supermarkt met lunchcorner geopend en tegen die prijzen kunnen wij niet op, we proberen ons al te onderscheiden door salade e.d. standaard bij het brood te serveren, maar de bedrijven die in de buurt zitten, zitten allen dichter bij de Supermarkt dan bij ons)
Donderdag hebben we altijd stamppot dag en 1 x per maand onbeperkt eten (slibtong, mosselen, sate of spareribs en worden heel wisselend bezocht, zo heb je 30 man zitten eten en zo maar 3, wel altijd lovende reacties, deze avonden willen we er dan ook zeker in houden)

IJsjes zijn we sinds vorige jaar gaan verkopen, dit werkt zeker heel goed, veel fietsers die even een ijsje komen eten (en koffie komen drinken) maar kids trekt het tot nu toe niet echt aan. Misschien omdat we niet echt in een kinderrijke buurt zitten, wel op fietsafstand van diverse bezienswaardigheden.

We komen nu rond van mijn salaris en dat is prima zo, vriendlief doet momenteel even niets, in afwachting van ziekenhuisonderzoeken (morgen) en hopelijk krijgt hij dan groen licht om weer iets te gaan doen, of dat ze er in ieder geval achterkomen waardoor hij zo weinig lucht krijgt en daardoor zo moe is. Dat houdt heel veel van zijn herstel tegen, tot een half jaar terug ging het redelijk, kon hij toch veel meer dan hij afgelopen weken deed en leek alles hem wel veel makkelijker af te gaan.

Veel mensen onderschatten een herseninfarct, die zien hem weer op de zaak, dus het zal wel goed gaan, helaas werkt dat dus niet zo.

Als de zaak verkocht wordt, dan heeft hij inderdaad niet meteen een uitkering, maar wel wat geld voor als er wat aan de hand mocht zijn, rondkomen van alleen mijn salaris gaat ons aardig af, dus dan vast ook nog wel, maar dan is hij van de kopzorgen af, en ik denk dat het qua zijn gezondheid dan ook stukken beter zal gaan.
Het is ook niet zozeer dat het nu allemaal niet gaat, want het lukt wel en er zijn zat mensen die het veel moeilijker dan ons hebben, maar als er iets gebeurd met het café of er een mindere maand zal zijn, dan zouden we toch wel een probleem hebben. Vooralsnog redt het café zichzelf, wat er binnenkomt gaat er ook uit, maar we hoeven er, nog niets op toe te leggen.

Voorheen runde hij alles zelf, met 1 man personeel, dat scheelt echt ontzettend veel <<)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:47

Ik val ook even binnen. Allereerst: wat zuur dat je leven dan ineens zo veranderd en dat je vriend het moeilijk heeft. Ik hoop dat er wat uit zijn onderzoeken komt..

Ik zag je over kinderfeestjes en dat je niet weet of kids in de keuken wel handig is. Ik heb ooit ergens een pannenkoekengourmet gedaan. Niet op een gourmetstel, maar echt met kleine koekepannetjes. Op tafel komt dan beslag en allerlei soorten beleg; spekjes, champignons, kaas, etc.. Mijn neefjes vonden dit toen erg tof! Zoiets is wel uniek..

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 13:51

Ooooh, da's een goed idee!! Die gaat op mijn lijstje, thanx! Ook leuk voor groepen wat oudere mensen, niet alleen pannenkoeken, maar ook wokken etc _/-\o_

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:54

Let alleen wel op je brand/rookmelders ;-)

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 14:00

Oja, zal niet de eerste keer zijn dat we die vergeten :+

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:41

Ben blij te zien dat de ideeen toestromen!!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:28

Hoe gaat het nu?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:39

Dat vroeg ik me ook al af, kon alleen het topic niet zo snel terug vinden :)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:51

Happy_Joy schreef:
Het grootste probleem waar we tegen aan lopen is dat er genoeg volk binnen komt en zit, maar ze te weinig besteden, dat klinkt best raar, maar iedereen welkom en mag je zolang blijven zitten als je wilt, helaas nemen sommige mensen dat heel letterlijk en zitten op het mooiste stukje van het terras in het zonnetje de hele middag op 1 kopje thee te teren, weg sturen willen we ook niet. Ander probleem is pof, mensen die later betalen, ze mogen het bij ons 1 maand open laten staan, genoeg mensen die na die maand verdwenen zijn en 3 maanden later weer opduiken (en betalen). Pof afschaffen hebben we ook overwogen, maar ook dat gaat een hoop klanten kosten en dan maar liever later geld dan geen geld :o

Wij waren afgelopen weekend bij een restaurantje met speeltuin enz. Daar was een kop koffie net duurder (3 euro) maar je kon bijvullen zoveel je wilde. Met het idee dat de meeste mensen toch vaak maar 1 a 2 koppen drinken, dus net wat meer betalen, maar het idee dat je de hele middag kan blijven verklaard dat het wat duurder is. Meestal bestellen mensen die de hele dag blijven zitten ook nog een keer lunch of wat snacks. Misschien is dat een idee?

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 14:03

Met het café gaat het wel wat beter, helaas met de gezondheid van mijn vriend niet, 12 juni gaan ze verder met onderzoeken en gesprekken, hij krijgt steeds minder lucht, zit nu aan een puffer, dat geeft wel verlichting, maar is nog lang niet zoals het hoort, ook wordt hij steeds zwaarder, terwijl hij niet meer eet dan anders..
Aantal ideetjes zijn we aan het uitwerken, maar gaat helaas niet zo snel, maar dat komt wel goed, denk ik.
We hebben de komende tijd iedere vrijdag iets met eten gepland, zoals onbeperkt spareribs eten, slibtong etc etc en veel beginnende bandjes, dat scheelt behoorlijk in de kosten, maar is natuurlijk wel een risico.

Lief dat jullie er naar vragen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:13

Ik heb jullie op facebook en zie iig veel activiteiten voorbij komen! De bandjes klinken super leuk. Maar wat vervelend van en voor je vriend zeg... Dat is niet waar je op hoopt. Ik duim dat jullie iig binnekort zekerheid hebben en dat ze hem weer een stuk beter krijgen dan dat hij nu is! Dikke :(:) voor jullie.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:51

zoooo, dacht ik toch ineens aan je.. Hoe gaat het nu met je?

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 00:10

Wat lief Loraine, ik zal morgen even uitgebreid antwoorden

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 00:35

Ach, nu toch wakker, dus gelijk nu maar...

Cafe staat nog steeds te koop, verschillende potentiële kopers gehad, allen afgehaakt of kwamen met rare voorstellen
Opzich loopt het redelijk, maar zou wel beter moeten kunnen, willen we er van kunnen leven . Alle hotel kamers zijn nu verhuurd aan oa studentes, in ieder geval voor een langere tijd, erg fijne oplossing.
Zijn nog veel bezig met bandjes en 'thema' eten, (Indisch, Japans, tapas en vooral kaasfondue was een groot succes) erg wisselend qua animo, maar genoeg om het vol te houden, merken wel dat de horeca weer iets meer aantrekt. Al blijft het best moeilijk steeds weer iets te verzinnen waar mensen op af komen en binnen budget te blijven, maar we worden steeds creatiever

Vriendlief wordt begin mei, we wachten nog op een exacte datum, geopereerd, maag verkleining, helaas lukt het niet zelf om van alle overtollige kilo's af te komen (door medicijnen en al slechte conditie, evenwicht etc) dus we duimen heel hard dat het zo uiteindelijk voor hem wat makkelijker gaat worden. Uiteraard zijn we ons bewust van alle risico's, maar op deze manier gaat hij ook niet oud worden

(Stief)zoonlief, daar heb ik mijn handen vanaf getrokken, dat is weer een verhaal apart

Spannende tijden dus voor ons, ik hoop zo dat alles goed komt, ik zie er als een berg tegen op, maar weet inmiddels wel dat dit ook niet zo door kan gaan.

Overigens ook verhuisd met de paarden, daar is wel een flink stukje rust door gekomen, erg blij mee

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 06:21

Fijn om te horen dat het wat beter gaat met het cafe, dat scheelt wel een pak zorgen ook al kun je nog geen gouden koets ervan kopen :+

Een operatie is minder maar als je hubby er alleen maar baad bij heeft dan moet het maar :j Succes, sterkte en alvast beterschap gewenst.