wie nog meer ingegroeide nagel (gehad) ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: wie nog meer ingegroeide nagel (gehad) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 06:32

Ik zou het dokters advies aanhouden, dat is er niet voor niets.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 06:37

Jes schreef:
Ik zou het dokters advies aanhouden, dat is er niet voor niets.

Heb je gelijk in :j
Baal alleen dat ze vorige keer maar 3 dagen rust zei, en nu was het opeens toch zeker 5 dagen..
Vandaar dat ik me afvraag hoelang het bij anderen gemiddeld duurde.

Maarja, langer ermee doorlopen ging iig niet :+

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 11:58

Ik ben nog niet naar de HA oid geweest. Ik durf geen prikken dus dan maar een ingegroeide nagel

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:01

Ik heb het probleem met mijn beide tweede tenen. De huid staat aan de kant van de grote teen omhoog, waardoor ik niet recht kan knippen zoals geadviseerd wordt... Moet eigenlijk ook eens naar een pedicure, maar durf niet goed...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:06

Ik zweer bij de podoloog, zij heeft zowel mijn moeder als mij van die ergenpijn afgeholpen en ik kan nou niet zeggen dat ze meer pijn heeft gedaan.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:06

ik heb het 2 keer gehad, 2 keer ook bij de HA geweest en daarna heb ik er nooit meer last van gehad :j ondanks dat je bang bent van naalden zou ik het wel doen, het is z'on opluchting als het weer mooi is. Ik had ook heel erg lang gewacht waardoor er allemaal wildvlees zat, wordt je ook niet blij van :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:10

Mijn buurvrouw heeft twee keer een stuk van haar nagel laten verwijderen, voordat ze van het bestaan van nagelbeugeltjes wist, maar allebei de keren zijn ze weer verkeerd teruggegroeid. Ze heeft nu die beugeltjes en het gaat heel goed.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:18

hielkebro schreef:
Ik ben nog niet naar de HA oid geweest. Ik durf geen prikken dus dan maar een ingegroeide nagel

Ik dacht hetzelfde en dat heb ik een half jaar vol gehouden :') Daarna was mijn teen continu ontstoken en deed hij mega veel pijn. Toen moest ik uiteindelijk naar de polykliniek van het ziekenhuis. Daar kreeg ik twee prikken die wel naar waren, maar daarna voelde ik niets meer. De zijkanten van mijn nagel werden helemaal weggesneden en daarna werd het dichtgemaakt. Totaal geen last van mijn teen gehad daarna.

Hij blijft alleen wel ingroeien, maar nu ga ik dan naar de pedicure. Zij heeft een machientje waarmee ze de nagel kan bijwerken. Voel je bijna niets van en dan kan ik er weer even tegen aan.

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:26

Als doktersassistente heb ik met mijn stage veel moeten assisteren bij verwijderen van ingegroeide teennagel. De verdovingsprikjes zijn, eerlijk, wel even heel gemeen. Dat moment is zo voorbij en zal de arts ook allemaal op tijd aangeven wat en hoe er gebeurd. Daarna halen ze het stuk ingegroeide nagel weg door te snijden tot aan de wortel en er dan uit te trekken. Fenol wordt er opgedaan tegen het terug groeien. Daarna wordt het met hechtpleisters 'gehecht' en verbonden met een dik drukverband en je kunt weer naar huis :D

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 12:35

hebben ze ook iets anders tegen die prikken ? 8)7

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:28

volgens mij, correct me if im wrong hebben ze van dat spul wat de huid verdoofd? dan voel je de prik niet.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 14:19

kirri schreef:
volgens mij, correct me if im wrong hebben ze van dat spul wat de huid verdoofd? dan voel je de prik niet.

Als dat zo is.. dan maar gauw naar de HA ..

WGNJ1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:41

Misschien kun je naar de pedicure gaan. Ik heb namelijk ook al een hele tijd last van een ingegroeide teennagel. De pedicure heeft wat onder de hoek gedrukt waar de nagel ingroeide, de groei van de nagel werd dan anders. Bij mij heeft dit goed geholpen hoef je ook geen "enge" prikken in je teen!

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:49

hielkebro schreef:
hebben ze ook iets anders tegen die prikken ? 8)7

Huid bevriezen. Voelt niet zo fijn, maar is veel beter dan de pijn van een prik. Nadat ze je huid hebben 'bevroren' voel je niks meer van de prik!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:52

Je kan vragen of ze er een verdovende zalf opsmeren.. Maar zo erg is die prik echt niet hoor. Een serieus ingegroeide en ontstoken nagel is erger..

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 18:53

ben ik even blij dat er ooit iemand was die bokt heeft uitgevonden .. misschien dan toch maar eens naar een arts oid. wat zouden jullie doen ? pedicure, HA of ziekenhuis ?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:58

Ik zou, zeker gezien de ervaring in mijn omgeving, eerst naar een podoloog gaan. Snijden kan altijd.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:59

hielkebro schreef:
ben ik even blij dat er ooit iemand was die bokt heeft uitgevonden .. misschien dan toch maar eens naar een arts oid. wat zouden jullie doen ? pedicure, HA of ziekenhuis ?

Mijn HA had mij een ongelooflijke trauma gegeven van naalden. Naja, mijn teen was ook zeer blauw en ontstoken, maar ze had me wel 3 keer opnieuw moeten prikken omdat de verdoving niet werkte, bovendien prikte ze de naalden ook nog in de verkeerde plekken. (Dit werd 2 keer gedaan).

Daarna had ik besloten om naar het ziekenhuis te gaan. Hij had mijn huid dus bevroren en het ging super. Geen pijn en voelde er niks van.

Zelf heb ik geen ervaring met de pedicure..

Het is wat je zelf fijn vind. Als je een goede huisarts hebt zou ik gerust even langs gaan om te vragen hoe zij/hij het zou aanpakken. Bevalt het je niet, dan kun je altijd nog naar het ziekenhuis toe gaan :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:14

pedicure kan je alleen maar behandelen als het nog niet ontstoken is. Als ik denk aan de keren dat ik mijn teen ontstoken had, mocht er echt niemand aankomen!
Gewoon naar de HA gaan, die gaat het waarschijnlijk wegknippen(wat voor mijn echt mee viel, ook die prikken vielen me mee). Ik heb het nu ook al 3 keer gehad, 2 keer bij de dokter zelf en 1 keer in het ziekenhuis nu(enige verschil met het ziekenhuis is dat ik nu mijn iegen risico van me zorgverzekering moet betalen)
Nagel groeit net zo hard weer terug... volgende keer halen ze mij de hele nagel er maar af!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:19

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb ook een ingegroeide teennagel (gehad).

Vorig jaar was het heel erg toen ik voor m'n werk 9 uur per dag moest staan. Ik ben toen eerst naar de huisarts geweest en die heeft een stukje nagel weggeknipt, in de hoop dat het weer normaal verder zou groeien. Verder was het advies weken in soda. Dit hielp niet, dus toen kreeg ik antibiotica. Dit heeft redelijk goed geholpen, maar nog steeds moet ik oppassen met veel staan en schoenkeuze, anders heb ik het zo weer.

De huisarts heeft me ook gezegd dat als de antibiotica niet werkte, de nagel eraf moest. Het zou dan verdoofd worden met twee prikken, maar die prikken waren volgens hem ook behoorlijk pijnlijk. Ik ben als de dood voor naalden, dus dit heb ik sowieso niet gedaan. Liever leven met pijn dan 1 keer een naald in m'n lijf :+

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 19:23

demo_love schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb ook een ingegroeide teennagel (gehad).

Vorig jaar was het heel erg toen ik voor m'n werk 9 uur per dag moest staan. Ik ben toen eerst naar de huisarts geweest en die heeft een stukje nagel weggeknipt, in de hoop dat het weer normaal verder zou groeien. Verder was het advies weken in soda. Dit hielp niet, dus toen kreeg ik antibiotica. Dit heeft redelijk goed geholpen, maar nog steeds moet ik oppassen met veel staan en schoenkeuze, anders heb ik het zo weer.

De huisarts heeft me ook gezegd dat als de antibiotica niet werkte, de nagel eraf moest. Het zou dan verdoofd worden met twee prikken, maar die prikken waren volgens hem ook behoorlijk pijnlijk. Ik ben als de dood voor naalden, dus dit heb ik sowieso niet gedaan. Liever leven met pijn dan 1 keer een naald in m'n lijf :+

zo denk ik ook !

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:29

Herstel van mijn teen gaat wel oke! Kan alleen nog geen schoen aan, heel gevoelig ! Dus heb ook nog niet gereden :/ wel blij dat ik van de ontsteking af ben!

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:39

Hahaha, ik herken je verhaal :P
Hier nog 1 die super bang is voor naalden/prikken. Dus heel lang doorgelopen met een ingegroeide teennagel, tot ik geen schoenen meer aan kon van de pijn. Toen toch maar naar de huisarts geweest. Die heeft me doorverwezen naar een podotherapeut, die heeft me heel goed geholpen! De podotherapeut snijd een hoekje uit je nagel, en zet er iets onder waardoor de nagel niet meer tegen de ontsteking/wond aandrukt. Hier voel je niks van omdat je nagel dood materiaal is, ook geen verdoving of zo nodig.
Ik had helaas bij 1 nagel wel te lang ermee doorgelopen en moest toch een operatietje om het weg te laten halen. Dat kan de huisarts doen, maar kan ook in het ziekenhuis. Ik heb er toen voor gekozen om het in het ziekenhuis te laten doen. Bij de huisarts kreeg ik een rustgevend pilletje mee haha. En in het ziekenhuis hebben ze de huid eerst verdoofd met een spray voordat ze prikten met de verdoving omdat ik daarom vroeg. De verdoving in je teen doet best pijn, maar de prik zelf voel je niet hoor! De operatie voel je ook bijna niet. Het doet in elk geval geen pijn meer! De wortel van de nagel is ook weggehaald, dus dat stukje nagel komt niet meer terug. Nu heb ik bij die teen ook nooit meer een ingegroeide nagel!

Echt geen reden tot paniek dus. Maar wacht niet te lang met naar de huisarts of podotherapeut want de kans dat je het met een operatietje weg moet laten halen wordt steeds groter!

Sayra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:52

Jeetje succes ermee!
Mijn 7de ingegroeide teennagel in 2 jaar tijd is 3 weken terug weg geknipt.
Ik vind het weg knippen ervan niet zo heel erg. 2 verdovings prikken en dan knippen ze het weg, stippen ze het aan en moettie niet meer terug groeien (hellaas bij mij dus nu al 7x, 4x linker grote teen en 3x rechter grote teen.) bij mij groeien ze telkens terug. Alleen na de laatste x vind ik het ook niet meer zo leuk, me teen liet zich niet verdoven en moest 6 verdovings prikken, dacht toen al dat dit nooit goed kon aflopen... hellaas zat ik ook een dag later met een blauwe teen zwaar ontstoken (niet de wond van me nagel maar waar de prikken gegeven zijn) nu 3 weken later loop ik er nog mee.

maar daarvoor vond ik het nooit erg, een tip: niet kijken naar de naald scheeld onbewust ook al een hoop pijn.

Ze zeiden tegen mij 2 dagen rust maar was elke x iets te eigenwijs en dee in de meeste gevallen meteen de zelfde dag weer alles.