Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hielkebro schreef:Ik ben nog niet naar de HA oid geweest. Ik durf geen prikken dus dan maar een ingegroeide nagel
Daarna was mijn teen continu ontstoken en deed hij mega veel pijn. Toen moest ik uiteindelijk naar de polykliniek van het ziekenhuis. Daar kreeg ik twee prikken die wel naar waren, maar daarna voelde ik niets meer. De zijkanten van mijn nagel werden helemaal weggesneden en daarna werd het dichtgemaakt. Totaal geen last van mijn teen gehad daarna.
hielkebro schreef:ben ik even blij dat er ooit iemand was die bokt heeft uitgevonden .. misschien dan toch maar eens naar een arts oid. wat zouden jullie doen ? pedicure, HA of ziekenhuis ?
demo_love schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb ook een ingegroeide teennagel (gehad).
Vorig jaar was het heel erg toen ik voor m'n werk 9 uur per dag moest staan. Ik ben toen eerst naar de huisarts geweest en die heeft een stukje nagel weggeknipt, in de hoop dat het weer normaal verder zou groeien. Verder was het advies weken in soda. Dit hielp niet, dus toen kreeg ik antibiotica. Dit heeft redelijk goed geholpen, maar nog steeds moet ik oppassen met veel staan en schoenkeuze, anders heb ik het zo weer.
De huisarts heeft me ook gezegd dat als de antibiotica niet werkte, de nagel eraf moest. Het zou dan verdoofd worden met twee prikken, maar die prikken waren volgens hem ook behoorlijk pijnlijk. Ik ben als de dood voor naalden, dus dit heb ik sowieso niet gedaan. Liever leven met pijn dan 1 keer een naald in m'n lijf