Arabesk schreef:ADD en ADHD zijn uitvindingen van de farmaceutische industrie!
Zeggen de meeste mensen die er niks mee te maken hebben.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Arabesk schreef:Dat vond ik eerst ook zweverig geneuzel, maar heb mn mening bijgesteld
[...]
ADD en ADHD zijn uitvindingen van de farmaceutische industrie!
en ik kreeg een enorme angstaanval,ik wist niet meer waar ik het zoeken moest,mijn vingers tintelden heel erg,mijn lippen tintelde en ik had geen controle meer over mezelf,mijn hart ging extreem tekeer,ik moest gaan lopen want ik viel echt bijna flauw,vreselijk was het...
Mindypony schreef:Ik ben nu weer even wat verder en ben inmiddels op gesprek geweest bij mijn zorgmanager,ik was vreselijk zenuwachtig.
Gelukkig liep het goed af,en kan ik in de schoonmaak gaan reiintegreren,even rustig aan doen.
Maar als nou bv echt niet meer terug kan in de zorg en ik ga bv in de schoonmaak werken word dan het loon door wia aangevuld wat ik verlies? hoe zit dat precies?
Ik zit nu in het 2e spoor traject trouwens.
of kan ik bv nog in de zorg gaan werken maar dan minder? en word dat dan aangevuld door wia?
Mindypony schreef:Ik denk dat ik dat dan nog te horen krijg van de arbeidsdeskundige,heb een gesprek gehad.
Ik ga het 2e ziektejaar in,wel gewerkt enzo,maar ze hebben me voor 5%ziek staan.
Mindypony schreef:Ik denk dat ik dat dan nog te horen krijg van de arbeidsdeskundige,heb een gesprek gehad.
Ik ga het 2e ziektejaar in,wel gewerkt enzo,maar ze hebben me voor 5%ziek staan.
Janneke2 schreef:Mindypony schreef:Ik denk dat ik dat dan nog te horen krijg van de arbeidsdeskundige,heb een gesprek gehad.
Eh, hoezo sta je voor 5% ziek....? Ik zou toch denken dat je momenteel niet kunt werken.... (Lijkt me dus 100%)
En sowieso kan dat voor jou nadelig uitpakken.
Misschien heeft het zin om met de vakbond te gaan praten.
Ik gun je alle opluchting van de wereld, maar het is kolder dat een arts zou bepalen of jij wel of niet kan werken.
JIJ bent degene die dat bepaalt!
(In het ergste geval zijn jullie het niet eens. Dan is er een conflict, waar je wellicht niet op zit te wachten, maar via bemiddeling van een andere arts kan het gebeuren dat de arboarts zijn mening bij moet stellen. Zo zijn de regels en niet andersom. Jouw mening geeft de doorslag, niet die van de arts.)
Janneke2 schreef:Eh......
1)....wat een invalshoek! "Gelukkig is dat niet zo, want ik zie al die profiteurs al komen...!" De waarheid is dat mensen over het algemeen gewoon het liefst werken, hoor.
2) En het spijt me voor je, maar de arbo arts bepaalt dus niet dat iemand moet werken of mag thuis blijven. (Hij /zij kan iets anders vinden dan jijzelf, dan is er een conflict en zijn er regels,
die er dus heus in voorzien dat er niet geprofiteerd wordt,
.....zijn er regels voor het aanpakken van het conflict tussen werknemer en arbo.
Brainless schreef:......alsof je toestemming nodig hebt om je ziek te melden....!je eigen mening staat niet boven die van de Arbo-arts.
Janneke2 schreef:Brainless schreef:......alsof je toestemming nodig hebt om je ziek te melden....!je eigen mening staat niet boven die van de Arbo-arts.
Back on topic: mindpony, ik ben erg blij voor je dat je arbo arts het met je eens was!
Dat geeft lucht en daar ben je hard aan toe.
Maar let alsjeblieft op je rechten: de arboarts wordt tenslotte door je baas betaald en is dus (itt je huisarts) niet onafhankelijk, maar er op gericht om jou weer zo snel als mogelijk lijkt aan het werk te krijgen.
Bizzybijtje schreef:......alsof je toestemming nodig hebt om je ziek te melden....!
Janneke2 schreef:......zullen we een topic openen over de rechten van werknemers, volgens
- de wet (jij bepaalt of je kan werken) en
- volgens de werkgevers (bewijzen! Ik betaal niet als ik het er niet mee eens ben!)
?
Brainless schreef:[/quote]Lees dit nogmaals rustig door en reageer dan nog een x.
http://www.intermediair.nl/carriere/sal ... -je-werken