Migraine met aura?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Migraine met aura?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:36

Geen idee. Misschien ligt het ook wel per persoon anders. Het is in ieder geval niet hard bewezen dat je door het eten van iets meteen migraine krijgt. Ik kan bijvoorbeeld niet goed tegen wijn, daar krijg ik wel migraine van, maar alcohol doet natuurlijk wel iets met je lichaam. Misschien zit er in chocola wel iets wat ook iets doet met je lichaam. Ik weet het ook niet precies, heb in ieder geval laatst gelezen dat 'waarschijnlijk' voedsel niet zozeer de oorzaak is. Maar goed, als jij duidelijk wel migraine krijgt door het eten van chocola, dan moet je het niet doen natuurlijk...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:17

Ik denk dat ik sowieso wel een migraine met Aura heb.
Bij mij komt der tintelingen in m'n mond vooral in mn tong,
en daarna gaat het richting m'n hand (links) en de rest van de arm.
Heb zelf al problemen met de spraak, maar dan 10 x zo erg.. _O-
M'n gezichtsveld valt dan ook uit en heb ook krachtverlies.

Heb der medicijnen voor gekregen, zelfs pilletjes tegen misselijkheid, maar die hebben de vorige
keer helaas niet geholpen die heb k na het inslikken gewoon weer uitgespuugd.

Krijg bij smelttabletten een droge 'strot' van, toen ik probeerde te slikken, hing ik alweer boven de wc. -O-

Heb gelukkig de laatste tijd geen aanvallen meer ben k blij mee. :j
En heb denk ik 1 tot 2 x per jaar een aanval.

Vroeger heb ik zeker 6 x een aanval gehad in een maand tijd!
Dus een groot verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:21

Migraine is bij iedereen anders, sommige hebben het meer weersverandering, anderen hebben het door afvloeiing van stress(ziek worden in de vakantie). Ik ken meerdere mensen die het hebben, de ene heeft baat bij een magnetiseur, de ander bij een osteopaat.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:27

@TS, misschien een rare vraag, maar zijn je ogen in orde?
Ik had ook vaak zulke migraine, maar sinds ik een bril heb, is het stukken beter.
Heb het nu nog heel af en toe, maar alleen als ik te veel hooi op m'n vork neem (soort van eigen schuld...).
Als ik dan die vlekken zie, kom ik ook compleet niet meer uit m'n woorden, best eng is dat.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:29

MariaMaaike schreef:
Dit stond op de site van hoofdpijnpatiënten:

Citaat:
Kenmerken van aura

Gezichtsvelduitval
Tintelingen aan één kant van het lichaam
Krachtverlies
Zien van lichtflitsen, vlekken of sterretjes
Spraakstoornissen
Duur 10-60 minuten.

Dus ik denk dat dat er bij hoort! :j

Ja, hier heb ik ook alles van als ik het heb. -O-

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 10:01

Rhys schreef:
Ik had ook vaak zulke migraine, maar sinds ik een bril heb, is het stukken beter.
Heb het nu nog heel af en toe, maar alleen als ik te veel hooi op m'n vork neem (soort van eigen schuld...).
Als ik dan die vlekken zie, kom ik ook compleet niet meer uit m'n woorden, best eng is dat.

Volgens mij zijn mijn ogen in orde! Ik heb geen problemen met mijn ogen, ik zie ook goed :j
Maar misschien moet ik maar even een keer bij de oogarts langs, gewoon voor de zekerheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:07

MariaMaaike schreef:
Rhys schreef:

Volgens mij zijn mijn ogen in orde! Ik heb geen problemen met mijn ogen, ik zie ook goed :j
Maar misschien moet ik maar even een keer bij de oogarts langs, gewoon voor de zekerheid!

Je kunt ook zo een opticien binnen lopen voor een oogtest. :P

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:40

Oogarts heb je toch echt een verwijzing voor nodig van je huisarts. Maar een opticien kan je gewoon een afspraak maken en je ogen laten opmeten, zoals Joolien ook zegt!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 11:01

Oeps, ik bedoelde ook de opticien :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:06

Herkenbaar!
- aura zien
-ontbrekend gedeelte gezichtsveld
-overgeven
-net dubbele tong praten
-woorden niet meer weten
-knallende koppijn
-soms hallucineren, dan komt er van alles op mr af (gordijnen enzo)

Gelukkig maar ongeveer 1x per jaar..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:32

Een of andere manier als ik zo'n aanval heb, dan kan k ook bijna non stop huilen...
Vooral als ik moet praten tegen iemand anders...

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 19:36

Siggislief schreef:
Een of andere manier als ik zo'n aanval heb, dan kan k ook bijna non stop huilen...

Dat had ik nog nooit eerder gehad, alleen de laatste keer.
Ik zat zo op de bank, en ik bleef maar 'traanogen', ik zat niet hard te blèren, maar gewoon wel huilen.
En toen vroeg men vader hoe het met me ging, en toen was't helemaal mis! Ik zat echt te janken |(

Echt heel weird, dat had ik nog nooit eerder gehad.
Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik ben blijkbaar niet de enigste!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:50

Ik heb/had ook migraine met aura. Eerst heel zelden, maar toen kwam het steeds vaker, totdat ik het uiteindelijk bijna elke week wel een keer had. Soms kon ik het trouwens wel een beetje onderdrukken door al twee paracetamols in te nemen terwijl ik nog de aura zag en (als ik thuis was) in bed te gaan liggen, dus voor de hoofdpijn begon.
Ben toen uiteindelijk wel naar de dokter geweest, omdat ik er toen zo vaak last van had. Die heeft me Sumatriptan voorgeschreven, maar daar de bijwerkingen van die medicijnen waren in mijn geval nog erger dan de migraine zelf, waar ik overigens ook nog last van bleef houden.

Toen eens geprobeerd om te stoppen met de pil. En het werkte zowaar, heb nu bijna nooit meer migraine. Heb het pas één keer gehad sinds ik gestopt ben, en ik ben denk ik al ruim een jaar gestopt. Had sowieso vaak hoofdpijn (eigenlijk iedere dag wel), en dat is ook veel minder geworden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 06:40

Pfoe, ik had gister echt een flinke aanval, wist even niet waar ik het zoeken moest :\

Al mijn nek en schouderspieren verkrampten, wazig zien, traanogen rechts, steken achter mn ogen
En bij mij gaat ook echt mijn hele gezicht zeer doen, incl kaakspieren en gehemelte, herkennen jullie dat ook?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:41

MariaMaaike schreef:
Siggislief schreef:

Dat had ik nog nooit eerder gehad, alleen de laatste keer.
Ik zat zo op de bank, en ik bleef maar 'traanogen', ik zat niet hard te blèren, maar gewoon wel huilen.
En toen vroeg men vader hoe het met me ging, en toen was't helemaal mis! Ik zat echt te janken |(

Echt heel weird, dat had ik nog nooit eerder gehad.
Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik ben blijkbaar niet de enigste!

De laatste keer merkte het me vooral op dat ik echt ging huilen/janken van dat je gewoon machteloos voelt.
En heb ook echt tig gezegd ik ga morgen niet werken, dat gaat niet goed komen. :n

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:02

Corelli schreef:
Pfoe, ik had gister echt een flinke aanval, wist even niet waar ik het zoeken moest :\

Al mijn nek en schouderspieren verkrampten, wazig zien, traanogen rechts, steken achter mn ogen
En bij mij gaat ook echt mijn hele gezicht zeer doen, incl kaakspieren en gehemelte, herkennen jullie dat ook?

Dat klinkt eerder als clusterhoofdpijn i.p.v. migraine. :)