Spruw bij baby van 10 weken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:15

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:18

Wat voor het ene moeder-kind koppel goed werkt tegen spruw, werkt bij een ander amper. Het is soms echt even zoeken naar de oplossing. Preventie is goed en die maatregelen kunnen ook zeker de behandeling ondersteunen, zodat de behandeling effectiever is.

Overigens, spruw is helemaal niet voorbehouden aan borstgevoede kindjes. Ook flesgevoede kindjes (zoals het kindje van ts, want jouw kindje drinkt niet live toch, ts?) en kunstgevoede kindjes kunnen een besmetting oplopen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:20

Er zijn hier verschillende reacties dat genetiaanviolet niet geholpen heeft, ook dat het wel geholpen heeft. De reacties over de daktarin zijn allemaal positief dan was ik toch snel klaar geweest en was ik niet gaan uitproberen bij zo'n kleintje, goed drinken is nu nog zo belangrijk maar dat is natuurlijk mijn mening.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:30

Daktarin mag officieel niet worden gebruikt bij kleine baby's in verband met verstikkingsgevaar. Fluconazol is er wel eventueel in een orale suspensie voor behandeling van jonge kindjes en zou goed werken bij hardnekkige spruw.

Maar goed, die afweging is aan ts en haar huisarts.

millennium

Re: Spruw bij baby van 10 weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 11:25

Daktarin gebruik ik inderdaad liever niet. Zit nu op de site van LLL en ga vandaag telefonisch contact met ze opnemen. De huisarts vraag ik niet meer, voel me er een stuk beter bij om echte deskundigen betreffende bv en alles daarom heen om hulp te vragen.

Ik voed trouwens niet live, zoals iemand vroeg. J.amie krijgt afgekolfde melk. CB zei ook dat ik anders weer eens moest proberen om live te gaan voeden. Nou, nu met die spruw ben ik dat niet van plan. Ik kolf al vanaf de kraamweek en dat gaat helemaal prima.

Wist niet dat kindjes ook door kv spruw konden krijgen. Goed om te weten!

Nogmaals dank voor alle tips! Had hiervoor helemaal nog niet gehoord van LLL. :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:48

ik denk dat live voeden niet meer wil/kan.
volgens mij verleren ze dat snel.
LLL kan jou zeker helpen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 12:58

Zo, gebeld!

Fijn gesprek gehad, veel informatie ontvangen. Werd geadviseerd om eerst 1 week GV te geven, 2 x daags, daarna een week Nistatine (en geen daktarin ivm verstikkingsgevaar) 4 x daags en daarna nog 1 week weer 2x daags GV. Verder natuurlijk alles blijven uitkoken (kook nu 1x daags alle speentjes, flessen en kolfonderdelen uit) en kleertjes, spuugdoekjes, slabbetjes, rompertjes etc. allemaal uit te wassen op minimaal 60 graden. Dat deed ik al en daar ga ik dus mee door.

Via eurolac.net kan ik GV bestellen, gaf ze ook aan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:00

En niet vergeten om zelf te blijven smeren met antischimmel-creme. :j
Ik denk dat je op de goede weg bent. Let op: de vlekken van GV gaan slecht uit kleertjes en dergelijke.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:01

Fijn dat je advies hebt gevraagd aan mensen die er echt verstand van hebben. Eurolac is snel, ik had het binnen 2 dagen binnen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:04

Oh, als je toch bij Eurolac gaat bestellen, neem dan gelijk die balsam op een stick.
Die is errug fijn en er zit ook kokosolie in. :j

GV kan jouw tepels uitdrogen, deze stick bevat lanoline met kokosolie. Echt heel fijn.
Wel opletten dat je het eerst op je vinger doet en niet rechtstreeks op je tepels smeert anders heb je kans op herbesmetting.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 13:12

Moet ik ook GV op mijn tepels smeren? Ik kolf namelijk. Heb net de bestelling gedaan, incl. vingerling voor het aanbrengen bij J.amie.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:17

Goed dat je LLL hebt gebeld! Voor dit soort vragen moet je gewoon bij bv deskundigen zijn en dat zijn de mensen van LLL.

Ik zou het zeker ook op je tepels smeren. De "gewone" antischimmelzalf kan ook op je tepels gesmeerd worden. Maar je moet wel ook jezelf behandelen anders blijf jij besmet en de melk dus ook. Als je dan stopt met behandelen van je kindje en deze drinkt de besmette melk dan komt het zo weer terug.

Janneke2 ik heb nergens gezegd dat goede probiotica een huismiddeltje is of niet goed zou zijn. Volgens mij heb ik juist gezegd dat probiotica prima is ter ondersteuning van de behandeling en voorkoming van spruw. Onder huismiddeltjes versta ik de genoemde sinaasappelsap, cranberrysap, citroenoplossing en dat soort dingen. Dat zijn dingen die ik bij een jonge baby zeker niet zou gebruiken.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 18:51

Oke, dus mijzelf het gv behandelen. Kan er daarna ook kokosvet op? Dat heb ik namelijk wel in huis

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:15

Hier heeft de GV ook goed zijn werk gedaan.

Top dat je een goede BV deskundige hebt gevraagd :)
Ik zou de GV goed laten drogen en dan de kokosolie smeren, lijkt mij dat dat geen kwaad kan.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 19:53

Ga ik dat doen!

Vandaag zijn mondje behandeld met gv. Op de bijsluiter staat 1x per 24 uur maar kreeg als advies 2x per 24 uur

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 06:22

Mooi blauw is niet lelijk hihi.
Tepels ook behandeld?