Plaquenil: mag een huisarts dit voorschrijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:54

moonfish13 schreef:
Diclofenac heeft toch een maagbeschermende versie of ben ik nou zo gek?

...er is een pil die zowel diclofenac als "sorry hoe heet het ook alweer? " bevat.

Vliendertje

Re: Plaquenil: mag een huisarts dit voorschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:04

omeprazol. Deze heb ik ook altijd bij mijn diclofenac gekregen, zit er dus niet standaard bij in.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 22:05

Janneke2 die ''sorry hoe heet het ook alweer?'' zit ik nog steeds naar te zoeken in mijn hoofd ja! :+

Edit: je hebt dus maagsapresistente, dat zal die wel zijn die ik in mijn hoofd heb?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:12

....het duurde even: die pil bevat diclofenac en misoprostol.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:19

...en uiteraard is er discussie over, omeprazol remt uitsluitend het vormen van maagzuur.
Misoprostol heeft ook de eigenschap dat het zweertjes kan helpen genezen en ook de slijmlaag zelf 'beschermt' (= het maagslijmvlies aanzet om extra slijm te maken).

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:20

sorry off topic maar ik ben ook bij een bio-resonancie mevrouw geweest die zij dat ik ook allergisch was voor gluten en voor lactose. Hoe heb jij dit bij jezelf vastgesteld. Ik geloof er namelijk geen donder van dat ik een gluten allergie heb omdat ik niet reageer op brood :o lactose zou nog kunnen, omdat ik elke dag buikpijn heb.

heb je wel eens accupunctuur geprobeerd?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 22:47

Bij mij klopte de uitslag qua melk en gluten wel met bioresonantie.
Ik wist het al, maar ik werd met 10 blanco ampullen bij exact de ampul melk hondsberoerd met exact dezelfde symptomen. :7
Dat kon ik écht niet weten kan ik je zeggen!
Ik ben groot fan van bioresonantie, heb mijn eigen spulletjes thuis hier voor, met de ampullen enzo voor de betreffende nare beestjes. }>
Over het testen qua resultaten met zo'n wiebelspriet ben ik minder positief.
Volgens de therapeut had ik borrelia maar wel op zijn retour.
Ik weet echter 100% zeker dat ik ook Pfeiffer, Bartonella en twee soorten rickettsia heb.
Dus dat heeft ze mooi gemist, al kan ik me van de laatste twee indenken dat ze die niet getest heeft.
De eerste had ze moeten kunnen vinden, al met al geen therapeut die ik aan zou raden voor iemand met Lyme, dan ga je dingen missen in de therapie.

Ik vertoonde trouwens ook geen reacties op melk en gluten hoor, niet in de typische reacties zoals buikklachten.
Ik ben uit uiterste noodzaak als test er mee begonnen ivm zeer overprikkeld door -zeiden ze toen- autisme. Toen ik een tijd gluten weg liet en ik een keer smokkelde ben ik echt doodziek geweest. :+

Grootste ding was nog dat ik in drie dagen van die overgevoeligheid voor geluid en prikkels af was met dit dieet en mijn pijn drastisch minder was in drie dagen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 23:21

Inmiddels begonnen met Plaquenil sinds dinsdag.
Ben nu van 25 mg naar 75 opgebouwd wat tot nu toe zonder problemen gaat.
Een half uur ofzo na inname word ik echt enorm stijf en krijg ik hoofdpijn en duidelijk word er dan een en ander een koppie kleiner gemaakt.
Na een half uur trekt het ergste weer weg en blijft er een tikkie hoofdpijn over die niet hinderlijk is, gezien ik verder dan geen pijn meer heb in mijn nek of rug.
Morgen over op 100 mg en dan komt er een antibiotica bij om het eens uit een andere hoek aan te vallen, drie soorten die elkaar gaan afwisselen elke 7 dagen.
Gezien de reactie op de Plaquenil heb ik wel goede hoop dat ik in dit stadium, veel en veel fitter en minder borrelia en de andere zaken in mijn lijf wel gewoon antibiotica verdraag.

Ik hoop dan echt dat dit gewoon de genadeklap gaat zijn die nodig is om het definitief weg te krijgen.
Het andere middel staat nu al op een laag pitje, mijn lichaam is zelf erg fanatiek aan het slachten namelijk, daar heb ik niks voor nodig naast bioresonantie en dat kost aardig energie.
Wel een ontzettend goed teken opzich trouwens.
Meer van het betreffende middel gaat niet zo soepel momenteel.
Maar omdat ik kan niet het risico nemen dat de biofilms en cystes blijven zitten, wat dat middel ook aan pakt.
Daarom is nu de Plaquenil, en kijken of de antibiotica het slachten wat over kan nemen, en ik hoop anders uitpakt qua vermoeidheid stiekem. :)
Dat doe het zelf slachten kost echt veel meer energie als dat een middel dat voor me doet in de juiste dosering heb ik tot nu toe gemerkt. :+
Liever stoppen door omstandigheden en weten wat het doet, als dat ik er mee blijf lopen of een andere aanpak nu misschien het proberen waard is. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:33

Fijn dat je er goed op reageert - hopelijk wordt dit de genadeslag!!!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 21:47

Het is echt fijn, ik word zowaar weer soepeler. :D
Antibiotica gaat tot nu toe goed ook, alleen mijn darmen zijn van slag sinds vandaag..
Lekker 2 jaar een goede darmflora opbouwen en die in een paar weken weer verkloten, maargoed. :+
Liever weer tijdelijk allergisch voor gluten en melk als de rest van mijn leven Lyme.
Het gaat gewoon de genadeklap worden heb ik besloten. :j
Het lijkt al flink aan te slaan dus ik ben tevreden.
Ik ben in ieder geval niet meer zo moe als ik was, omdat ik dit gewoon ff beter verdraag momenteel als dat andere spul. Kan dit veel vaker slikken zonder problemen lijkt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:56

Fijn dat je zo snel merkt dat het werkt. :)
Meestal duurt dat even, maar bij mij ging dat ook heel snel. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 22:33

Ja las dat inderdaad dat dat wel even kon duren.
Maar ik reageer eigenlijk altijd heel erg snel op medicijnen.
Maar meestal is dat ook echt wel negatief, dat ik dezelfde dag nog bijwerkingen krijg die zeer zelden voorkomen en dat soort dingen. :+
Ik heb ooit antipsychotica gehad tijdens de lyme toen ik nog zogenaamd gek was, en daar zat ik op 1 mg, en dat was gestart op een halve mg. :')
Eerst hadden ze me 4 gegeven of weet ik wat en daar ben ik een week ziek van geweest terwijl de normale startdosis 25 mg is ofzo.
We zijn nooit verder gekomen als 1.25 mg.. Meer verdroeg ik niet.
En zo kan ik wel een rits medicijnen noemen, kan er eigenlijk maar zeer weinig noemen die wel goed gingen bij mij. Maar dat schijnt wel erg typerend te zijn voor Lyme dat gevoelige.

Dus eigenlijk is het wel een heus wonder dat het zo goed gaat, of eigenlijk is het gewoon een teken dat ik het flink onder de duim heb.
Dat ik dan ook nog eens daardoor minder last heb van de behandeling is eigenlijk een feestje.
Vooral met paardrijden vind ik dat zo bagger!
Ene dag redelijk, en dan zo'n spierpijn hebben dat ik vervolgens weer niet meer recht op mijn paard kan zitten de week er na omdat alles vast is gaan zitten. :+
Terwijl paardrijden juist zo fijn is als bezigheid in feite om mijn lichaam los te krijgen en te houden.