niet sociaal zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:47

Dani schreef:
Leek: iemand die niet deskundig is op een bepaald gebied. Dat betekent dus niet dat je er niks vanaf kan weten, alleen dat je geen deskundige bent. Dat ben jij toch ook niet? Ik bedoel het gerust niet zo vervelend als jij het nu op lijkt te vatten, hoor. Ik begrijp alleen niet waarom jij het nodig vindt om allerlei vragen te stellen, terwijl je ook gewoon TS op het bestaan van die aandoening kan wijzen. En omdat ik eerder wel eens de vervelende gevolgen van die 'werkwijze' heb gezien reageerde ik daarop. Maar ik heb het idee dat jij het veel kritischer/vervelender/kleinerender opvat dan hoe ik het bedoelde. :)

Ik ben overigens wel benieuwd welke aandoening je dan aan denkt.

Ik vind mezelf geen leek. Een leek is iemand die absoluut geen kennis van zaken heeft en dat heb ik zeker wel.
Ik ben niet afgestudeerd als deskundige maar dat betekend niet dat ik niks weet uiteraard. Kan inderdaad zijn dat ik het zwaarder oppak dan jij bedoeld maar dat komt gewoon omdat ik geen leek genoemd wil worden na al die jaren studeren snap je:P
Jij hoeft ook niet te begrijpen waarom ik al die vragen stel, t gaat niet om jouw dochter. Dus adviseer hier vooral jouw dingen en vorm jouw mening. Ik probeer moeder te helpen met bedenken wat er mis gaat.
Want ik lees veel reacties van mensen dat moeder niet zo mag reageren op het gedrag van haar dochter en dat ze zelf niet beter is, maar ik weet ook hoe moeilijk het is om een persoon in de familie te hebben(laat staan om haar moeder te zijn) en dat is echt uitzichtloos soms, je voelt je echt hulpeloos en een zeer slechte moeder soms.
Dus verkijk je niet op de gevoelens die die radeloosheid met zich mee kunnen brengen. Tuurlijk gaat het om haar dochter en als moeder wil je altijd het beste voor je kind.. maar je moet als moeder zijnde jezelf echt niet wegcijferen. Die heeft een leven en dat moet ook zo aangenaam mogelijk zijn anders is het geen doen.

joyce2

Re: niet sociaal zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:37

Maar het blijft een raar verhaal dat de moeder zelf een therapeut is en counseling geeft, maar niet de juiste instanties en kanalen weet te vinden voor verdere hulp. Als ik bij een therapeut kom, verwacht ik juist dat die me de juiste richting in kunnen sturen en ik hoop ook dat ze me af zullen raden om mijn heil op een paardenforum te zoeken... En wat Dani zegt ben ik het eigenlijk ook mee eens, mensen lezen jouw omschrijving en zijn straks spontaan bang dat hun kind/vriend/vriendin/zijzelf wat mankeren, terwijl er niets aan de hand is. In het geval van TS zou ik aanraden om professionele hulp te zoeken, niet alleen voor haar dochter, maar ook voor zichzelf. In dit topic gaat ze geen kant en klare oplossing vinden voor haar probleem, wellicht wat bijstand van mensen die in dezelfde situatie zitten, maar die vlieger gaat nu ook niet op omdat ze niet weet wat het probleem precies is.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:22

Kan je het niet met haar school overleggen? Dit was toch de meid die niet alleen naar de aangepaste school kon reizen?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:31

Als ik het topic zo door lees, mist er acceptatie vanaf moeders kant.
En dat probleem los je niet op door het vaststellen van een diagnose.

Ik snap alleen niet, als ik ts haar berichten zo lees, hoe ts therapeut kan zijn.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:43

Ben een echte leek op dit gebied, maar het komt op mij over dat je dochter misschien het stukje empathie ( nog) niet of nauwelijks heeft ontwikkeld? Dan is het voor haar moeilijk te begrijpen wat een ander van haar gedrag vindt?
Ik weet ook niet welke beperking ze heeft maar vindt autisme nogal een flinke stap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:47

Mjetterd schreef:
Als ik het topic zo door lees, mist er acceptatie vanaf moeders kant.
En dat probleem los je niet op door het vaststellen van een diagnose.

Ik snap alleen niet, als ik ts haar berichten zo lees, hoe ts therapeut kan zijn.

En hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Het is niet per sé de dochter die 'niet sociaal' is.. TS, ik kan jou ook echt niet sociaal vinden.

TS, nu ik zo eens berichten teruglees komt de naam en woonplaats bekend voor; was jij niet degene met de dochter die niet zelf naar school kon? Ik heb toen nog aangeboden om mee te reizen met je dochter maar hier is nooit een enkele reactie op gekomen.

Ik denk dat het met jouw dochter 'naar omstandigheden' prima goed, maar ik denk dat je zelf weigert om dingen te acecpteren en hulp voor jezelf ook te accepteren.

En verder kan ik je ook alleen maar aanraden om informatie over je dochter (en zulke privé informatie over je dochter) niet op internet te knallen. Internet is niet anoniem.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:52

TS zal hier denk ik niet meer reageren zoals ze in haar andere topics ook doet. Ze wil alleen niet inzien dat het haar eigen fout is, en niet die van haar dochter. Narcistisch heet zoiets volgens mij.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:55

Wat maakt het uit of afwijkend gedrag door autisme komt of door haar verstandelijk beperking als ik vragen mag?

Er zijn heel veel beperkingen waarbij er sprake is van autistiform gedrag zonder dat er sprake is van autisme. Autisme is nou juist dat specifieke cluster aan gedragingen (dus problemen met zowel de sociale relaties, de communicatie en de verbeelding) zónder dat er een andere reden voor is (zoals een 'andere' verstandelijke beperking).

Als er autistiform gedrag is kun je toch al iets hebben aan alle verschillende methoden en technieken die er voor autisme zijn zónder diagnose?