Dani schreef:Leek: iemand die niet deskundig is op een bepaald gebied. Dat betekent dus niet dat je er niks vanaf kan weten, alleen dat je geen deskundige bent. Dat ben jij toch ook niet? Ik bedoel het gerust niet zo vervelend als jij het nu op lijkt te vatten, hoor. Ik begrijp alleen niet waarom jij het nodig vindt om allerlei vragen te stellen, terwijl je ook gewoon TS op het bestaan van die aandoening kan wijzen. En omdat ik eerder wel eens de vervelende gevolgen van die 'werkwijze' heb gezien reageerde ik daarop. Maar ik heb het idee dat jij het veel kritischer/vervelender/kleinerender opvat dan hoe ik het bedoelde.![]()
Ik ben overigens wel benieuwd welke aandoening je dan aan denkt.
Ik vind mezelf geen leek. Een leek is iemand die absoluut geen kennis van zaken heeft en dat heb ik zeker wel.
Ik ben niet afgestudeerd als deskundige maar dat betekend niet dat ik niks weet uiteraard. Kan inderdaad zijn dat ik het zwaarder oppak dan jij bedoeld maar dat komt gewoon omdat ik geen leek genoemd wil worden na al die jaren studeren snap je:P
Jij hoeft ook niet te begrijpen waarom ik al die vragen stel, t gaat niet om jouw dochter. Dus adviseer hier vooral jouw dingen en vorm jouw mening. Ik probeer moeder te helpen met bedenken wat er mis gaat.
Want ik lees veel reacties van mensen dat moeder niet zo mag reageren op het gedrag van haar dochter en dat ze zelf niet beter is, maar ik weet ook hoe moeilijk het is om een persoon in de familie te hebben(laat staan om haar moeder te zijn) en dat is echt uitzichtloos soms, je voelt je echt hulpeloos en een zeer slechte moeder soms.
Dus verkijk je niet op de gevoelens die die radeloosheid met zich mee kunnen brengen. Tuurlijk gaat het om haar dochter en als moeder wil je altijd het beste voor je kind.. maar je moet als moeder zijnde jezelf echt niet wegcijferen. Die heeft een leven en dat moet ook zo aangenaam mogelijk zijn anders is het geen doen.