Jeuk door teveel douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xRodrigro

Re: Jeuk door teveel douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 22:10

Helaas niet, ik zit helaas nu krab bij kas waardoor ik moet wachten op mijn andere loon helaas.. *zucht*
zou het ook graag willen weten wat er uit de test zou komen idd erger dan pijn
ik wou dat ik eerder pijn had dan jeuk,gek word je..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:13

Moet je daar in België voor betalen dan?
Hier in Nederland ben je voor zo iets gewoon verzekerd

En anders krijg je toch een rekening kun je vast wel een betalings regeling treffen

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:14

Ik heb het ook, al heel lang. Zomer of winter, dat maakt niets uit. Bij mij is het vooral mijn knieën, maar ook mijn scheenbeen jeukt met enige regelmaat. Ik smeer mij nu bijna elke keer na het douchen in met Vaseline bodylotion en merk verschil. Nu heb ik alleen jeuk wanneer ik het een aantal dagen niet heb ingesmeerd.

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 22:20

Gentlegiant schreef:
Moet je daar in België voor betalen dan?
Hier in Nederland ben je voor zo iets gewoon verzekerd

En anders krijg je toch een rekening kun je vast wel een betalings regeling treffen

je moet hiervoor toch naar de dokter gaan ? want dat is meteen cash betalen bij m'n dokter
en dat kan ik nu 2weken ff niet.. helaas, echt ***

Rienn, en evt ook bultjes dan op je huid ?

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:21

1 keer in de week je hele lichaam scrubben en elke dag een bodylotion! Na een paar weken is het zeker weten minder. En ga inderdaad ipv 25 min, hoogstens 10 min onder de douche :)
Die bultjes die je hebt, komen waarschijnlijk door te veel dode huidcellen op de huid. Deze kan je verwijderen door goed te scrubben. Je hebt lekkere goedkope van de Kruidvat!
Edit: zorg voor een verzorgende douchecrème, van bijvoorbeeld Dove.
Laatst bijgewerkt door Mirjam_x op 13-04-14 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 22:24

Mirjam_x schreef:
1 keer in de week je hele lichaam scrubben en elke dag een bodylotion! Na een paar weken is het zeker weten minder. En ga inderdaad ipv 25 min, hoogstens 10 min onder de douche :)
Die bultjes die je hebt, komen waarschijnlijk door te veel dode huidcellen op de huid. Deze kan je verwijderen door goed te scrubben. Je hebt lekkere goedkope van de Kruidvat!

Dankjewel! ga ik zeker doen!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:27

xRodrigro schreef:
Rienn, en evt ook bultjes dan op je huid ?

Soms, die zitten dan op mijn scheenbeen en af en toe rond mijn knieën en dan voornamelijk wanneer ik heel hard heb lopen jeuken (krabben) wat natuurlijk ook niet goed is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:28

xRodrigro schreef:
_Charlotte schreef:
Nivea bodylotion(met kokos voor een zeer droge huid) voor onder de douche vind ik zelf ideaal :) Mijn huid is een stuk minder droog na het douchen.

Thanks, ik ga maandag eens kijken in de winkel! :)

kneipp heeft een speciale lotion voor probleemhuid met teunisbloem (is niet overal te verkrijgen)
heb je echt overal jeuk? andere zeep gebruikt of shampoo/ scheerschuim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:30

Een dokter waar je meteen cash moet betalen, apart. Dit zijn namelijk wel echt dingen waar huisartsen voor horen te zijn. Is dat normale gang van zaken in Belgie?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:32

xRodrigro schreef:
Gentlegiant schreef:
Ik heb het ook maar niet alleen op mijn benen
Ik zou je eens laten testen op allergieën

Vogue is echt rommel trouwens voor die gene die het zei

Ik heb zelf een water allergie dat heb jij denk ik niet
Smeer je benen eens in met n dunne laag vaseline of vaseline body lotion die blijft langer vettig ipv gewone bodylotion

idd, zal me eens moeten laten testen, word stilaan gek van de jeuk en denk meteen aan de ergste dingen
waardoor ik te veel stress krijg.. zucht

body lotion helpt uurtje en daarna terug jeuk

vogue is bagger

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 22:36

Emmaa_ schreef:
Een dokter waar je meteen cash moet betalen, apart. Dit zijn namelijk wel echt dingen waar huisartsen voor horen te zijn. Is dat normale gang van zaken in Belgie?

dokter is toch huisarts?
wij noemen het hier dokter ipv huisarts? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:37

Een huisarts is een dokter ja, een huisarts is iemand waarbij je langsgaat met dingen die niet per se heel dringend zijn. Voor hele dringende dingen ga je naar een arts of een dokter, in een ziekenhuis. Een huisarts onderzoekt wat je kwaaltje is en geeft je dan een doorverwijzing, medicatie of stuurt je met lege handen naar huis (maar dan wel met advies). In Nederland ben je daar gewoon voor verzekerd, en het lijkt mij erg raar dat jij daar ter plekke cash voor moet betalen. Dan zou het gezondheidszorg systeem in België wel heel krom zijn.

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 22:40

StalNollie schreef:
xRodrigro schreef:

Nivea bodylotion(met kokos voor een zeer droge huid) voor onder de douche vind ik zelf ideaal :) Mijn huid is een stuk minder droog na het douchen.

Thanks, ik ga maandag eens kijken in de winkel! :)

kneipp heeft een speciale lotion voor probleemhuid met teunisbloem (is niet overal te verkrijgen)
heb je echt overal jeuk? andere zeep gebruikt of shampoo/ scheerschuim.[/quote]
ty, nee niet overal, vooral mijn Benen zijn het ergste. soms ff mijn armen,maar dit kan gwn door
mijn lange losse haren zijn :P

Emmaa vreemd dat het zo verschillend is
Ik vertelmijn probleem aan de huisarts, die geeft je advies,kijkt wat het is enzo & schrijft iets voor
wat je moet gaan halen in de apotheek , en dan moet je cash betalen.
dit verschilt zelfs van uren, bv huisbezoek,of nacht kost heel veel
dan gewoon door de dag/namiddag te gaan, s'avonds na 6u is het iets duurder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:45

In Nederland moet je wel betalen voor sommige middeltjes bij de apotheek, maar dat komt ook niet erg vaak voor. Bezoeken aan de huisarts wouden in Nederland vergoed door de verzekering, die overigens voor iedereen verplicht is.

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 22:46

Emmaa_ schreef:
In Nederland moet je wel betalen voor sommige middeltjes bij de apotheek, maar dat komt ook niet erg vaak voor. Bezoeken aan de huisarts wouden in Nederland vergoed door de verzekering, die overigens voor iedereen verplicht is.

Handig, ik wou dat dit hier ook zo was.
ik moet altijd betalen,huisarts & dan middeltjes.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:52

heb je een kat? of bij iemand geweest met een kat? kan namelijk ook van vlooienbeten komen.
Met name omdat het alleen je benen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:55

Vlooien zou idd ook kunnen, maar dat hoeft niet per se van katten te komen. Kan ook een hond geweest zijn, of welk ander huisdier dan ook

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:00

Waarschijnlijk komt het door te lang en te heet douchen in combinatie met gepaffumeerd doucheschuim.

Hier een man met "kriebelvel" en hij staat echt maar 5 min onder de lauwe douche en gebruikt zo weinig mogelijk doucheschuim. Meestal Neutral of Zarqua

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:03

xRodrigro schreef:
="StalNollie"]
="xRodrigro"]

Thanks, ik ga maandag eens kijken in de winkel! :)[/quote]

heb je echt overal jeuk? andere zeep gebruikt of shampoo/ scheerschuim.[/quote]
ty, nee niet overal, vooral mijn Benen zijn het ergste. soms ff mijn armen,maar dit kan gwn door
mijn lange losse haren zijn :P

Emmaa vreemd dat het zo verschillend is
Ik vertelmijn probleem aan de huisarts, die geeft je advies,kijkt wat het is enzo & schrijft iets voor
wat je moet gaan halen in de apotheek , en dan moet je cash betalen.
dit verschilt zelfs van uren, bv huisbezoek,of nacht kost heel veel
dan gewoon door de dag/namiddag te gaan, s'avonds na 6u is het iets duurder[/quote]
Oh dat is bij ons niet maar weet niet hoe het bij jullie met verzekeringen zit

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 23:31

Gea99 schreef:
heb je een kat? of bij iemand geweest met een kat? kan namelijk ook van vlooienbeten komen.
Met name omdat het alleen je benen zijn.

Mijn vriendin heeft 3 katten & 1 hond

ik zelf heb honden, maar die hebben geen vlooie, wel gehad maar toen had ik geen last van jeuk

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:28

te heet douchen = droge huid
25 minuten douchen? vind ik ook wel lang hoor... maar dat is persoonlijk

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:42

Ts het kan van het douchen komen maar dat hoeft natuurlijk niet. Je kan voor heel veel verschillende dingen allergisch zijn of zijn geworden. Zo kan de lycra die in veel rijbroeken zit ook lekker jeuken. Of dingen als wasmiddel, huisdieren en dingen in je voedsel.
Bij de drogist kun je hele simpele allergie tabletjes kopen. Die zijn niet duur en als ze werken weet je dat het een allergie is en kun je over twee weken naar de arts om te kijken waarvoor je dan allergisch bent.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:56

Als ik teveel en te lang douche krijg ik jeuk, maar ook uitslag. (die uitslag krijg ik vooral in combinatie met stres)
Ik kreeg van mijn huisarts het advies om niet te warm, te lang en ook niet iedere dag te douchen.
verder kon ik beter ook niet iedere dag doucheschuim gebruiken en mij na het douchen insmeren met parfum-vrije bodylotion.

Nu had ik hem aangeven dat niet dagelijks douchen ivm de paarden niet handig was, omdat dan mijn collega's de paardenlucht zouden ruiken :+ (Op een of andere manier trekt dat echt helemaal in mijn haar....)
Dus dat doe ik wel dagelijks. (op dagen dat ik niet naar de paarden ga, sla ik nog wel eens een dag over)
Maar vaak was ik dan alleen mijn haar en spoel ik mezelf verder gewoon af. En probeer vooral niet langer dan 5 á 10 minuten onder de douche te staan.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:51

Heb je al kouder proberen te douche? Ik heb het nml als ik te warm (ondanks dat het onder de douche zelf lekker is) douche.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:03

Weet niet of dit al geopperd is, maar zit er ook verschil in hardheid in het water waar je eerst mee douchte en nu in je appartement? Of had je in je vorige woning een waterontkalker en nu niet?