Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Punz schreef:Hoe was je Cito score TS?
Want ipv ADD kán er ook best sprake zijn hoogbegaafdheid ( het enthousiast ergens aan beginnen, maar snel verveeld raken.Maar ook hypergevoelig, sterk rechtvaardigheidsgevoel, makkelijk autoriteits conflicten. De anderen vaak maar traag vinden. Dingen snel door hebben maar feitjes slecht kunnen onthouden....)
Dus als je jezelf dan wil laten onderzoeken: dan ook maar even een IQ test aanvragen..
) . ( dacht zelf ook aan ADD omdat veel me zoveel moeite kost....)
), is net bezorgd en staat nu op te warmen om hem zo direct te proberen. Liselot schreef:Ik zit te denken om een persoonlijkheidstest oid te gaan aanvragen via de huisarts, zodat ik me niet blindstaar op ADD, maar dat er heel breed gekeken gaat worden.
Wel weer een mooi puntje trouwens, impulsiviteit zoals ik dat kan; Gisteren spotte ik een blauwe waas op mijn bank, gegoogled en zag dat banken goed schoon te maken zijn met een stoomreiniger. Heb meteen een stoomreiniger besteld bij de mediamarkt (gelukkig maar 20 euro, heb wel de goedkoopste uitgezocht), is net bezorgd en staat nu op te warmen om hem zo direct te proberen.
datzelfde lot heeft mijn kruimeldief ook
Emmaa_ schreef:Mijn huisarts heeft mij op een gegeven moment ritalin aangesmeerd (wou er in de eerste instantie zelf niet aan) maar dit heeft voor mij geen moer uitgemaakt. Mijn eetlust verdween als sneeuw voor de zon en ik werd er echt ongelofelijk depressief van. Eerste periode ging goed maar daarna raakte ik echt in een neerwaartse spiraal. Voor sommige mensen zal het een wereld van verschil maken maar ik ben blij dat ik er vanaf ben. Ik heb moeite met het omgaan met mijn ADHD, maar ik begin het wel steeds meer te leren. Ik kan het voor mezelf leuker maken door te plannen en door mezelf te belonen als ik mijn doelen behaald heb. Ook dat is een kwestie van oefenen.
Ik wil overigens niet zeggen dat jij ook ADHD hebt en niet aan de ritalin moet als je dat wel hebt, ik ben namelijk geen dokter dus ik kan dat niet voor je bepalen. Maar je "symptomen" komen erg overeen met de "symptomen" die ik destijds gehad heb. Ik was als kind juist super rustig (wel sociaal, maar niet druk of stuiterig, wat je vaak ziet bij ADHD), maar heb het echt pas op een latere leeftijd ontwikkelt. Bij mij is het helaas wel een gevalletje hersenen niet gebruiken geworden. Ik heb op de middelbare school echt heel erg veel kansen voorbij laten schieten omdat ik me er niet toe kon zetten of omdat ik te beroerd was om huiswerk te maken bijvoorbeeld.
Liselot schreef:Ben net bij de huisarts geweest en heb voor morgen een afspraak bij een ggz medewerker die bij hun in de praktijk zit. Ze had het erover dat ze me nu wel kon doorverwijzen, maar met vage vermoedens wordt dat niet vergoed.
Maar ja, het balletje is iig aan het rollen