Vreemde kiespijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

callass

Re: Vreemde kiespijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:24

Ja was niet fijn maar heeeel erg pijn deed het ook niet. Je kan het allicht proberen kwaad kan het niet.

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 11:25

Dat is waar :)

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 10:43

Nou ik ben dus gister begonnen met flossen, mijn god.
Dat gaat m niet worden hoor. Wat een verschrikkelijke pijn.
Het bloedt een klein beetje maar als ik tussen de contactpunten van de kiezen kom dan krijg ik me dus die zenuwpijn. Niet te harden. Gaat door tot in mijn schedel.....wat een hel :(

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:51

Oeps sorry... dan ligt er waarschijnlijk toch een zenuw een beetje bloot.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:53

callass schreef:

Beter reageer je niet als je geen verstand ervan hebt.

TS: bloedend tandvlees wijst op ontsteking van het tandvlees. Beter ga je tandenstokers gebruiken (dan hoef je ook niet door het contactpunt heen. Maar, dat er iets niet goed zit is duidelijk.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:10

Of van die raggertjes. Overigens is zo'n waterpik ( heb de naam niet verzonnen) ook goed voor je tandvlees.

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:20

gabyfedde schreef:
callass schreef:

Beter reageer je niet als je geen verstand ervan hebt.

TS: bloedend tandvlees wijst op ontsteking van het tandvlees. Beter ga je tandenstokers gebruiken (dan hoef je ook niet door het contactpunt heen. Maar, dat er iets niet goed zit is duidelijk.

Oow 80% is hier tandarts op een paarden forum... dan moet ze hier geen raad vragen

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:42

Ik zou proberen door te zetten voor foto's.

Vorig jaar is hier de ellende ontstaan. De tandarts heeft er een witte vulling uitgehaald en deze vervangen door een grijze. Vulling is eruit gevallen en hij wilde het gaan vervangen voor een kroon. Ik heb daar geen toestemming voor gegeven omdat ik hele goede en ook mooie tanden heb.
Toen begon de tandpijn terug nar de tandarts maar er was niets te vinden, ik moest spoeling gebruiken en mijn tanden minder goed poetsen.
Tandpijn werd erger, volgens hem geen problemen tot er een foto werd gemaakt. Onder de vulling zat een gat.
Vulling er weer uit antibiotica erin en een week later dicht gemaakt.
Tandpijn werd alleen maar erger. op de dag voor kerst ben ik naar een andere tandarts geweest voor een afspraak te maken. Ik mocht meteen blijven en heb daar mijn eerste wortelkanaalbehandeling gehad. Ongeveer 7 behandelingen verder geen resultaat, antibiotica heeft ook niet geholpen. 30 April wordt ik geopereerd en gaan ze de tandwortel (het ontstoken gedeelte) verwijderen.
Tot die tijd zit ik aan de ibuprofen 600mg voor de pijn.

Het voelt of mijn tand ietsjes hoger staat, temperatuur verschil merk ik niet. Alleen als je iets probeert te kauwen oid dan doet het behoorlijk zeer.
Daarbij heb ik de ontsteking al een paar maanden, mijn energie nivo is 0,0 en heb ik continu hoofdpijn.
Ik heb een verstandkies welke doorkomt (ook al ruim een jaar) en dacht dat daar het probleem lag.

Dus laat foto's maken om te kijken of er in de kaak een ontsteking zit.

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 20:20

Even een berichtje uit Turkije... De pijn begint nu te veranderen en over te slaan naar de kies waar ik 10 jaar geleden een wortelkanaalbehandeling aan heb gehad :r
Dat kan toch helemaal niet als de zenuwen uit die kies zijn? De pijn is nu meer zeurend en constanter aanwezig. Kauwen gaat nog steeds niet omdat het dicht bijten elektrische schokjes geeft. In zowel de gave kies als de kies waar ik de wkb aan heb gehad.
Heel erg vreemd dit. Ik kom volgende week maandag pas terug uit Turkije en ik hoop dat ik t zo lang uit kan zingen...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:00

Misschien zit daar wel het euvel. Ik kan nooit zo goed zeggen waar het zeer doet. Dacht bijvoorbeeld 8 maanden dat het boven zat en het bleek uiteindelijk een kies onder te zijn. Of er zit een ontsteking onder de kies en die geeft zwelling en dat kan je over meerdere segmenten merken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:04

Angietje schreef:
Even een berichtje uit Turkije... De pijn begint nu te veranderen en over te slaan naar de kies waar ik 10 jaar geleden een wortelkanaalbehandeling aan heb gehad :r
Dat kan toch helemaal niet als de zenuwen uit die kies zijn? De pijn is nu meer zeurend en constanter aanwezig. Kauwen gaat nog steeds niet omdat het dicht bijten elektrische schokjes geeft. In zowel de gave kies als de kies waar ik de wkb aan heb gehad.
Heel erg vreemd dit. Ik kom volgende week maandag pas terug uit Turkije en ik hoop dat ik t zo lang uit kan zingen...

Behandeling kan niet goed zijn uitgevoerd waardoor je wel degelijk een onsteking kan krijgen die voor klachten zorgt. Probeer het uit te zingen, tandheelkunde in Turkije is ècht niet goed (in tegenstelling tot wat in dit topic beweerd wordt).

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:08

gabyfedde schreef:
Angietje schreef:

Behandeling kan niet goed zijn uitgevoerd waardoor je wel degelijk een onsteking kan krijgen die voor klachten zorgt. Probeer het uit te zingen, tandheelkunde in Turkije is ècht niet goed (in tegenstelling tot wat in dit topic beweerd wordt).

Kan dat ook 10 jaar na dato nog problemen geven haha?
Ik probeer het ook uit te zingen. Had al ibuprofen meegenomen en dat helpt om het te onderdrukken. Zit er inderdaad niet op te wachten om hier naar de tandarts te gaan.
Alhoewel de klinieken hier weer wel erg goed zijn.
Kijk op tegen de terugvlucht op, vliegen met kiespijn is niet grappig.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:22

Erg goed? Wij zien bijna niets dan ellende vanuit Turkije.

Maar kan jaren na dato klachten geven idd.

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:26

gabyfedde schreef:

Ik bedoelde met klinieken de privé ziekenhuizen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:49

Angietje schreef:
gabyfedde schreef:

Ik bedoelde met klinieken de privé ziekenhuizen

Zelfde verhaal. Niveau ligt er een stuk lager.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:38

Het zou inderdaad kunnen dat de klachten vanuit de kies komen, waar de wortelkanaalbehandeling al aan gedaan is. Dat zou bijvoorbeeld kunnen als er een kanaal gemist is. Soms zit er nog een klein extra kanaal in een kies, die over het hoofd gezien wordt. Ook kan het zijn dat de wortelkanaalbehandeling niet perfect is uitgevoerd, waardoor er zich weer een ontsteking onder de kies kan vormen. Dit geeft vooral pijn bij dichtbijten en niet bij warmte en koude. Ik ben het eens met Gabyfedde dat je beter, wanneer je weer in Nederland bent, terug naar de tandarts kan gaan.