Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
heb nog een paar keer moeten niezen maar dat is het zo'n beetje.
Hoe eten jullie het?
Nu nog even bedenken hoe ik het dan moet eten, want om nou gelijk de hele pot af te schrijven vind ik ook weer zoiets. Overigens heb ik wel met moeite mijn havermout opgegeten met behulp van veel suiker en een halve pot kaneel.
Ik ben sinds deze week begonnen met elke ochtend een theelepel, heb wel het idee dat het helpt, ogen minder jeukerig en minder "vol" hoofd.Puchje schreef:Propolis wordt ook door de bijen gemaakt uit hars.
Ze ontsmetten hier de korf mee en zorgen ervoor dat schadelijke schimmels, bacteriën en virussen niet meer binnen kunnen komen.
Het is een natuurlijke antibioticum.
Ik slik het in hoge hoeveelheden als mijn weerstand laag is of als ik grieperig dreig te worden.
Nooit langer dan 3 weken slikken, dan verliest het zijn werking voor de volgende keren.
De pollen die ik slik zijn wat zoeter, en ik sabbel ze op, dan komt de zoete smaak goed vrij.
Niet kauwen, dan is het net alsof je een asbak zit leeg te kanen.
Ohja, en leuk feitje; als je wilt afvallen slik je pollen 20 minuten vóór de maaltijd, als je dat niet wil, erna.
ChristaMoor schreef:ieuw, inderdaad het is niet zo eetbaarIk ben sinds deze week begonnen met elke ochtend een theelepel, heb wel het idee dat het helpt, ogen minder jeukerig en minder "vol" hoofd.
Ik eet ze nu met twee flinke lepels yoghurt, daar de pollen doorheen roeren en zo snel mogelijk naar binnen lepelen zodat het niet tussen mijn tanden/kiezen komt. Het is niet zozeer de smaak waar ik moeite mee heb, alswel de struktuur - melig, droog en ook nog korrelig.