Expiriment: Bijenpollen tegen hooikoorts. Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Re: Expiriment: Bijenpollen tegen hooikoorts. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 16:56

Ach een mens kan leven op bijenpollen en water. Dus kwaad kan het niet. Dan doe je 66 dagen met 150 gram bijenpollen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:57

dit is alleen voor hooikoorts?
Mijn vriend is allergisch voor katten, en laat ik die nou hebben.
Hij slikt desloratadine, wat opzich redelijk werkt. Maar nog steeds wordt hij benauwd bij mij.

Lees hier verschillende dingen over dat het een speciaal stofje heeft wat de allergie onderdrukt
en weer dingen als dat je het spul moet hebben in de buurt.
Nu heeft ie toevallig ook hooikoorts.
Maar zou het fijn vinden dat ie bij mij thuis kan zijn zonder benauwd te worden

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 16:58

Allergie geeft histamine. Dit is een histamineremmer dus het zal vast helpen. Het versterkt ook het immuunsysteem das nooit weg. :-)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:59

ik ga het eens voorstellen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 17:02

Ik ben er iig gruwelijk blij mee. Voelde me zo hondsberoerd ondanks medicijnen. :/

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:53

Hier volgens de pollenradar redelijk veel polle , overleeft op twee theelepels bijenpollen! Ook veel minder vermoeid erbij! Geen geïrriteerde ogen meer! Ben er blij mee!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:28

Oh, Pollen, ik zweér erbij! :j
Ik krijg er zelf razend veel energie van, geen honger gevoel.
Heb geen hooikoorts, nooit gehad, wel extra gevoelige neusslijmvliezen, is nu ook een héél stuk minder.
Gebruikte altijd Nasonex, en er gingen wel drie flesjes per jaar doorheen, nu amper één per jaar :D .

Maar al een heleboel mensen in mijn omgeving zijn er vanaf gekomen.
Ik bestel die van mij altijd op de website van een vriend van me;

Alleen deze werken bij mij, heb ook die van de Kruidvat en de natuurwinkel geprobeerd,
maar kom elke keer weer terug bij deze.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:31

Vandaag heb ik het idee dat het beter is, het is wel slechter weer maar eindelijk zijn mijn lippen wat beter en veel minder snotteren. Hoop dat dit zo doorzet!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:35

Wat goed!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 23:20

Bij mij was het na ca 2 a 3 dagen helemaal weg de klachten.
Heb alleen nog een verstopte neus, maar dat is weer even een nachtje niet sprayen en dan is dat ook weer weg. Dat is meer een soort verslaving aan neusspray ofzo merk ik altijd na verkoudheid ofzo. :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:23

Hoe gaat het nu met de bijenpol mensen? :D Hoe vaak en hoeveel nemen jullie? Ik heb een zak besteld, als dit de allergische reactie onderdrukt ga ik op zoek naar iets uit mijn buurt, zodat ik er hopelijk ooit resistent voor wordt. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 23:47

Hier nog steeds goed. :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:26

hier ook, al begint bij mij de echte ellende pas met de graspollen mei/juni/juli

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:26

Ik ben ziek, dus voor mijn weerstand was het geen wondermiddel. Maar ja, heeft met veel meer te maken natuurlijk.
Hooikoorts is wel al flink afgenomen :j heb nog een paar keer moeten niezen maar dat is het zo'n beetje.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 13:32

Ik ben ook ziek maar heb er genoeg aan. Denk dat het per persoon en aandoening verschilt! Ik begon onder het motto van als ik dan maar wel genoeg heb aan mijn medicijnen. Niet verwacht dat ik er af zou zijn. Zonder bijenpollen was ik echt ziek nog steeds.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:37

je kunt stuifmeel en propolis samen proberen het is een topcombi. Let wel dat je de stuifmeelkorrels besteld bij jou in de buurt dan heb je het meeste resultaat omdat je dan alle planten in de buurt bij jou hebt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:19

Propolis? wat is dat dan?

Ik koop gewoon de bijenpollen via internet, geen idee waar ze vandaan komen, ze helpen in ieder geval wel....

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:39

Dat is toch ook gemaakt van bijenpollen?

As we are speaking zit ik een bakje pap met bijenpollen te eten, maar die visvoerachtige nasmaak is echt vies. :r Hoe eten jullie het?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:41

Ik heb gisteren naar aanleiding van dit topic bijenpollen gekocht bij de Etos. Vroeger had ik heel erge hooikoorts, de laatste jaren is het veel minder geworden en nu is het eigenlijk alleen nog vaak niezen en wat moeheid. Vandaag heb ik de bijenpollen voor het eerst geprobeerd: een eetlepel door mijn warme havermout: GATVERDAMME, RANZIG!! -O-

Had niemand dat even kunnen zeggen. :Y) Nu nog even bedenken hoe ik het dan moet eten, want om nou gelijk de hele pot af te schrijven vind ik ook weer zoiets. Overigens heb ik wel met moeite mijn havermout opgegeten met behulp van veel suiker en een halve pot kaneel. :')

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:42

Propolis wordt ook door de bijen gemaakt uit hars.
Ze ontsmetten hier de korf mee en zorgen ervoor dat schadelijke schimmels, bacteriën en virussen niet meer binnen kunnen komen.
Het is een natuurlijke antibioticum.
Ik slik het in hoge hoeveelheden als mijn weerstand laag is of als ik grieperig dreig te worden.
Nooit langer dan 3 weken slikken, dan verliest het zijn werking voor de volgende keren.

De pollen die ik slik zijn wat zoeter, en ik sabbel ze op, dan komt de zoete smaak goed vrij.
Niet kauwen, dan is het net alsof je een asbak zit leeg te kanen.

Ohja, en leuk feitje; als je wilt afvallen slik je pollen 20 minuten vóór de maaltijd, als je dat niet wil, erna.
Laatst bijgewerkt door Puchje op 25-04-14 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:48

ieuw, inderdaad het is niet zo eetbaar :) Ik ben sinds deze week begonnen met elke ochtend een theelepel, heb wel het idee dat het helpt, ogen minder jeukerig en minder "vol" hoofd.

Ik eet ze nu met twee flinke lepels yoghurt, daar de pollen doorheen roeren en zo snel mogelijk naar binnen lepelen zodat het niet tussen mijn tanden/kiezen komt. Het is niet zozeer de smaak waar ik moeite mee heb, alswel de struktuur - melig, droog en ook nog korrelig.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:59

Puchje schreef:
Propolis wordt ook door de bijen gemaakt uit hars.
Ze ontsmetten hier de korf mee en zorgen ervoor dat schadelijke schimmels, bacteriën en virussen niet meer binnen kunnen komen.
Het is een natuurlijke antibioticum.
Ik slik het in hoge hoeveelheden als mijn weerstand laag is of als ik grieperig dreig te worden.
Nooit langer dan 3 weken slikken, dan verliest het zijn werking voor de volgende keren.

De pollen die ik slik zijn wat zoeter, en ik sabbel ze op, dan komt de zoete smaak goed vrij.
Niet kauwen, dan is het net alsof je een asbak zit leeg te kanen.

Ohja, en leuk feitje; als je wilt afvallen slik je pollen 20 minuten vóór de maaltijd, als je dat niet wil, erna.

oke, bijzonder, dank voor je uitleg!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:00

ChristaMoor schreef:
ieuw, inderdaad het is niet zo eetbaar :) Ik ben sinds deze week begonnen met elke ochtend een theelepel, heb wel het idee dat het helpt, ogen minder jeukerig en minder "vol" hoofd.

Ik eet ze nu met twee flinke lepels yoghurt, daar de pollen doorheen roeren en zo snel mogelijk naar binnen lepelen zodat het niet tussen mijn tanden/kiezen komt. Het is niet zozeer de smaak waar ik moeite mee heb, alswel de struktuur - melig, droog en ook nog korrelig.

ik vind ze juist wel lekker zo door de yoghurt...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:02

Als tip voor de bijenpolle probeer die van Forever livingproducts ik zweer er bij.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:06

Met yoghurt vind ik het ook meevallen idd.

Ben net langs een heleboel bomen gereden die veel pollen geven en deze morgen ook al, nog geen last gehad *\o/*