Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moos99 schreef:Miss_Caroo schreef:Ik wil ook een beugel omdat de laatste jaren mijn ene voortand meer naar voren is gekomen. Nu staan ze niet meer gelijk. Van ver zie je niks maar als je dichtbij staat en je let er op wel. En het wordt ook steeds erger..
Tandarts adviseerde me om of naar de ortho te gaan, of het bij hem laten doen. Bij hem ben je wel 500 tot 1000 euro goedkoper uit. Maarja, ik weet niet of hij er echt verstand van heeft. Het gebeurt gewoon in de tandarts praktijk dan. Hij is ook de enige die het kan doen.
En ik ben 19, bijna 20...
Ik wist niet dat ze bij de tandarts beugels plaatste? of op wat voor manier zou hij het willen doen dan?
Maartje1990 schreef:miss_caroo: Als je een beugel laat plaatsen, doe dit dan NIET bij een tandarts, zoals in mijn post hierboven die zijn hier níet voor opgeleid! Een orthodontist heeft na een 6 jarige opleiding tot tandarts nog een 4 jarige opleiding als orthodontist gevolg. Een tandarts heeft hooguit een cursus van een week of 2 gehad. Niet te vergelijken dus! Laat jij je paard zadelmak maken door iemand die niet 2 weken heeft leren paardrijden? Denk het niet hea? Beugel dus ook niet laten plaatsen door iemand die dit níet kan.
Ik heb daardoor 4 en een half jaar kosten gehad, waar ik helemaal níets aan heb gehad.
Moos99 schreef:Ff een vraagje tussendoor. Ik kan mijn kiezen niet op elkaar doen omdat ik dan met mijn boventand tegen mijn onderste slotje kom, het blokkeert. Ik kan nu dus niet eten. Ze geeft aan dat dit weer snel bij trekt. Wat is snel? Ik kan niet kauwen als ik mijn kiezen niet op elkaar kan doen :|
Moos99 schreef:Ff een vraagje tussendoor. Ik kan mijn kiezen niet op elkaar doen omdat ik dan met mijn boventand tegen mijn onderste slotje kom, het blokkeert. Ik kan nu dus niet eten. Ze geeft aan dat dit weer snel bij trekt. Wat is snel? Ik kan niet kauwen als ik mijn kiezen niet op elkaar kan doen :|
Fred_Kroket schreef:Maartje1990 schreef:miss_caroo: Als je een beugel laat plaatsen, doe dit dan NIET bij een tandarts, zoals in mijn post hierboven die zijn hier níet voor opgeleid! Een orthodontist heeft na een 6 jarige opleiding tot tandarts nog een 4 jarige opleiding als orthodontist gevolg. Een tandarts heeft hooguit een cursus van een week of 2 gehad. Niet te vergelijken dus! Laat jij je paard zadelmak maken door iemand die niet 2 weken heeft leren paardrijden? Denk het niet hea? Beugel dus ook niet laten plaatsen door iemand die dit níet kan.
Ik heb daardoor 4 en een half jaar kosten gehad, waar ik helemaal níets aan heb gehad.
Een tandarts kan best je beugel aanmeten, een ortodontist weet net zo min wat de gevolgen zijn van een beugel die kan ook niet in de toekomst kijken. Het verschil zit em vaak in de declaraties. Een orthodontist kan voor de gedeclareerde codes meer vragen dan een tandarts en betaal jij als patiënt dus meer.
En in welke praktijk zit een orthodontist nog zelf te priegelen of laat hij het 9 van de 10 keer door een assistente doen?
Ga op je gevoel af, als je tandarts het zelf kan laat een begroting maken en doe dat ook bij de orthodontist en laat hem ook een oordeel vellen of het echt nodig is en of jij het nodig vind. Persoonlijk vind ik niets charmanter dan een eigenwijze tand of een weggedraaide hoektand. Het maakt je persoonlijk! Maar dat is alleen maar mijn mening
mirriejj schreef:Haha lekker motiverend! Hopen dat de pijn bij jou snel minder wordt. Ik moet nog 1.5 week wachten, nog maar even lekker genieten van het eten.
Fiffill schreef:Bij mij wordt het gelukkig gewoon gedekt door de verzekering![]()
Volgende week moet ik weer langs, als het goed is mag hij er bijna uit. Sneller dan verwacht gelukkig!
Tenshi schreef:Fiffill schreef:Bij mij wordt het gelukkig gewoon gedekt door de verzekering![]()
Volgende week moet ik weer langs, als het goed is mag hij er bijna uit. Sneller dan verwacht gelukkig!
Waar ben jij verzekerd als ik vragen mag? Of heb jij een medische reden waardoor het verzekerd is?
Ik wil graag een beugel, vooral voor een wat gedraaide hoektand en spleet tussen mn voortanden. Maar de kosten van zo'n grap..
Moos99 schreef:mirriejj schreef:Haha lekker motiverend! Hopen dat de pijn bij jou snel minder wordt. Ik moet nog 1.5 week wachten, nog maar even lekker genieten van het eten.
Ik denk dat het bij mij echt de combi is. Ik kan me wel herinneren dat ik een paar dagen moeilijk kon eten vroeger met een beugel, maar dat ik zoveel pijn hadecht niet! Dus je zal vast niet zoveel pijn hebben als ik!
Tenshi schreef:Fiffill schreef:Bij mij wordt het gelukkig gewoon gedekt door de verzekering![]()
Waar ben jij verzekerd als ik vragen mag? Of heb jij een medische reden waardoor het verzekerd is?
Ik wil graag een beugel, vooral voor een wat gedraaide hoektand en spleet tussen mn voortanden. Maar de kosten van zo'n grap..
mirriejj schreef:Moos99 schreef:Ik denk dat het bij mij echt de combi is. Ik kan me wel herinneren dat ik een paar dagen moeilijk kon eten vroeger met een beugel, maar dat ik zoveel pijn hadecht niet! Dus je zal vast niet zoveel pijn hebben als ik!
Bij mij gaat er dus ook een tand uit, dus ik vrees het ergste.