Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSlvna schreef:Heb 'veel' meegemaakt en grote dingen (overlijdens, dodelijke ziektes, ongelukken, vrienden op de operatietafel) maken geen indruk op me, vind ik allemaal heel normaal en ook niet 'erg'. Zelfs niet toen mijn moeder te horen kreeg dat ze kanker had, "Kan gebeuren hè, zal wel weg zijn na een operatie en zo niet dan maken we het beste van haar laatste tijd" was wat ik dacht. Wat grof, als ik er nu over na denk, het boeide me ook echt niets, dood vind ik heel normaal, ga je het nu niet, ga je het morgen wel, of volgende week, bij wijze van. Ook mijn paard met een dik been of slokdarmverstopping, of ik met een erge koorts, periode niks eten, ernstige symptomen, alles "komt wel goed en zo niet dan niet". Eigenlijk ben ik op mij 'goede momenten' zo extreem onverschillig dat veel mensen het ernstig vinden, maar ik vind dat ik geen hulp nodig heb, want ik ben zo onverschillig dat het me niks interesseert.
xSlvna schreef:Ik vind, dat als iemand geen psycholoog is, die uitgebreid gesprekken met jou heeft gevoerd over jouw leven, dit soort woorden niet over tafel horen te vliegen..!Ik weet niet wat ik heb, maar word ook vaker borderliner genoemd, vind het best grof en kwetsend, maar wie weet is het de waarheid.
xSlvna schreef:...en wellicht was er ook wel een tijd in jouw leven, waarin dit de nuchtere waarheid was....?Als iets niet gaat zoals ik verwacht dat het gaat denk ik dat diegene het expres doet omdat die mij haat of omdat die achterlijk is, ik verwacht nooit dat iets per ongeluk is of onbewust.
xSlvna schreef:...wat een strijd! Alsof het voor jou voelt, dat er altijd iemand "moet winnen". En wellicht was er een tijd in jouw leven, dat dat gewoon de trieste waarheid was.Ik sta voor mijn gevoel erg sterk in de schoenen maar heb vaak buien dat ik bijna zit te huilen omdat ik mijzelf niet goed genoeg vind voor anderen (op school, in 'vriendschappen', 'relaties', voor mijn paarden, voor mijn moeder) terwijl ik ook vaak denk dat ik beter ben dan anderen, een leukere vriendin ben dan andere meiden zijn, dat ik een betere ruiter ben dan anderen, dat ik mooier en intelligenter ben dan anderen. Zeker ben ik dat niet zo onrealistisch om te denken dat ik beter ben dan iedereen, maar in mijn ogen is al snel iemand dom, lelijk, slecht. Nog geen dag nadat ik denk dat iemand lelijk is, kan ik zo onzeker worden dat ik mijzelf lelijker vind dan diegene.
xSlvna schreef:Ik voel mezelf ook altijd vriendloos terwijl genoeg mensen met mij willen afspreken. Hier word ik best arrogant van en dan voel ik me 'te hoog' voor deze mensen, waardoor ik negatief gedrag ga vertonen naar ze en achter andere mensen ga lopen waarvan ik bij voorbaat weet dat ze niet bevriend met me willen zijn. Zodra ze bevestigen dat ze niet bevriend met me willen zijn stort ik in, huilen, onzekerheid, haat voor alles en iedereen. Nog geen 5 minuten later sta ik voor de spiegel mijn gezicht te wassen, nieuwe mascara op te doen om met vrienden naar buiten te gaan.
xSlvna schreef:...en dat lijkt me een Tshirt van "ik ben een braaf meisje en daar ben ik heeel erg trots op". Dus raken al die verwijten, onterechte straf etc. je ook gewoon niet.Even later ben ik weer vrolijk, zelfverzekerd en trots op alles wat ik doe, heb ik goede banden met vrienden en ben ik alleen thuis om te slapen, sta ik met een smile op het werk, met een smile strond te ruimen bij het paard en vind ik alles prima. Moet ik dat? Prima. Moet ik zus? Moet ik zo? Prima, wat jij wilt. Mag je me niet? Oké. Scheld je me uit? Oké. Moet ik voor straf nablijven terwijl ik niks misdaan heb? Prima. Dan geef ik geen weerwoorden, voel me goed en dat verstoord niemand. Tot ik weer 'terug val' in het negatieve gedrag.
xSlvna schreef:...en mogelijk is dat, dat je als mens de enorme behoefte hebt, om uit te testen, of iemand echt wel "gaat" voor jou als mens. Met alle kanten die er aan zitten.Ook weet ik het altijd te verpesten bij jongens. In goede, vrolijke periodes krijg ik veel positieve aandacht en dan ga ik mezelf weer 'perfect' voelen, vaak krijg ik een vriend maar binnen een week of 2 sla ik om naar de meest misselijke vriendin die je je kunt voorstellen, arrogant, tegendraads, agressief. Dan hoef ik maar één negatieve reactie te krijgen en dan word ik onzeker, zo onzeker dat ik nog agressiever word, maar nu niet met arrogantie maar met huilbuien, naïef zijn etc.