Het begint weer! Wespen, bijen, hommels, teken, etc. etc.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poek

Re: Het begint weer! Wespen, bijen, hommels, teken, etc. etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:57

Ik ging net dapper killer bees opzoeken. Ik wou dat ik dat nooit had gedaan, ik krijg vannacht zeker nachtmerries!

Teken heb ik nog nooit gehad, terwijl ik zomers echt vaak in het bos te vinden ben met de paarden of honden van mn vriendin.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:23

Oh heerlijk, lotgenoten! We gaan een heel zwaar jaar krijgen ben ik bang... Of het nou normaal de wintervorst is die ze vermoord of een nat voorjaar, beide hebben we niet gehad....zeer zachte winter en een heet en droog voorjaar. Kortom: insectenhemel!
Is ook goed te merken.... Een paar maandjes alleen last gehad van wat suffe mugjes, maar nog geen week zonder hier! In november trok ik de teken nog van de kat af en twee weken geleden begon de ellende alweer. 1 kater is blijkbaar een tekenmagneet, hij neemt er minimaal 1 per dag mee naar binnen, zonder overdrijven jammergenoeg.... Hopelijk gaat zn nieuwe tekenband werken, anders moet ik voor het eerst in mn leven de slaapkamer verboden terrein maken, aangezien ik liever geen teken in mn bed heb....
Het is echt bizar dit jaar hoor! Mijn terrein is sowieso wel een aantrekkelijke plek voor al het vliegende en kruipende gespuis, maar dit slaat alles. Ik heb alleen nog geen hornaars ontdekt, maar wel hommels, bijen, wespen en dus ladingen teken. Gisteren stond ik echt te vloeken, aangezien ik al de eerste dazen op mn paarden stuk kon slaan....

Wat kan je doen? Weinig.... Het genoemde knoflook is behalve schadelijk voor dieren ook nog zinloos. Ik eet periodes veeeeeel knoflook (ben er dol op) maar al vreet ik hele tenen weg, ze blijven mij heerlijk vinden. Draag nooit een luchtje of felle kleuren, maar dat hoeft ook niet als er blijkbaar op je voorhoofd staat geschreven dat je insectenvoer bent.... Alles moet mij hebben, vooral muggen, teken en wespen. Ben al een paar keer zonder aanleiding gestoken dus het grapje 'stilzitten' doe ik echt niet meer hoor.
Enige wat een beetje werkt? Zoveel mogelijk ontwijken en een hele innige relatie beginnen met alles waar DEET in zit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:51

O, ja ik vergat de muggen. Vriendlief is immuun voor die krengen. Met alle gevolgen van dien.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:09

Poek schreef:
Ik ging net dapper killer bees opzoeken. Ik wou dat ik dat nooit had gedaan, ik krijg vannacht zeker nachtmerries!

Ik vraag me nu wel af wat je hebt gezien :') Ze zitten nu nog in Amerika, maar ik denk dat het een kwestie van tijd is voor ze meekomen met de boot/vliegtuig

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 06:57

Is het klimaat hier niet nog te koud voor die beesten? Ze zitten momenteel alleen in het zuiden van de VS toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:31

Zijn een kruising tussen Afrikanen en Zuid-Amerikanen. Denk dat het hier inderdaad (nog) te koud is,
maar je weet maar nooit.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:19

Ik ben daarnet heel dapper geweest en heb een hommel van mijn kamer naar buiten gejaagd.. Is niet voor herhaling vatbaar :')

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:24

Bij mij zitten al 3 dagen hommels tegen het raam te tikken omdat ze naar binnen willen. Ik durf mijn raam niet meer open te zetten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:36

ElsRoosje schreef:
Ik ben daarnet heel dapper geweest en heb een hommel van mijn kamer naar buiten gejaagd.. Is niet voor herhaling vatbaar :')

Dat heb je hoop ik toch wel heeel voorzichtig gedaan ;)

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:52

Morganlefay schreef:
ElsRoosje schreef:

Dat heb je hoop ik toch wel heeel voorzichtig gedaan ;)

Hb ik ook gedaan maar als dat beest naar me toe vlieg sla ik van me af met mijn schrift :') hij heeft even op m'n arm gezeten gelukkig niet gestoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:07

Hommels steken gelukkig niet snel!
En bijten ook niet snel :P

Gister ook 1 naar buiten 'gebracht':')
Dapper in een bekertje met kaart eronder :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:11

Er bestaan toch ook van die citroen armbandjes?

Toen ik in Frankrijk onze vakantie ging houden, hadden we daar heel veel van die muggenspray gekocht om die muggen een beetje op afstand te houden :')
Dat spul werkte zó goed, dat we gewoon buiten konden slapen op een matrasje! Helemáál géén muggenbulten! Dat spul is echt wonderbaarlijk! :j Misschien ook in Nederland te koop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:13

Rennen is de oplossing in mijn ogen, doodsbenauwd voor die beesten :oo

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:45

:j
Joaltijd schreef:

KUNNEN HOMMELS BIJTEN ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:57

Poek schreef:
:j
Joaltijd schreef:

KUNNEN HOMMELS BIJTEN ;(

:D

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:04

Ik ben ook als de dood voor die insecten, blegh! Ik ben ook erg bang voor wat we gaan krijgen, het stikt nu al van de muggen... En er zijn altijd hommels die in de stal van mijn pony een nest maken (bodem is gewoon zand). Vreselijk als je dan moet uitmesten, want dan komen ze er altijd uit en ben ik bang dat ik ze boos heb gemaakt dat ze me gaan steken _O-

Ik ben gelukkig nog nooit gestoken door een bij/hommel/wesp :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:06

Hommels steken volgens google niet snel :) niet aggresief dus :)

Ben zelf ook nog niet door wesp/bij/hommel gestoken :)
*klopt even af*

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:13

Hommels en bijen heb ik geen problemen mee. Die doen niks als jij ze niet in het nauw drijft.

Wespen......arch.... :(
Ik haat die beesten. Je kunt niks eten en ze blijven achter je aan gaan. Ga er ook niet op zitten,want die krengen steken gewoon door je broek heen.
Paar jaar terug ben ik in die zomer gewoon drie keer gestoken. Waarvan de laatste keer dat -$/$^=#$÷$/^*(&/$#×/€*beest gewoon mijn broek was ingevlogen en in mijn bil had gestoken. Werkte in een tentje waar ze ook ijsjes verkochten. Heb een raketijsje met het platte gedeelte op een stoel gelegd en ben er daarna op gaan zitten :') dat hielp perfect moet ik zeggen.
Verder lang leve de lidocainezalf. Helpt heerlijk verzachtend.

De opruimingsdient die de wespennesten bij dat bedrijf deed verwijderen gaf ons ook uitleg waarom wespen op een gegeven moment zo agressief worden.
Ze krijgen namelijk zoetstoffen van de poppen. Als deze uitgegroeid zijn en uitvliegen moeten ze elders op zoek naar zoetstoffen,en dan krijg je dus die ellende.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:06

Ik had vorig jaar een nest hommels in een oud vogelhuisje, die jammergenoeg naast mn looppad lag. Ik kon dus niet anders dan ze dagelijks storen, daarom maar een imker gebeld en dat was heel leerzaam en gezellig. Ik kan het iedereen hier aanraden om dat te doen wanneer je een nest hommels of bijen hebt. Zij zijn er heel blij mee, jij bent er gratis vanaf en je kan veel van die mensen leren. Wij hebben echt een paar uur staan kletsen over bijen, hommels en wespen. Was vooral leuk om eens te praten met iemand die gek is op die beesten, dan ga je ze toch even anders bekijken. Ben daardoor nu al veel minder bang voor hommels en bijen.
Nu weet ik dus ook dat bijen en hommels idd pas steken als ze niet anders kunnen, terwijl wespen echte kl**tzakken zijn. (iedereen zegt dat wel, maar om het van iemand te horen die duizenden bijen en hommels heeft gehad voelt toch betrouwbaarder) Wespen begrijp ik nu ook beter, vanwege het zoetstoffenverhaal. Om alle werkers steeds te laten terugkomen, worden ze beloond met zoetstof. Daar raken ze serieus verslaafd aan en aan het einde van het seizoen hebben ze dan een probleem..... Dan zijn het ineens een stel junkies zonder hun drugs! Verklaart de aggressie en wat mij betreft ook dat stilzitten dan echt niet meer werkt! Nu vind ik ze voor de zomer nog niet zo vreselijk eng maar in aug/sep? Dan geven ze mij een goede workout......