Eczeem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:58

Mijn oma had altijd heel erg astma en exceem, echt extreem erg, is uiteindelijk ook gestikt door astma.
Mijn moeder heeft het als enige van 4 kinderen ook gekregen, en mijn zusje heeft er als enige van de 3 ook last van.

Maar nu kreeg ik vorig jaar helemaal open handen en ook super droog en jeukend, naar de huisarts geweest, en nu ontwikkel ik dus ook exceem... -O-
De rest heeft het al hun hele leven, ik krijg het nu pas (15)
Ik krijg het nu ook op mij voeten en benen en heb een allergietest gedaan,
en nu bleek dat ik allergisch ben voor schapen en paarden... -O-
Niet heel handig als je op een boerderij woont O:)
Maar ik heb het nog niet extreem en het is het ergst als ik er net ben geweest, altijd handschoentjes aan en goed handen wassen, maar handig is het niet.
Mijn moeder en zusje komen al bijna niet bij de paarden en al helemaal niet bij honden,
alleen al in de buurt komen zorgt bij hen voor een aanval helaas.

Verder alles al geprobeerd, van zalf tot pompjes, het helpt allemaal wel een beetje maar niet volledig, ik hoop dat ik het niet erger krijg, mijn zusje ontgroeit het waarschijnlijk niet, maar ik hoop ik wel! :\

(Edit, weet niet of het al gezet is maar geen bodylotion oid op doen, zit teveel water en alcohol in)

Monchou

Re: Eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:43

Er zijn natuurlijk ook verschillen tussen de soorten eczeem en de aanpak.
Als je allergisch bent moet je anders met je eczeem omgaan dan wanneer je een ander soort eczeem hebt.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:48

Ik ben voor mijn eczeem naar een klassiek homeopaat gegaan. Inmiddels is mijn eczeem vele malen minder erg en heb ik vooral nog een droge huid. Duurt nog wel even voor ik helemaal eczeem vrij ben, maar ik weet in ieder geval zelf waarom.
Ik studeer zelf ook klassieke homeopathie en natuurgeneeskunde, dus ik weet waarom we eczeem ontwikkelen als mensen en wat je ervoor moet doen om het op te lossen. Of in ieder geval, mijn visie erop.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:57

kimberly1995 schreef:
Ik ben voor mijn eczeem naar een klassiek homeopaat gegaan. Inmiddels is mijn eczeem vele malen minder erg en heb ik vooral nog een droge huid. Duurt nog wel even voor ik helemaal eczeem vrij ben, maar ik weet in ieder geval zelf waarom.
Ik studeer zelf ook klassieke homeopathie en natuurgeneeskunde, dus ik weet waarom we eczeem ontwikkelen als mensen en wat je ervoor moet doen om het op te lossen. Of in ieder geval, mijn visie erop.

vraagje hoe heeft deze klassieke homeopaat jou precies geholpen met voeding of extra supplementen of op andere manieren?
Was ik benieuwd naar loop nu ook bij een alternatieve genezer die voornamelijk naar voeding kijkt en het meten van medianen ofso iets..

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:29

Ik meld me ook. Sinds ik me kan herinneren heb ik constitutioneel eczeem. Altijd een vaseline creme gehad tot het steeds erger werd. Meerdere hormoonzalven verder ben ik op een hormoonzalf uitgekomen dat de huid amper/niet aantast en dat werkt perfect.

Wat betreft tips kan ik PH-neutrale shampoo en douchegel aanraden, heeft mijn huid veel rust gegeven.
Ook kan douchen veel invloed hebben, omdat (te) heet water de huid laat uitdrogen. Toch moet ik vrij regelmatig douchen, omdat ik last krijg van oude zalf en andere viezigheid. Als mijn huid lekker week is trekt de zalf ook beter in. Een balans daarin vinden kan dus ook goed helpen

Ik lees even mee met jullie ervaringen van verschillende behandelingen. :)

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:23

Wat ik trouwens ook gebruik is bepanthen zalf doe ik s nachts op met handschoenen aan blijven me handen mooi zacht van en heb minder kloven voor overdag gebruik ik dan de crème variant.
Enigste nadeel is dat het best prijzig is als je het veel gebruikt.
Is een van de weinige zalf/crème die voor mij echt goed werken zonder dat ik veel hormoonzalf hoef te smeren.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:26

Mag ik even binnen vallen in dit topic.

Ik ben 24 al mn hele leven mega eczeem astma en alles. Maar sinds de laatste 4 jaar het ergste op mijn handen.
Ik werk in de horeca maar niet ideaal.

Maar goed ik heb inmiddels al alles geprobeerd. Hormoonzalven, vasiline crèmes, homopatisch, hele lijf ontgiften, meerdere allergie testen... soort prednison spuit die 3 maanden moet werken maar met 6 weken uitgewerkt. En zalven die 2-3 weken werken en dan tegenwerken wat de dermateloog ook niet begrijpt.

Nu de vraag heeft iemand tips?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:42

x_Jeanine_x schreef:
Mag ik even binnen vallen in dit topic.

Ik ben 24 al mn hele leven mega eczeem astma en alles. Maar sinds de laatste 4 jaar het ergste op mijn handen.
Ik werk in de horeca maar niet ideaal.

Maar goed ik heb inmiddels al alles geprobeerd. Hormoonzalven, vasiline crèmes, homopatisch, hele lijf ontgiften, meerdere allergie testen... soort prednison spuit die 3 maanden moet werken maar met 6 weken uitgewerkt. En zalven die 2-3 weken werken en dan tegenwerken wat de dermateloog ook niet begrijpt.

Nu de vraag heeft iemand tips?

Hoe lang heb je homeopathie gebruikt?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:27

Ik heb homeopathie een jaar of 3-4 geprobeerd, sinds 3 jaar gestopt. Om opnieuw het dermatologisch traject bij de arts in te gaan.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:39

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb homeopathie een jaar of 3-4 geprobeerd, sinds 3 jaar gestopt. Om opnieuw het dermatologisch traject bij de arts in te gaan.

En het heeft je helemaal niks goed gedaan?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:12

kimberly1995 schreef:
x_Jeanine_x schreef:

een half jaar, daarna werkt mijn lichaam het weer tegen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:12

x_Jeanine_x schreef:
kimberly1995 schreef:

een half jaar, daarna werkt mijn lichaam het weer tegen.

En hij probeerde dan geen ander middel?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:24

Ik heb onwijs veel geprobeerd, dat ik niet eens meer weet wat ik geprobeerd heb. Heel google al afgestruind. En uiteindelijk zoveel geprobeerd en uiteindelijk ook rekeningen gekregen en moeten betalen van iets wat niet werkt. Maar over 3 weken weer een allergie test zoveel.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:24

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb onwijs veel geprobeerd, dat ik niet eens meer weet wat ik geprobeerd heb. Heel google al afgestruind. En uiteindelijk zoveel geprobeerd en uiteindelijk ook rekeningen gekregen en moeten betalen van iets wat niet werkt. Maar over 3 weken weer een allergie test zoveel.

Ja, ik snap je frustratie heel goed. Heb ook al zolang ik mij kan herinneren eczeem klachten. Gaat nu echter wel al een heel stuk beter, dankzij homeopathie dus. Hopelijk vind jij ook snel wat!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 01:05

Ik heb afgelopen Woensdag toch maar is een bloedtest af laten nemen, zit sinds een aantal maanden (1,5-2 maanden) met een huiduitslag.

Ook omdat eczeem een soort van allergie is wil ik nu toch eens weten waar ik allergisch voor ben.
En het jeukt ook verschrikkelijk erg dus ik kan/mag aankomende Woensdag weer naar de HA
bellen om te vragen wat eruit is gekomen waar ik allergisch voor ben.

Denk niet dat het zomaar een eczeem is...Ben benieuwd!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 01:23

Siggislief schreef:
Ik heb afgelopen Woensdag toch maar is een bloedtest af laten nemen, zit sinds een aantal maanden (1,5-2 maanden) met een huiduitslag.

Ook omdat eczeem een soort van allergie is wil ik nu toch eens weten waar ik allergisch voor ben.
En het jeukt ook verschrikkelijk erg dus ik kan/mag aankomende Woensdag weer naar de HA

Als er niks uit de bloedtest komt, wil dat niet zeggen dat er geen allergie is. Dat grapje hebben ze bij mij ook uitgehaald. Ben inmiddels een jaar of 2/2,5 geleden naar een allergoloog geweest. Dat was echt een uitkomst. Heb toch wel een aantal fanatieke allergieën.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:15

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:37

kiwiwitje schreef:
Siggislief schreef:

Als er niks uit de bloedtest komt, wil dat niet zeggen dat er geen allergie is. Dat grapje hebben ze bij mij ook uitgehaald. Ben inmiddels een jaar of 2/2,5 geleden naar een allergoloog geweest. Dat was echt een uitkomst. Heb toch wel een aantal fanatieke allergieën.

Bij mij is er vandaag uit gekomen dat ik dus een Huisstofmijt allergie heb!
Dat verklaart waarschijnlijk de eczeem plekken op mn benen dit jaar, vorig jaar en de jaren er voor.

Ben nu alles in mn kamer aan het wassen, schoonmaken, opruimen etc...

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:45

hier ook eczeem! in de zomer heel erg bij mijn knieholtes! bij mij helpt ook nooit zalfjes etc. maar bij mij helpt wel sudocrem :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:47

Klinkt als ''voorjaarsschoonmaak'' haha. Hopelijk heb je het nu gevonden! Dat zou heel fijn zijn.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:51

Haha inderdaad, Kiwiwitje! :')

Ik ben benieuwd of het allemaal gaat werken, moet alleen nog m'n matras boven stuk naar de stomerij brengen en m'n deken ook.

Alleen waarschijnlijk moet ik wel een andere matras, omdat daar er miljoenen in zitten (Huisstofmijt)...

Ik heb het al de hele dag KOUD, want het raam moet ook open omdat ze daar niet tegen kunnen.
En alles moet op 60 graden gewassen worden.

2 x per week beddengoed wassen
2 x per week stofzuigen

:=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:03

Klinkt als genoeg te doen.. :P