Aangerand, en nu blijkbaar kinderlokker..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:23

Janneke2 schreef:
Dani schreef:
Als er een rechtszaak komt krijg je een advocaat toegewezen. Die gaat dan samen met jou kijken naar een reële schadevergoedingseis. Of die ook toegekend wordt beslist de rechter.

Ho, stop!!!

Je kunt in een strafrechtproces een eis tot schadevergoedingen vragen. Maar je kunt ook- en beter! -in een civiele procedure schadevergoeding vragen. Maar let wel op: de bedragen verschillen en het is doorgaans het een of het ander.

Aan een civiele procedure zijn wel kosten gebonden, afhankelijk van de hoogte van je inkomen. De vraag is of het meer oplevert als dat het je kost.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 17:08

chevax schreef:
Janneke@, ik denk dat je wel moet oppassen dat je TS niet het gevoel geeft dat de man in kwestie sowieso straf krijgt als ze aangifte doet.
Welke rare verhalen over aangifte doen bedoel je?

Ik denk dat hij, zo na die eerste waarschuwing die we vermoeden die hij gehad heeft, niet geheel ongestraft weg zou kunnen komen.

Ik wilde nog even weten wat jullie van mijn 'soort van bewijs' vinden:
- Ik en mijn vriendin hebben beide het gesprek met het meisje wat nu het potentiële nieuwe slachtoffer kan zijn, als bewijs dat hij zijn praktijk niet is gestopt, hoewel de vermoedelijke intentie natuurlijk ontbreekt, de leugen dat ze zogezegd gestolen zou hebben zit er wel in
- Ik heb - wonder boven wonder - nog steeds een kleine greep uit sms berichten die ik zo heen en terug met die man gestuurd heb. Eigenlijk is het enige wat echt opvalt het feit dat hij ze afsluit met 'kus/kusjes [naam]', of 'x [naam]'. Ik ben op een gegeven moment gestopt met 'x' terug te sturen, dit was (vermoed ik) rond de tijd dat de ergste aanranding gebeurd was, en ik ben 'gr' en 'groetjes' gaan gebruiken.
- Ik heb de dvd die hij toen 'voor mij' gemaakt had, en heeft laten zien op de avond van de ergste aanranding. Ik heb dat ding nog nooit open gemaakt, en vond het aannemelijk dat alleen zijn vingerafdrukken op de disk staan.

Het is tot nu toe alles wat ik zelf heb kunnen ontdekken, misschien dat ik nog ergens iets tegenkom. Het is niet veel, maar ik hoop dat het genoeg zal zijn voor een onderzoek. (Ik gok dat op mijn Blackberry nog wel wat meer smsjes zouden kunnen staan, maar ik vermoed dat ze lijken op de smsjes die ik nog op mijn Samsung heb.)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:21

Tenzij in dat gesprek met dat meisje ontuchtige handelingen beschreven staan voegt het weinig toe, want beschuldigingen van diefstal zijn geen bewijs. Die sms'jes zijn dat wel, en die kunnen wel helpen aan te tonen dat er contact was wat buiten de normale omgangsnormen viel. Wat de dvd betreft zal het met name relevant zijn wat erop staat, het maakt nogal verschil of dat seksueel getinte afbeeldingen zijn of een leuk filmpje van de pony's. Slachtoffer- en getuigenverklaringen zijn in dit soort zaken vaak heel belangrijk, en hoe meer, hoe overtuigender dat gaat gelden als bewijs. De rest is vaak niet zo relevant tenzij het direct bewijs is van ontucht (expliciete tekstberichten of beeldmateriaal bijvoorbeeld). Maar jij hoeft je niet zo druk te maken om de bewijslast, dat doet de politie wel. :)

Een onderzoek zal er absoluut ingesteld worden, zeker als hij al bij de politie bekend is. Dat betekent dat er gesprekken komen met andere mogelijke slachtoffers en eventuele getuigen, en met hemzelf. Afhankelijk van de uitkomsten van dat onderzoek besluit de officier van justitie dan om wel of niet tot vervolging over te gaan. Daar gaat wel veel tijd overheen, je moet niet verwachten dat het binnen een paar weken allemaal geregeld is.

Maanoogje

Re: Aangerand, en nu blijkbaar kinderlokker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 17:25

Oké, dan zal ik het bij de smsjes laten, hoewel die (naar mijn mening) ook niet echt super veel aan zullen tonen. Hij heeft (nadat hij erachter was gekomen waarom we weg waren gegaan) zelfs in paniek m'n moeder op gebeld, gezegd dat hij me ook meer als een kleindochter zag. Maar ik heb het denk ik al eerder gezegd, dat "ik ben gek op je" is wel heel ontoepasselijk voor zo'n soort relatie.

En nee, ik verwachtte inderdaad niet dat het zo 1 2 3 geregeld zal worden allemaal. :)
Ik heb al bijna een jaar gewacht, daar kan nog wel iets bovenop, heb ik niet zo'n probleem mee.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:46

chevax schreef:
Janneke@, ik denk dat je wel moet oppassen dat je TS niet het gevoel geeft dat de man in kwestie sowieso straf krijgt als ze aangifte doet.

Welke en hoeveel straf, dat is aan de rechter.
Ten eerste, of hij/zij de feiten wettelijk en overtuigend bewezen acht. De voorwaarde voor strafoplegging. (En daar heb je een goede aangifte voor nodig. )
Dat er straf volgt na een rechtszaak is geen regel, dat klopt - maar in het huidige klimaat heeft een verdachte van sex met minderjarigen het erg lastig.
Citaat:
Welke rare verhalen over aangifte doen bedoel je?

Nou, dat je alles zou moeten herbeleven (vooral niet doen), dat "je er maar beter niet aan beginnen moet, tenzij...(brrrrrr).
En dat het loeizwaar zou zijn (enige voorbereiding kan geen kwaad en je moet zorgen, samen met de vrouw bij wie je de aangifte opstelt, dat er geen gaten in zitten waardoor de advocaat van de tegenpartij jou rare dingen in de schoenen kan schuiven).
...en min of meer tussen de regels door: 'het levert je vaak niets op', terwijl het hier gaat om meer dan 1 slachtoffer.
Bedenk ook dat die twee meisjes van de kwestie "wel of niet de namen noemen" wellicht voor een kundig zedenrechercheur een prachtige bron van informatie kunnen zijn. (Gesteld dat het waar is, dat ze het niet door hebben of het prachtig vinden -ook dan mag het niet. )

Maanoogje

Re: Aangerand, en nu blijkbaar kinderlokker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 11:39

Ik denk niet dat ik veel problemen ga krijgen met het herbeleven van de situatie. Ik heb expres nog een aantal keer terug gedacht, zeker aangezien ik het sowieso 3x ergens heb opgeschreven voor een groot deel. Ik wilde er vrede mee sluiten, en het heeft aardig gewerkt. Ik was de nachtmerries vrij snel kwijt, maar dat komt waarschijnlijk ook mede doordat ik er veel over gepraat heb, alleen dan niet zozeer tot in de details.