Hoe koel blijven 's nachts? (warme nachten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:48

Een koude douch voor het slapen gaan? Uhm haren in een natte knot? pfft lastig!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:51

Oh ja.. Ik heb eigenlijk geen idee hoe warm het hier zomers is. Nog niet zo lang op mezelf (lees; eind 2013)
Bij m'n ouders stond de zon(smiddags) super warm te branden op m'n slaapkamer.. En helaas had ik geen ventilator, ook niks meer om uit te trekken. Koude natte washand was het op m'n hoofd..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:54

nafnaf schreef:
Nat (koud) washandje op je voorhoofd, :j

Been there done that, washandje warmt in een record tempo op. Werkt (bij mij) helaas niet, het is al warm voordat je goed en wel ligt.

Seleentj

Re: Hoe koel blijven 's nachts? (warme nachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:58

Een duur grapje maar mijn ouders hadden een waterbed en die zetten ze zomers op lekker koud en in de winter lekker warm. Misschien dat een idee ?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 22:59

casperrr schreef:
nafnaf schreef:
Nat (koud) washandje op je voorhoofd, :j

Been there done that, washandje warmt in een record tempo op. Werkt (bij mij) helaas niet, het is al warm voordat je goed en wel ligt.

Precies, dat je na 20 minuten denkt 'ik had dat ding toch nat gemaakt hè?' >;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:10

Waterbed!
Er zit een thermostaat in waarmee je zelf de temp in kan stellen.
Maar als het buiten erg warm is neemt deze de omgevingstemp helaas over. Mijn man haald er dan water uit en doet er koud water in terug. Thermostaat zet hij laag...
Kan hij er weer een paar dagen tegen voordat die weer warm is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 23:13

kiki1976 schreef:
Waterbed!
Er zit een thermostaat in waarmee je zelf de temp in kan stellen.
Maar als het buiten erg warm is neemt deze de omgevingstemp helaas over. Mijn man haald er dan water uit en doet er koud water in terug. Thermostaat zet hij laag...
Kan hij er weer een paar dagen tegen voordat die weer warm is.

Hoe slaapt zo'n waterbed eigenlijk? Heb er nog nooit op gelegen of gezeten. :o?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:17

Ik zeg heerlijk!
Je hele lijf word overal goed ondersteund. We hebben nu een jaar of 15/16 een waterbed maar ik zou niet anders meer willen.

(Wij hebben wel ieder onze eigen waterzak en goed gestabiliseerd, want anders leg ik ernaast als mijn man zich omdraait hahaha)

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:36

FD_horses schreef:
Een koude douch voor het slapen gaan?

Helaas, dan kun je beter een warme douche nemen voor het slapen gaan. Van een koude douche wordt je lichaam juist veel sneller warm.
Maar ik wilde inderdaad ook een waterbed zeggen.

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:43

Saar4 schreef:
Say whaaaaat?? Ik lag onder mijn dubbele dekbed met kruik, badstoffen pyjama, flanellen hemd en wollen sokken en dacht hm, misschien kan ik wel een laagje uittrekken. Nèèèèèèèèèè!!

Kortom, geen idee hoe je het op kan lossen maar veel sterkte!

Same here, slaap nog onder 3 dekens met een dikke vest en joggingbroek aan :=

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:47

Hier nog zo iemand! In mijn kamer MOET het minstens onder de 18 graden zijn, anders doe ik geen oog dicht.
Mijn ouders hebben een airco in mijn kamer laten installeren, ik was er eerst skeptisch over want dat ding zou toch alleen maar lawaai maken, maar oh wat heb ik er nog geen spijt van gehad! Echt een zalige uitvinding :))

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:16

Eerst deed ik altijd ijskoude handdoek op mn borst leggen dan viel ik in slaap en kwam dr nacht wel aardig door.

Heb nu een waterbed (thermostaat 20 tot 25 graden) klinkt warm ik heb hem altijd op 20 staan (heb het altijd warm) en zelfs in hete zomers ideaal omdat het constant "koeler" is dan je lichaam. Jij bent een paar honderd liter aan het verwarmen als het ware.
Slapen is even wennen, maar daarna wil he niet meer anders! Tevens goed tegen rugklachtenx

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:17

Ik heb er geen last van (hoe meer pyjama en deken hoe beter) maar zou je ook niet een kruik of grote cola fles in de vriezer kunnen mikken? Handdoek eromheen en daarmee slapen? Kan je 's nachts nog eens een slokje koud water nemen :+ of met een coolpack ofzo?
Of een koud zweetbandje om je polsen?

Lastig hoor, als je het koud hebt kan je altijd nog een extra pyjama aan doen, maar als je het erg warm hebt is het een keer klaar met uittrekken natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:20

Ik herken het probleem. 's winters krijg ik mijzelf bijna niet warm. En zomers word ik helemaal gek van de hitte. Gelukkig hebben we een verplaatsbare airco. Deze zet ik een uur aan zodra de zon beneden is. Dus dan is het heerlijk koel op mijn kamer. En hele nacht de waaier aan. En soms zelfs dan nog natte handdoeken over mij heen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:32

bekend probleem,
ook in de winter lig ik het liefst zonder kleren op me dekbed met raam nog net niet open.
in de zomer leg ik een natte was hand (koudwater) en over me rug, een kleine handdoek ook nat.
wordt ik wakker pak ik nieuwe :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 07:23

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 07:37

Kreeg gisteravond een tip van mn huisgenootje aangezien mn kamer super warm wordt met t zonnetje erop (op t zuiden): overdag raam open zetten en de ventilator aan zetten er tegen in, zo wordt de warme lucht naar buiten geblazen en de koude naar binnen getrokken! Hierdoor is je kamer savonds lekker cool :)
Zelf nog niet geprobeerd, maar hij en nog iemand doen t al jaren en t werkt super blijkbaar :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:23

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:42

:oo Ik schrik hier van.. Lig echt nog onder dubbel dik dekbed, dikke pyjama, 2(!) fleecedekens en een kruik en dan heb ik nog de tijd nodig om op te warmen....

Wat naar dat je er zo'n last van hebt.. Nu al.. Ik zou echt niet graag met je willen ruilen. :n Ik denk dat een airco echt helpt! En dan is zo'n mobiele airco prima, kun je ook nog eens meenemen als je gaat verhuizen. En sommige mobiele airco's kunnen ook nog eens draaien. :))