Fruitzuur peeling, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Re: Fruitzuur peeling, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:14

Wat kost dat met stikstof en heeft het een speciale naam

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:27

Even dit topic weer omhoog schroeven hoor :).

Zijn jullie nog door gegaanen zo ja.. Zit het resultaat al bij wat je wilde?

Ik kreeg van de Jessner heel erg last van pigmentverschuivingen en daardoor ben ik gestopt. Heb 3 weken geleden een TCA peeling van 25% gehad en die bevalt goed, heb er woensdag weer een.

Nadeel is alleen dat mn huid momenteel wat last heeft van uitbraakjes, omdat ik weer opnieuw begonnen ben met hormonen. Was gestopt met alles wat pigment op kan wekken nadat ik die verschuivingen had, maar daardoor dacht m'n huid dat-ie in de pubertijd zat :'). Sch, als het goed is, komt het (ooit) weer helemaal goed!

Daarom ben ik erg benieuwd naar jullie!!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 17:37

wat leuk dat je dit topic weer wakker maakt!!
Zo te lezen heb jij echt een probleemhuid zeg!
Onder verschuiving moet ik een pigmentverplaatsing lezen?

Ik heb in januari/februari weer een 3 tal afspraak staan voor de peeling.
Het is mij vorig jaar zeer goed bevallen, kan echt merken dat mijn huid er beter van werd.
Ik kan de kosten ook "gewoon" declareren bij de ziektekostenverzekering, dus eigenlijk ben je gek als je er geen gebruik van maakt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:46

Haha weet je wat het rare is! Ik heb dus tot een paar jaar geleden nooit ergens last van gehad! Heus wel eens een pukkeltje hier of daar, maar niet noemenswaardig. Bizar gewoon wat stress met je kan doen!

Fijn dat het vergoed wordt he! Heb ik ook :j.

Hoeveel behandelingen heb je kn 2014 gehad? En je hebt er nu 3 staan tot de zon weer komt? Merk je vooral veel verschil in het voorkomen vanje huid of is het ook al goed doeltreffend tegen de littekentjes?

Ja klopt. Voelde me echt een monster gewoon. Zal zo f linkje met foto's plaatsen. Lukt nu noet omdat ik op mijn telefoon zit :)

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:54

Ik ga dit topic even volgen, ben ook erg benieuwd naar de resultaten.. Wil zelf al hele tijd iets doen aan alle littekentjes die ik op mijn gezicht en half heb zitten, maar zie door alle verschillende methodes het bos niet meer ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 17:56

vorig jaar heb ik 3 behandelingen gehad.
Ik heb wat kleine pigmentvlekken die zijn wel minder geworden door de peeling, 2 grote pigment vlekken zijn met stikstof als het ware bevroren, die zijn weg!!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:00

Heb het vorig jaar ook gehad. Werd pittig bang toen ik een duikbrilletje opkreeg, en niet onterecht... Man man wat deed dát een pijn zeg! Mijn moeder zat ernaast en zei dat de vellen er letterlijk afvielen :') huidtherapeute had niet verwacht dat het zo heftig bij me zou uitpakken. Dagen erna had ik een korstige huid die enorm pijn deed. Maar toen dat eenmaal weg was, wow wat een resultaat! Zachte huid, gezond blosje en superglad. Vanwege de pijn en zomermaanden besloten om er niet mee verder gegaan, heb nu een vervangende nachtcrème met 5% fruitzuur. Prikt afentoe ook lichtjes, maar ben er heel tevreden over! Ik zie de volgende dag al resultaat :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:43

Ik heb daar echt nog nooit van gehoord, heb je daar wat meer info over? Waren het echt pigmentvlekjes van de zon of van die gekleurde plekjes na een puistje?

Hier heb ik de foto's, onderin staat de foto van die pigmentverschuiving.
klik

Jeetje UhNee, dat klinkt heftig! Welk percentage en wat heb je gekregen?
Bij mij kreeg ik pas de 2e dag kleurverschillen op mijn gezicht en eind dag 3 begon het pas met vervellen, dat 4 en 5 heel heftig. Zowel bij de Jesnner als de TCA.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 08:43

wauw, wat een verschil op de foto's zeg!

Het waren echt pigmentvlekjes van de zon, ze worden dan met stikstof behandeld, net zoals je wratten ook kunt bevriezen, er komt dan wel een blaar op die plek, maar als deze genezen is zie je er niets meer van.

Uhnee: zo, jij hebt een heftige reactie gehad!
bij mij ging het ook wel iets ververvellen, maar dat was na 2 dagen en het duurde ook maar 2 dagen.
Ik wist dan weer niet dat je er ook nachtcreme van hebt, welk merk is dat?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:58

Volgens mij was het 50%, niet eens zo heel heftig! Wat het precies was weet ik niet meer. Op het laatst deed ze er een soort oplossing overheen dat de reactie meteen stopzette. Dat was echt een verademing. Ik had meteen wondjes daarna, waar ook echt wondvocht uitkwam. Flink verschil Yv_!!

De nachtcrème is van Widmer :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 12:49

ja heerlijk he, die verkoelende gel, daarna een warme handdoek, lekker!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:55

Ja, klinkt inderdaad heftig zeg :oo .

Klinkt als een erg goede oplossing, Knakker! Jammer dat het niet voor littekentjes was, ik wil snél resultaat _O-

Ik heb van het weekend een foto gemaakt onder hetzelfde licht als 3 weken geleden en mijn huid is echt wel opgeknapt. Hij was 3 weken geleden ook wel echt op het ergst van mijn leven geloof ik _O-.
Littekentjes zijn nog lang niet weg, maar als ik zie wat 1 zo'n TCA heeft gedaan, ben ik echt al blij. Morgen de 2e en dan elke 3 tot 4 weken tm maart :).