Pijn onderbuik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Re: Pijn onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 08:58

Ik heb inmiddels nog steeds buikpijn helaas. Pijn zit nu vooral aan de linkerkant en trekt door naar mijn zij. Ontlasting is verder prima. Heb woensdag weer een afspraak bij huisarts (niet mijn eigen) staan dus ik hoop dat er dan weer verder onderzoek word gedaan. @Sakkia hoe is het nu met jouw?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:13

Goed.

Het heeft er bij mij alle schijn van dat ik toch een liesbreukje heb. Daar doen we verder niks aan. Is wel een beetje een bekend probleem in de familie en onder fanatieke blaasinstrumentspelers.
Ik heb nu vanavond nog 1 keer muziek en daarna neem ik een weekje rust :D

Wat naar dat jij nog wel steeds last hebt. Wanneer heb je weer onderzoeken?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 09:24

Fijn dat het beter gaat :) Liesbreuk lijkt me alles behalve fijn, wel fijn dat dat zo makkelijk opgelost kan :)

Ik moet woensdag weer naar de huisarts en dan hoop ik op een nieuw onderzoek indien mogelijk. Wil weten waar het vanaf komt en dingen uitgesloten worden voordat ze mij weer labelen met pds.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 14:04

Zo, weer verder. Nog steeds last, buikpijn trekt steeds meer naar boven richting mijn nier dus ik ben not amused. Krijg een ontlasting onderzoek om te kijken of ik parasieten heb.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:07

Sjonge jonge hopelijk weet je snel waar het vandaan komt en is het makkelijk op te lossen. Beterschap en succes.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:18

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Uit interesse voor wat het uiteindelijk gaat zijn blijf ik volgen. Maar wat moet jij hel veel pijn hebben

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 14:21

Dankjullie :)
De helse pijn is gelukkig weg, het is nu gewoon constant drukkend en zeurend aanwezig en met vlagen flinke steken waarbij ik dan de eerste tien minuten niks kan, maar nog altijd niet goed dus. Heb normaal sporadisch buikpijn, dus dit is echt onbegrijpelijk :n

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:23

ik hoop dat ze er gauw achter komen wat je nu hebt , en dat het snel weer beter mag gaan

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:35

Heb je geen nierbekontsteking, ziekte van crohn of voedselvergiftiging? Heb zelf ook pds maar het lijkt mij niet dat dit bij jou de oorzaak is. Het duurt wel erg lang bij jou. Uit eigen ervaring duurt een pijnaanval 1 hooguit 2 dagen.. Zelf heb ik ook nierbekontsteking en voedselvergiftiging gehad. Beide keren enorm lang last van de onderbuik.. Niet gek om dit eens te laten controleren..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:36

Als er niets te vindelig zou ik toch proberen om jezelf wat af te leiden. Als je ergens een focus op legt wordt het ook meer. Gezond eten en bewegen, kijken of dat helpt. Buikpijn die zich steeds verplaatst lijkt me in ieder geval de optie geven dat het wel heel vervelend maar niet ernstig is? Prikkelbare darmen zijn heel pijnlijk bv maar wel met goede leefregels mee om te gaan.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 14:37

Ik focus er sowieso niet te zeer op, heb heel veel afleiding met school dus dat scheelt wel. Uit het onlasting onderzoek is niks naar voren gekomen helaas. Had eigenlijk een afspraak woensdag staan maar die heb ik afgezegd omdat ik toch liever bij mijn eigen arts ging. Vandaag echter ontzettende pijn op mijn blaas nadat ik van het toilet afkwam vanmiddag en sindsdien is mijn buikpijn weer 3x zo erg. Tevens net niet flauwgevallen (ja ik eet en drink goed :Y) dus heb meteen de huisarts gebeld en kan maandag toch terecht bij een andere. Moet dan maar. Wil zo onderhand wel eens weten waarom het niet weg gaat :n

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 13:49

Weer een update: er is vandaag weer een urine onderzoek gedaan nav de druk op mijn blaas die er bij is gekomen. Er zijn wittebloedlichaampjes aangetroffen en er zat wéér suiker in de urine, dus de urine is op kweek gezet. Het was bijna zeker dat het geen blaasontsteking was, dus ben benieuwd. Daarnaast vrijdag een afspraak bij de internist, hopelijk kan die er wat mee.
Ik vind weer suiker in de urine overigens geen toevalstreffer meer. Ben bang dat er misschien toch iets niet met de nieren in orde is, gezien de vergroting op de echo.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:54

als je blijvend pijn blijft houden en ze kunnen niets vinden zal ik eens googelen op acnes, niet heel erg bekend maar kan het misschien ook zijn

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 15:59

Ik ben vandaag bij de Internist geweest. Er is een bloedonderzoek voor mijn nieren gedaan en dinsdag gaat hij met een camera'tje mijn darmen bekijken. Hij denkt dat het toch een PDS is, maar hij wil Crohn of poliepen (laatste vond ie hoogst onwaarschijnlijk) uitsluiten. Krijg dinsdag tevens de uitslag van het bloedonderzoek :)
Intussen wel veel pijn vandaag, vooral rond mijn nieren. Hoop dat het snel weer wat minder word :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:14

Jammer dat je nog steeds geen zekerheid hebt .... Sterkte!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 10:45

Ik vond het een beetje onnodig om een nieuw topic te openen, dus ik vraag hier nog een keer advies. Het bleek toch mijn PDS te zijn. Enfin, alles goed en wel, nog 2 weken flink last gehad van de colonscopie aan mijn darmen. Maar ik zit nu met een nieuw probleem; ik kan niet meer daar de wc. Sinds vorige week vrijdag ging het niet meer, waarbij ik zondag zoveel buikpijn had en opgezwollen was dat ik laxeermiddelen ben gaan halen in de winkel. Gebruikt, werkte en daarna wederom niks. Heb nu van de dokter laxeerzakjes die ik 2 keer per dag moet innemen, maar ook die werken bijna niet :\ Ik heb al lijnzaad aan mijn voeding toegevoegd en yakult gehaald en net ingenomen.
Verder drink ik veel en eet ik genoeg vezels. Voedingspatroon is niet veranderd verder.

Alle tips zijn dus meer dan welkom!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:04

Heb je movicolon oid? Dat heeft even een paar dagen nodig..

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 11:09

Ik weet niet hoe het heet, maar zal wel in de buurt komen. Het zijn van zo'n zakjes met vieze witte poedertjes die ik moet opdrinken :+

Het werkte de eerste dag na 2x daags gebruik meteen, nu niks meer. Gisterenochtend microlax (dacht ik, mini klysma) gebruikt omdat ik bijna niet kon lopen van de buikpijn, moest ik woensdag ook gebruiken van de dokter.

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:12

Poeh de ik heb een maand geleden ook de diagnose PDS gekregen....
Waar het feitelijk op neer kwam : leer er mee leven.
Drink je veel water ? Dus echt twee liter per dag ? Dan verstopt het misschien minder.
Ik ga je ook nog even pben over mijn ervaringen!
Laatst bijgewerkt door esmeerodrigo op 10-05-14 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 11:15

Ik kon voorheen gewoon 2 maal per dag naar de wc tot vorige week.. dus ik snap er geen hol van. Ik zal zo mijn PB checken, heb al jaren PDS maar nooit zoveel last als nu. Met drinken zit alles wel goed, anders kon ik voorheen ook niet haha. Gewoon zo raar, dat het van de een op andere dag zo lastig doet. Normaal nooit last van :\

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:06

Movicolon zijn inderdaad zakjes die je in water moet oplossen, duurt even voor het goed werkt en het kan zijn dat je meer zakjes per dag nodig hebt. (Bij mij gebeurde er met 10 zakjes nog niets)

Psyllium zaad schijnt bij veel ook goed te helpen.