Het schoot mij in mijn nek...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:32

Ik zou even naar een fysio gaan.. Die kan je beter op weg helpen denk ik. Warmtekussen etc kan (zoals hierboven al werd gezegd) nooit kwaad in dit soort gevallen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:38

Hoezo kan je niet langs de fysiotherapeut? Ik denk dat die je toch wel het beste kan helpen met deze klachten als ze aanhouden. Je kan daar tegenwoordig ook zonder verwijzing van de huisarts heen (maar dan kost het je 2 behandelingen per keer ipv gewoon 1 behandeling, bij mijn zorgverzekeraar -Anderzorg- althans). Tot die tijd inderdaad bewegen op geleide van pijn: lukt het niet, dan lukt het niet, maar rust roest. Dus lukt het wel, dan vooral wel doen. En inderdaad iets van een pittenzak of een kruik. Warmtespray of -creme werkt niet volgens mijn fysiotherapeut. Die warmte die je voelt is een reactie van je huid en niet van je spieren/gewrichten, maar die reactie van je huid 'overstemt' wel de pijn in de spieren in gewrichten; tot de creme is uitgewerkt.

Urielle

Re: Het schoot mij in mijn nek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:45

Ik vind werk zelf een lastig verhaal: tijdens het werk ben ik zo bezig dat ik het niet voel, maar ik ben dus van mijn werk maandag pas vandaag weer min of meer fit, en nou moet ik morgen weer werken :=
Maar ik heb net een nieuwe baan dus ik ga me sowieso al niet ziek melden. Ik werk wel op pijnstillers en energiedrankjes momenteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:50

Ik vind het een beetje onzin om zo veel moeite te doen voor de fysio als het nu toch al minder is eerlijk gezegd. Ik snap wel dat gezondheid voor gaat, maar het is niet zo dat ik helemaal niks meer kan ofzo. :o

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:54

Nou ja, dat moet je natuurlijk voor jezelf weten :P Ik zou alleen niet zelf aan de gang gaan met je nek kraken e.d. Hou dan gewoon rust en beweeg op geleide van pijn. :) En een kruik heb je al voor een paar euro, dus dan zou ik eentje halen en daar je warmte uit halen.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:55

Doanique schreef:
Ik vind het een beetje onzin om zo veel moeite te doen voor de fysio als het nu toch al minder is eerlijk gezegd. Ik snap wel dat gezondheid voor gaat, maar het is niet zo dat ik helemaal niks meer kan ofzo. :o

Er kan mogelijk wel iets verkeerd zitten in je nek, wat nu niet zoveel pijn meer doet maar wat later terug kan komen. Ook kan je onbewust je nek in een andere positie houden om (again, onbewust) de pijn uit de weg te gaan. Hierdoor verlicht je de eerdere pijn maar kan er weer een andere soort pijn voor in de plaats komen. Fysio kan dit nakijken en dit eventueel uitsluiten, of weer goed zetten.
Maar je moet natuurlijk gewoon doen waar je je zelf fijn bij voelt en wat je zelf nodig vindt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:59

Liamssfork (gave username), mocht het weer terugkomen oid. dan ga ik zeker even HA/Fysio raadplegen. Het is er echt gewoon ingeschoten en zakt nu af gelukkig.

Klopt Jorinda, ik doe voorzichtig :j

Ben er gewoon mee gaan paardrijden :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:10

Nou dat is toch lekker dat dat nog kon? Ik had het vandaag bijv. wel gekund maar ma-wo had ik iedereen dood gemaakt die ook maar naar mijn nek keek bij wijze van spreken, morgen na het werken vermoedelijk ook weer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:13

Ja dat lukte aardig :j

Zo lang ik niet ging doorzitten in draf ging het prima.
Wat ga je laten doen aan je hernia Urielle? Er is veel gezeik he om geopereerd te worden...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:15

Ik wil liefst ook nog niet laten opereren, het schijnt dat je veel minder flexibel wordt en ik heb er twee in mijn nek, drie in de lendenen en de midden en bovenrug is niet nagekeken := Ik vrees dat na een operatie paardrijden voorgoed voorbij is en ik heb nog ambities.
Tot dusver geen last gehad van die nekhernia's dus even laten bekijken dinsdag wat de oorzaak is nu. Misschien gewoon spieren of een geblokkeerd werveltje? Alleen draaien is lastig, heb geen uitstralingspijn.
Als het van de hernia's is, misschien inspuitingen vragen? Ik moet me daar eigenlijk eens over inlezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:17

Dat is balen zeg...

[***] heeft nu twee nekhernia's en mijn vader heeft een gekantelde ruggenwervel in zijn onderrug gehad. Die is eerst geopereerd en is na 6 jaar pijnloos, toch weer teruggevallen. Hij heeft twee keer cortisonenspuiten gekregen en dat gaat nu geweldig.

Wel in Belgie want hier kon het niet....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:44

Ik geluk dat ik in Belgie woon ;)
Ik hoop dat het bij jou nu ook gewoon blijvend weer verbeterd is, het is best een ellende, rug- en nekproblemen.