HELP Bijna ongestelt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:57

rapunzelx schreef:
Zaai schreef:
Ik vond het eerst ook allemaal erg eng. Bang dat mijn hele broek onder zou zitten enzo... :') Hetvalt allemaal reuze mee en het zal zeker goed zijn om er met je moeder over te praten. Niks om je voor te schamen! (bijna) Alle vrouwen worden ongesteld!

En je zult er dan zelf wel je draai in vinden.

Je zou maar een witte broek aanhebben..

hahah ja :)

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:58

Blue_Berry schreef:
chocobroodje schreef:
Ik kreeg 5 gulden van mijn oma >;) _O- :') Lief bedoeld maar ging echt nergens over :P

:') _O-

:= _O- _O- ik kreeg een taart *\o/*

Eileen_

Gewoon niet over nadenken :)
Ik werd het voor het eerst rond/ op mn 14e, maar dat was gewoon een klein beetje bruin spul. Had toen ook echt niet gedacht dat dat mn eerste keer ongesteld was :') half jaar later werd ik t pas echt en dan dus (ongeveer) iedere maand.
Het is dus niet zo dat er opeens een waterval uitkomt ofzo :') geen zorgen over maken dus.
Zoals anderen ook zeggen hoeft t ook niet op je 13e te gebeuren, ken zelfs iemand die rond 17e pas voor t eerst werd... Gewoon rustig afwachten en niet overna denkem dus.

Benice

rapunzelx schreef:
Zaai schreef:
Ik vond het eerst ook allemaal erg eng. Bang dat mijn hele broek onder zou zitten enzo... :') Hetvalt allemaal reuze mee en het zal zeker goed zijn om er met je moeder over te praten. Niks om je voor te schamen! (bijna) Alle vrouwen worden ongesteld!

Ik droeg geen witte broeken meer toen ik de link tussen witte broeken en ongesteld zijn had gelegd... :') Ik was echt bang, heb er zelfs ooit een nachtmerrie over gehad... :=

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:59

Ongesteld zijn is leuk op wedstrijd -O- bye witte broek
Laatst bijgewerkt door BrittFelice op 03-03-14 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

rapunzelx

Een vriendin van mij trekt altijd op DE dagen een bordeaux rode broek aan, valt ook niet op ofzo :+

ralphtdw

ongesteld worden is niks om bang voor te zijn,
en het is ook niet zo als je voor het eerst ongesteld word dat je liters bloed ofzo verliest.
ik zal gewoon voor de zekerheid maandverband of een tampon in je tas stoppen mocht je het wel worden dan heb je wat bij je.
en je merkt het snel genoeg.
soms krijg je en beetje buikpijn of voel je een klein beetje rug pijn onderin

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:01

BrittFelice schreef:
Zaai schreef:

Op wedstrijd is dat leuk ja -O-

_O-

Tampon in en 5 maandverbandjes?

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:02

Zaai schreef:
BrittFelice schreef:

Op wedstrijd is dat leuk ja -O-

_O-

Tampon in en 5 maandverbandjes?

Haha nee hoor :+

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:03

gewoon tampon in doen haha.

als ik wil kan ik bijvoorbeeld met 1 tampon wel de hele dag doen,
niet dat ik dat doe dus nooit geen problemen met dat ik uit moet kijken wat ik aantrek

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:21

Gewoon een wijnfles zoeken, kurk uit halen en bij jou erin stoppen :Y) Hupsaaaaa opgelost :))
Haha, nee hoor, zoals al word gezegd, je kan het niet tegenhouden, het komt gewoon.

Bij de een is het eerder dan de ander (ik was 9 bijvoorbeeld, was een vroege vogel := ), de een heeft er meer last van dan de ander (ik heb bijvoorbeeld de eerste paar dagen buikpijn, hoofdpijn, darmen zijn van slag, en de dagen ervoor een pokkehumeur. Ojah, en vergeet die ene dikke pukkel in opkomst niet _O-) en er zijn gelukkig handige oplossingen voor (tampony's en maandverband)

Heb je er erg last van dan kun je zelfs nog in overleg met de dokter aan de pil beginnen (als lesbienne heb ik geen voorbehoedsmiddel nodig _O- Maar het verlichtte mijn klachten wel dus was het erg handig voor mij :j )

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:26

Ik heb altijd buikkrampen en zware benen als ik het word.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:27

heb je hier geen voorlichting over gehad op school? Ik kan me herinneren dat dat 'in mijn tijd' standaard gegeven werd.

En praat er gewoon met je moeder over. Je hoeft je nergens voor te schamen, ongesteld worden is heel normaal. Waarschijnlijk vind je moeder het alleen maar fijn dat haar dochter met dit soort vragen bij haar aanklopt. Het komt vanzelf wel, ik was pas 16 toen ik voor het eerst ongesteld werd dus het hoeft nog helemaal niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:30

Samiyah schreef:
heb je hier geen voorlichting over gehad op school? Ik kan me herinneren dat dat 'in mijn tijd' standaard gegeven werd.

En praat er gewoon met je moeder over. Je hoeft je nergens voor te schamen, ongesteld worden is heel normaal. Waarschijnlijk vind je moeder het alleen maar fijn dat haar dochter met dit soort vragen bij haar aanklopt. Het komt vanzelf wel, ik was pas 16 toen ik voor het eerst ongesteld werd dus het hoeft nog helemaal niet. :)

Bij mijn school hebben we dat niet gehad

(wij hadden ook een erg drukke lacherige klas (mis die tijd))

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:36

Ik had de pech dat we midden in een verhuizing zaten en mijn oma bij ons logeerde. Er zijn fotos gemaakt van mn ondergoed en de hele familie heeft het bewijs gezien. Mn moeder was vooral pissig dat het bed alweer verschoond moest worden en mekkerde over de timing en de kosten van het extra maandverband.

Maar het valt feitelijk wel mee. De eerste keer is altijd schrikken, het blijft altijd vervelend en naar maar o wat raak je er oook aan gehecht en o wat een paniek als het niet ongeveer op tijd komt.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:41

rapunzelx schreef:
Zaai schreef:

Heb ik een van de eerste keren gehad :/

Maar nee echt je hoeft nergens bang voor de zijn, het komt vanzelf, je hoeft helemaal niets te doen. De eerste keer is het over het algemeen ook nooit zo veel, een paar drupjes. Als je er echt mee zit kan je een schone onderbroek en een maandverbandje in je tas of kluisje op school leggen, als je dat een veiliger gevoel geeft. Dat je nu 13 bent wil niets zeggen, sommige meisjes worden al ongesteld al ze 10 zijn, anderen pas als ze 16 zijn. Maakt niets uit, iedereen is anders.
Je kan dit soort dingen natuurlijk ook heel goed met je moeder bespreken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:42

Ik zou het vreselijk vinden als mijn dochter op een internetforum moest vragen wat ze moet doen als ze ongesteld wordt.
Ik hoop dat ze dat gewoon met mij bespreekt. En sowieso praten we daar al veel jonger over.

Heeft jouw moeder nooit uitgelegd wat het was?

Goudlokje1

Re: HELP Bijna ongestelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:50

Dat is altijd minder bij mij, met een tampon, waar normale mensen 4 uur mee doen, zit ik al na 1,5 uur te prullen omdat 'ie vol zit... :S

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:53

FleurenMien schreef:
ik was het al toen ik 11 was :) mijn reactie was gewoon oow ben ongesteld *pakt maandverband en verteld aan moeder* zo ging het bij mij XD

heel erkenbaar!
bij mij ging het precies hetzelfde

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:56

_Lisaa_ schreef:
Hoop alleen voor je dat je moeder niet zo achterlijk als mijn moeder tompouche ging halen hahahaha om het te vieren :') :')

ach, de reden is dan tamelijk dom, maar de tompouchen gaan er altijd wel in hoor! :Y) :Y) :Y)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:03

Je kan ook vragen hoe oud je moeder ongeveer was toen ze voor het eerst ongesteld was geworden.
Vaak is het een beetje rond de leeftijd dat je moeder of je zus ook de eerste keer menstruatie had.

Vaak voel je inderdaad buikkrampen. De 1 heeft er veel last van de ander niks.
Ik voel wat krampen en ben wat meer moe verder allemaal best te doen.
Zorg dat je een maand verband altijd bij je hebt als je denkt dat het binnenkort komt.
En kan je daarna eens proberen of tampons ook iets zijn voor je.
begin bv met een mini tampon.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:04

elodiexdidi schreef:
wat voel je dan?

Ik zal maar niet vertellen wat ik voel en hoe de eerste keer ging :+ :=

Heb je geen uitleg van je ouders/verzorgers gekregen of van school? Of van vriendinnen die het al zijn geweest?
Als je bang/zenuwachtig bent om te vragen, gewoon aan je moeder vragen, ik neem aan dat ieder (gezonde) vrouw het word en je moeder ook. Het is niet echt iets ernstigs. ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:20

Ik heb het nooit vervelend gevonden.
Okee - het heeft zin als je weet wat je moet doen.

Buikkramp, rugpijn etc. is niet nodig en als je weet wat je moet doen goed zonder pil of hormonen te verhelpen.
En je stemming, die laatste dagen van je cyclus kunnen heel bijzonder zijn.
(Als je dan sjachie wordt, heb je even iets uit te zoeken. )

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:32

Ik was 11 toen ik het voor het eerst werd en logeerde toen bij mijn oma.
Ik schreeuwen vanaf de wc. Ooommmaaa geef maandverband.

Vervolgens wisten al haar vrienden en kennissen het binnen 1 dag.
Dat was nogal gênant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 07:44

puppy1128 schreef:
elodiexdidi schreef:
wat voel je dan?

Ik zal maar niet vertellen wat ik voel en hoe de eerste keer ging :+ :=

Heb je geen uitleg van je ouders/verzorgers gekregen of van school? Of van vriendinnen die het al zijn geweest?
Als je bang/zenuwachtig bent om te vragen, gewoon aan je moeder vragen, ik neem aan dat ieder (gezonde) vrouw het word en je moeder ook. Het is niet echt iets ernstigs. ;)

ouders wel maar school niet...
wij hadden een erg drukke lacherige klas dus op een of andere manier hebben ze besloten dat niet te doen