Maris schreef:vuurneon schreef:Je mag het wel doorslikkenis niets mis mee. Anders zou je nooit meer mogen kauwen en doorslikken immers
want anders krijg je zomaar extra bacteriën in je buik (en laat je lichaam nou net niet kunnen functioneren door de zonder bacteriën)
Nee je mag het niet doorslikken. Door de olie door je mond te spoelen komen er allemaal toxische stoffen die in je mond zitten in de olie terecht. Als je die olie dan doorslikt dan houdt je die toxische stoffen in je lichaam. En dat is nou net de reden waarom mensen doen oil pullen, om die toxische stoffen uit je lichaam te krijgen ! Zie ook http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alt ... n-een.html
Vuurneon, 5 minuten is te kort. Dat zitten er nog geen ( nog niet voldoende in ieder geval ) toxische stoffen in de olie + speeksel. Maar 5 minuten om mee te beginnen kan natuurlijk best.
En idd niet uitspugen in de wasbak ivm stollen. En dat is geen onzin.
Ik wil het puur voor mijn tandvlees proberen,om de toxische stoffen uit mijn lichaam te halen heb ik lever en nieren voor. Al spoel ik 10 uur met olie; er zit geen toxische stof meer of minder in
Doorslikken is juist gunstig, lichaam kan wel wat omega vetten gebruiken.

Maar voor het tandvlees denk ik echt dat even 5 minuten ermee spoelen best zinvol kan zijn, ivm zuur dat erin zit en door het spoelen moedig je de doorbloeding ook aan in het tandvlees. Soort massage.
is niets mis mee. Anders zou je nooit meer mogen kauwen en doorslikken immers
want anders krijg je zomaar extra bacteriën in je buik (en laat je lichaam nou net niet kunnen functioneren door de zonder bacteriën)
.
.