Oilpulling. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:53

Maris schreef:
vuurneon schreef:
Je mag het wel doorslikken :j is niets mis mee. Anders zou je nooit meer mogen kauwen en doorslikken immers :') want anders krijg je zomaar extra bacteriën in je buik (en laat je lichaam nou net niet kunnen functioneren door de zonder bacteriën)

Nee je mag het niet doorslikken. Door de olie door je mond te spoelen komen er allemaal toxische stoffen die in je mond zitten in de olie terecht. Als je die olie dan doorslikt dan houdt je die toxische stoffen in je lichaam. En dat is nou net de reden waarom mensen doen oil pullen, om die toxische stoffen uit je lichaam te krijgen ! Zie ook http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alt ... n-een.html

Vuurneon, 5 minuten is te kort. Dat zitten er nog geen ( nog niet voldoende in ieder geval ) toxische stoffen in de olie + speeksel. Maar 5 minuten om mee te beginnen kan natuurlijk best.

En idd niet uitspugen in de wasbak ivm stollen. En dat is geen onzin ;) .

Ik wil het puur voor mijn tandvlees proberen,om de toxische stoffen uit mijn lichaam te halen heb ik lever en nieren voor. Al spoel ik 10 uur met olie; er zit geen toxische stof meer of minder in :=
Doorslikken is juist gunstig, lichaam kan wel wat omega vetten gebruiken. :)

Maar voor het tandvlees denk ik echt dat even 5 minuten ermee spoelen best zinvol kan zijn, ivm zuur dat erin zit en door het spoelen moedig je de doorbloeding ook aan in het tandvlees. Soort massage.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-03-14 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:55

Dan kan je beter gewoon een lepel kokosolie nemen en dat gelijk doorslikken en niet aan het oil pullen beginnen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:04

Voor je tandvlees kun je ook zelf tandpasta maken van kokosolie, zouten, kaneel, etc. Ik poets daar dagelijks mee en heb nog nooit zo'n gezonde mond gehad (ik heb een heel verleden met mijn slechte gebit).

Ik heb oil pulling een week geprobeerd, maar ik kreeg er elke dag kotsneigingen van en kon zeker de 20min niet vol maken. Ik ga mezelf niet elke ochtend martelen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:08

phormicola schreef:
Voor je tandvlees kun je ook zelf tandpasta maken van kokosolie, zouten, kaneel, etc. Ik poets daar dagelijks mee en heb nog nooit zo'n gezonde mond gehad (ik heb een heel verleden met mijn slechte gebit).

Ik heb oil pulling een week geprobeerd, maar ik kreeg er elke dag kotsneigingen van en kon zeker de 20min niet vol maken. Ik ga mezelf niet elke ochtend martelen :+

Zou dat ook helpen bij het doorkomen van verstandskiezen?
Ik heb een supergoed gebit, dat voorop gesteld. Volgens de tandarts is de kans dat ik een gaatje krijg gewoon nihil. Ook al zou ik de hele dag door snoepen. Nu raadt hij me dat af wegens andere redenen _O-

Maar bijna al mijn verstandskiezen zijn door, op ééntje na, die irriteert me wat. Zou het helpen om daarmee te poetsen, om het tandvlees wat rustiger te krijgen/open te laten breken daar?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:10

Sizzle schreef:
Hoe kan je 20 minuten spoelen zonder te slikken of te kwijlen?
Als je spoelt maak je speeksel en dat moet ergens heen.
Dat speeksel zorgt er trouwens ook voor dat de olie wit wordt, daar heb je geen gifstoffen voor nodig.
Je mond bacterie vrij maken wil je ook niet trouwens.
Klinkt mij een beetje als urine op je hoofd smeren tegen haaruitval.

Nou bij winterhakken is ochtendurine heel goed hoor haha
Maar vind dit ook een beetje vreemd, nog nooit van gehoord ook.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:14

Babootje schreef:
Maar goed, ik ga het wel proberen. Wie weet... (al is het alleen al voor de wittere tanden).

Je kunt ook gewoon je tanden poetsen met cocosolie..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:25

Jannepauli schreef:
Babootje schreef:
Maar goed, ik ga het wel proberen. Wie weet... (al is het alleen al voor de wittere tanden).

Je kunt ook gewoon je tanden poetsen met cocosolie..

Vast ook een stuk lekkerder... :D.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:14

Janine1990 schreef:
phormicola schreef:

Zou dat ook helpen bij het doorkomen van verstandskiezen?
Ik heb een supergoed gebit, dat voorop gesteld. Volgens de tandarts is de kans dat ik een gaatje krijg gewoon nihil. Ook al zou ik de hele dag door snoepen. Nu raadt hij me dat af wegens andere redenen _O-

Maar bijna al mijn verstandskiezen zijn door, op ééntje na, die irriteert me wat. Zou het helpen om daarmee te poetsen, om het tandvlees wat rustiger te krijgen/open te laten breken daar?

Gewoon proberen :D Het is wel rete-smerig hoor! Ik pak gewoon een el kokosolie en laat dat even smelten, dan doe ik er baking soda, Lo-Salt en zeezout bij, kaneel en kruidnagelpoeder, goed roeren tot het een pasta-achtige substantie heeft. Ik laat het daarna gewoon hard worden en schep er voor het poetsen een beetje uit met een theelepel. Ik kauw dat fijn tussen m'n tanden en hoppa, de tandenborstel er doorheen. Succes gegarandeerd.
Het schuurt minder dan gewone tandpasta, maar maakt mijn tanden veel witter en schoner en ik heb al maanden geen onstekingen meer gehad.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:34

Baking soda tast alleen wel enorm je glazuur aan, niet zo gek dat je dan wittere tanden hebt.
Heb het een keer gedaan en meteen dagen zere tanden gehad. :(
De andere dingen zijn wel prima uiteraard.

Janine1990

Re: Oilpulling. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:35

Oh dan ga ik dat niet doen, want ik moet wel altijd met sensodyne of zendium poetsen. :D
Zal eens kijken wat enkel kokosvet doet :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:29

moonfish13 schreef:
Baking soda tast alleen wel enorm je glazuur aan, niet zo gek dat je dan wittere tanden hebt.
Heb het een keer gedaan en meteen dagen zere tanden gehad. :(
De andere dingen zijn wel prima uiteraard.

er zit een half theelepeltje in :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:21

Ok super. Zou zonde zijn van je tanden anders. Ik heb natuurlijke tandpasta zonder troep als sulfaten en fluor ed uit de USA.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:32

phormicola schreef:

Hoe maak je dat precies :)?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:33

hesterve schreef:
Ook nog nooit van gehoord... Ben benieuwd hoe het werkt.

Ik weet hoe het werkt: NIET.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:31

Kuggur schreef:
hesterve schreef:
Ook nog nooit van gehoord... Ben benieuwd hoe het werkt.

Ik weet hoe het werkt: NIET.

_/-\o_

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 11:00

Maris schreef:
San87_ de toxische stoffen zitten vooral na een hele nacht in je mond. Dus het oil pullen kan je hebt beste doen in de ochtend. Door te oil pullen ontzie je dus je lever en nieren etc.

Hmm, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Wie wordt er niet soms met een "grafbek" wakker zo s morgens, ook al heb je de avond ervoor je tanden gepoetst.

Enfin, vanmorgen begonnen met het oil pullen. Ik vind het goed te doen, werd er niet misselijk van (wat ik wel had verwacht). Als je het gewoon onder je ochtendritueel doet van wassen en aankleden is het ook zo voorbij.
Ben benieuwd...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:03

Anne:

phormicola schreef:
Gewoon proberen :D Het is wel rete-smerig hoor! Ik pak gewoon een el kokosolie en laat dat even smelten, dan doe ik er baking soda, Lo-Salt en zeezout bij, kaneel en kruidnagelpoeder, goed roeren tot het een pasta-achtige substantie heeft. Ik laat het daarna gewoon hard worden en schep er voor het poetsen een beetje uit met een theelepel. Ik kauw dat fijn tussen m'n tanden en hoppa, de tandenborstel er doorheen. Succes gegarandeerd.
Het schuurt minder dan gewone tandpasta, maar maakt mijn tanden veel witter en schoner en ik heb al maanden geen onstekingen meer gehad.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:14

Ach over wat zin is en onzin is wat mij betreft niet alles duidelijk.
Zou zouden ontgiftende voetenbaden ook onzin zijn, nou ga met flink spierkrampen maar eens in een bad met magnesiumvlokken met je voeten, wedden dat je restless legs weg zijn?
Er zijn genoeg stoffen die je huid super opneemt, zoals o.a. magnesium en natriumbicarbonaat wat inderdaad ontgift.
Als je ziek bent, en je doet dit te lang of met teveel kan je dat goed voelen als je vol zit met toxines.

Ik slik magnesium, en minimaal 1 keer per week doe ik een voetenbad met bovenstaande om snel de levels weer aan te vullen als ik veel gedaan heb. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 13:06

phormicola schreef:
Anne:

phormicola schreef:

In welke verhoudingen? dus hoeveel baking soda, lo salt en zee zout, kaneel en kruidnagelpoeder?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:07

Geen idee, totdat het een beetje een pasta is. Ik meet nooit iets af.
De baking soda was iig een heel klein beetje, ik schat een half theelepeltje. Van de Lo-Salt heb ik het meeste gebruikt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:11

Babootje schreef:
Maris schreef:
San87_ de toxische stoffen zitten vooral na een hele nacht in je mond. Dus het oil pullen kan je hebt beste doen in de ochtend. Door te oil pullen ontzie je dus je lever en nieren etc.

Hmm, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Wie wordt er niet soms met een "grafbek" wakker zo s morgens, ook al heb je de avond ervoor je tanden gepoetst.

Enfin, vanmorgen begonnen met het oil pullen. Ik vind het goed te doen, werd er niet misselijk van (wat ik wel had verwacht). Als je het gewoon onder je ochtendritueel doet van wassen en aankleden is het ook zo voorbij.
Ben benieuwd...

Die "grafbek" ontstaat doordat je speeksel nachts niet meer aangemaakt wordt (gezien je niet slikt in je slaap en je anders zou stikken). Hierdoor kunnen bacteriën makkelijker groeien (speeksel doodt bacteriën), en deze geven een luchtje mee. Dat heeft dus niks te maken met toxische stoffen.

Als je wilt spoelen tegen bacteriën zou ik chloorhexidine aanraden, dat is iig een wetenschappelijk bewezen middel tegen bacteriën in de mond (en zonder alcohol).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:46

Focussed schreef:
Als je wilt spoelen tegen bacteriën zou ik chloorhexidine aanraden, dat is iig een wetenschappelijk bewezen middel tegen bacteriën in de mond (en zonder alcohol).

Ik kan me voorstellen dat je dat gebruikt bij ontstoken tandvlees. Althans, daar heb ik het wel voor gebruikt.
Maar gewoon om de geur in je mond weg te krijgen? Nah, nee... Het maakt je tanden bruin/geel en kan je smaak veranderen bij aanhoudend gebruik.

Het is niet voor niets een medicijn. Weliswaar vrij verkrijgbaar. Maar het heeft een ander doel dan gewoon een frisse mond.

Alle bacterien uit je mond moet je ook niet weg willen krijgen. Lijkt me niet bevorderlijk voor het gebit.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:22

Je hebt 2 vormen chloorhexidine, hooggedoseerd (als kuur) en laaggedoseerd (voor dagelijks gebruik).

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:27

En hoe gaat het met oil pullen babootje?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:47