Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nadir schreef:Als jij een keuzersnede hebt gehad, op de ic hebt gelegen, opgenomen geweest etc, dan is daar toch sowieso niets natuurlijks meer aan? Als je dan vervolgens ook nog slechte begeleiding krijgt is het toch logisch dat je overstapt op flesvoeding? De omstandigheden zijn er dan toch naar om over te stappen? Dat vind ik iets anders dan er bij voorbaat al niet aan beginnen. Ik zeg toch ook niet dat 98 van de vrouwen bv moet geven?
Muntdrop, klopt, de maatschappij is er daar helaas niet (meer) naar. Dat komt ook doordat kv-fabrikanten pretenderen dat fv net zo goed is als bv. Mensen vinden het niet meer zo belangrijk.

Citaat:Ga lekker een ander vertellen dat ze liegen met je antroposofische gezeik. Accepteer dat een lichaam soms niet volmaakt is.
blokje schreef:Ik denk dat Nadir bedoeld dat 'te weinig voeding in je melk hebben' een veel gebruikte term was toen kunstvoeding opkwam. er werd toen beweerd dat kb beter was.
er is maar een klein percentage dat daadwerkelijk te weinig voeding heeft. en dan is kv erg fijn.
vaak lukt de bv niet door slechte begeleiding of te weinig doorzettingsvermogen.
Nadir schreef:Citaat:Ga lekker een ander vertellen dat ze liegen met je antroposofische gezeik. Accepteer dat een lichaam soms niet volmaakt is.
Nou nou, beetje minder mag wel!
Dus jij wil beweren dat van de 80% vrouwen die beginnen ongeveer de helft geen bv kan geven omdat ze geen melk hebben. Foutje van de natuur. Houd eens op zeg, dat geloof je toch zelf niet??

Nadir schreef:Muntdrop, dat is idd hartstikke mooi en fijn dat dat er is.
Ik geloof niet dat dat laatste gaat gebeuren, in bv zitten namelijk ook antistoffen en dat kan nooit in kv gestopt worden.
Blokje, dat bedoel ik idd, dank je.

ikke schreef:Jemig, gaan we weer van voren af aan beginnen?
Dames, het is heel simpel: in de basis is borstvoeding het beste.
Echter, aangezien de natuur niet perfect is en soms fouten maakt; prijs je gelukkig dat er alternatieven zijn en gebruik, weloverwogen, de mogelijkheden van deze tijd.
Wie denkt wie dan ook hier te zijn dat ie voor een ander denkt te kunnen bepalen wat goed is......
ilaan schreef:Nadir schreef:Nou dan zal ik de knuppel maar in het hoenderhok gooien... Ik vind namelijk dat er hier in NL veeeeeeel meer gepusht moet worden om borstvoeding te geven. Er wordt nu veel te snel naar kunstvoeding gegrepen omdat we zogenaamd een 'keuze' hebben. Maar kv en bv zijn geen gelijken. Ik vind dat de keuze er niet eens zou moeten zijn, vrouwen moeten betere begeleiding krijgen zodat de bv gewoon slaagt. Maar 2% van de vrouwen kan geen bv geven, omdat ze vaak iets aan hun borsten hebben laten doen zoals een verkleining of vergroting.
De natuur heeft het zo bedoeld, ik kan niet begrijpen dat je er bewust voor kiest om het niet te doen. Veel vrouwen die het wel proberen en er uiteindelijk niet in slagen de bv goed te laten lopen vind ik een ander verhaal, dat is gewoon de schuld van de slechte begeleiding van de 'profs'. (Zoals bijv hierboven bij Storm)
Waarom zou het beter zijn? Ik ben een normaal functionerend mens zonder geestelijke of lichamelijke aandoeningen. Ik ben 100% gezond. Was als baby net een michelin poppetje. En raad eens? Ik kreeg flesvoeding. Omdat mijn moeder geen voedingsstoffen in d'r eigen melk had zitten. En dat kwam niet door operaties. Had ik dan maar dood moeten gaan? Omdat dat vroeger ook gebeurde?
Men, sommige mensen....
Dus zonder borstvoeding worden kinderen ook groot, gezond en sterk. Waarom zou je dan geen keuze hebben als dat ook kan?
Ben erg benieuwd waarom jij vind dat vrouwen maar met bloedende tepels ed borstvoeding moeten geven. Lijkt me nogal krom.
muntdrop schreef:Dan zie ik toch liever een kind met flessenvoeding op een gezond gewicht en een gelukkige moeder, dan een uitgeputte moeder en een hongerig kind.

Nadir schreef:Sizzle, ik zou eens moeten opoeken hoe ze dat onderzocht hebben, dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.muntdrop schreef:Dan zie ik toch liever een kind met flessenvoeding op een gezond gewicht en een gelukkige moeder, dan een uitgeputte moeder en een hongerig kind.
Uiteraard, ik ook! Er zijn zoals een paar x gezegd omstandigheden waarbij het niet kan/lukt en dan moet je ook zeker niet ten onder gaan omdat je perse bv wil geven. Ik zeg alleen, dat er wat mij betreft over het algemeen wel meer gepusht mag worden om bv te geven. En ja, er moet betere begeleiding komen etc etc.
Net zoals jij Sizzle, wat ik uit nouw verhaal opmaak heb je er alles aan gedaan om het te latn slagen. Als je er nu tevreden mee bent is het toch helemaal prima? Ik 'oordeel' met mijn 'antroposofisch gezeik' alleen over mensen die er überhaupt niet aan beginnen, dat begrijp ik gewoon niet.
blokje schreef:en ja vaak is het ziekenhuis beleid niet oke. mama's die bv willen geven worden slecht geholpen.
de campagne begint al vroeg 
F_Orumster schreef:ilaan schreef:
Waarom zou het beter zijn? Ik ben een normaal functionerend mens zonder geestelijke of lichamelijke aandoeningen. Ik ben 100% gezond. Was als baby net een michelin poppetje. En raad eens? Ik kreeg flesvoeding. Omdat mijn moeder geen voedingsstoffen in d'r eigen melk had zitten. En dat kwam niet door operaties. Had ik dan maar dood moeten gaan? Omdat dat vroeger ook gebeurde?
Men, sommige mensen....
Dus zonder borstvoeding worden kinderen ook groot, gezond en sterk. Waarom zou je dan geen keuze hebben als dat ook kan?
Ben erg benieuwd waarom jij vind dat vrouwen maar met bloedende tepels ed borstvoeding moeten geven. Lijkt me nogal krom.
Wie zegt dat het goed was dat je zo dik was als een michelinpoppetje?