Magrathea schreef:Ik snap niet hoe gezond leven blijkbaar voor sommigen niet in verband gebracht kan worden met genieten van het leven
Haha beste opmerking ever. Zo zie ik het ook. Ik ben niet te dik maar mijn broodjes beleggen met Philadelphia bieslook, pesto en kipfilet is een ware traktatie ten op zichte van een plakje ham of een beetje appelmoes. En dat is gewoon genieten. Wat volgens mij belangrijk is, is om alles met mate te doen.
Ik kan zelf zeker niet eten wat ik maar wil. Ik moet vanaf jongs af aan al opletten met eten omdat ik anders dik word. Gelukkig zorgde mijn moeder er altijd voor dat er niet veel vreterijen in huis waren. Die was nooit zo van inkopen op voorraad
nu woon ik nog steeds thuis maar kan ik wel meer beslissen wat ik zelf eet. Gaat me best goed af maar behalve het fietsen naar mijn werk (10 minuutjes) sport ik niet, dat staat nog op mijn to-do 
Hoe veel je precies moet eten kun je niet op internet vinden vind ik. Dat moet je gewoon uittesten denk ik door je wekelijks te wegen. Wordt je zwaarder eet je blijkbaar te veel of heb je te weinig bewogen.

kom ik met mijn 1.62

Ik ben 1.83 en als ik 70 zou wegen zou je mij omver kunnen blazen. Het BMI moet je voor grotere lengtes echt met een korrel zout nemen hoor, zeker als vrouw. Dan heb je namelijk sowieso al meer vet.