SwitchShadow schreef:Oh leuk dat het ook met honden gebeurd. Ik kende eigenlijk alleen de paarden therapie en dan wel dat honden wel eens langs gingen bij zieke mensen, etc.
Ga daar eens op googlen.
Denk inderdaad dat het ook heel erg ligt aan de therapeut. Je moet je toch op je gemak voelen en wat voor de een fijn is, is misschien totaal onprettig voor de ander.
Bedankt voor je ervaring!
Ja, je moet je inderdaad prettig voelen bij de therapeut. Ik vind niet dat therapeut en client alles gemeenschappelijk moeten hebben, maar ik had over sommige dingen een heel andere mening dan een van de therapeuten en dat maakte o.a. dat een van de laatste sessies echt niet goed voelde voor mij. Bovendien had ik niet echt het gevoel dat mijn probleem echt begrepen werd.
Meestal gebeurt het inderdaad dat mensen met een therapiehond naar een instelling of zo gaan. Het is minder gekend dan therapie met paarden.
Zelf heb ik ook een hele tijd moeten zoeken eer ik iemand vond, maar uiteindelijk heb ik iemand gevonden in mijn buurt die zowel therapeut voor mensen als voor honden is. Ze weet dus wel waarmee ze bezig is. Ik voel me hier iig veel beter bij dan vroeger bij de EAP (equine assisted psychotherapy oftewel psychotherapie met paarden).