Therapie loopt vast, hoe kom ik van dit stemmetje af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:11

SwitchShadow schreef:
Oh leuk dat het ook met honden gebeurd. Ik kende eigenlijk alleen de paarden therapie en dan wel dat honden wel eens langs gingen bij zieke mensen, etc.
Ga daar eens op googlen.

Denk inderdaad dat het ook heel erg ligt aan de therapeut. Je moet je toch op je gemak voelen en wat voor de een fijn is, is misschien totaal onprettig voor de ander.

Bedankt voor je ervaring!

Ja, je moet je inderdaad prettig voelen bij de therapeut. Ik vind niet dat therapeut en client alles gemeenschappelijk moeten hebben, maar ik had over sommige dingen een heel andere mening dan een van de therapeuten en dat maakte o.a. dat een van de laatste sessies echt niet goed voelde voor mij. Bovendien had ik niet echt het gevoel dat mijn probleem echt begrepen werd.
Meestal gebeurt het inderdaad dat mensen met een therapiehond naar een instelling of zo gaan. Het is minder gekend dan therapie met paarden.
Zelf heb ik ook een hele tijd moeten zoeken eer ik iemand vond, maar uiteindelijk heb ik iemand gevonden in mijn buurt die zowel therapeut voor mensen als voor honden is. Ze weet dus wel waarmee ze bezig is. Ik voel me hier iig veel beter bij dan vroeger bij de EAP (equine assisted psychotherapy oftewel psychotherapie met paarden).

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 20:01

Even een updateje.
Het gaat nog niet echt toppie. Heel slecht slapen, nachtmerries, depressief, etc.
Maar we zijn goed bezig met "het stemmetje".
De therapeut gaat nu veel rustiger met mij om, probeert mij echt goed te begrijpen.
Echt een fijn idee dat dat nu goed gaat.

Togechick

Re: Therapie loopt vast, hoe kom ik van dit stemmetje af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:04

Goed zo! Er is helaas geen makkelijke oplossing, maar goed dat je zo doorzet en doorgaat met vechten voor iets beters!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 20:54

Dankje! Ik doe mijn best. ;)
Maar het is niet heel makkelijk. Dingen veranderen die al heel je leven eigen zijn is zo vreemd en verdomd moeilijk.

SanneeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 07:02

Wat goed!! Jaa idd dingen veranderen die je al zo lang doet is super lastig.. Ach zie met maar als een positieve uitdaging :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:40

SwitchShadow schreef:
Even een updateje.
Het gaat nog niet echt toppie. Heel slecht slapen, nachtmerries, depressief, etc.
De therapeut gaat nu veel rustiger met mij om, probeert mij echt goed te begrijpen.

*\o/* *\o/* *\o/*
Nee - je stelt je niet aan, het IS allemaal hartstikke rot wat je is aangedaan...!!!!
(En ergens is dat jammer, want als het echt maar een akelige droom of wat dan ook zou zijn, was het zo weg. En dit verwerken, dat duurt even. I am sorry.)

Maar goed, dat je nu een beter contact hebt met je therapeute, en er zijn wel allerlei manieren om beter te slapen en de nachtmerries weg te houden.
En er zijn allemaal tips en trucs, om te maken, dat je ondanks het pijnlijke erkennen ("nee, het is dus geen onzin of aanstellerij...") het toch redelijk goed kunt hebben in het hier en nu.

(Tegen de tijd, dat jullie echt met emdr de ellende de nek kunnen omdraaien wordt het echt fijn, maar nu is het helaas nog het langzame voorbereiden.)

Sucses met "het werk"...!!!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:35

SwitchShadow schreef:
Even een updateje.

Sterkte! Maar wel fijn dat je therapie nu wat rustiger gaat.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 20:48

Bedankt allemaal :)

Ja het zal allemaal niet binnen twee weken zijn opgelost.
Was het maar zo'n feest. Maar ik haal eigenlijk ook al een hoop steun uit dit topic. Dus praten ehhh schrijven werkt wel.
Zeker omdat ik verder nergens terecht kan (voor mijn gevoel).

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 10:30

Gisteren helaas nog een etiket erbij gekregen. Naast ptss heb ik dus ook borderline. Vind het een verschrikkelijke stempel, wat weer komt door familie die het heeft en die hebben mij behoorlijk pijn gedaan door hoe ze doen.

Moet hier even aan wennen. Tuurlijk ben ik niet ineens anders, maar t feit dat ik dus ook zo doe en dat andere dat ook merken vind ik heel naar.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:30

Bedenk goed dat de ene "borderliner" is de andere niet.
De ex van mijn man heeft ook borderline en heeft het echt geruïneerd en gemanipuleerd.
Een vriendin van mij heeft het ook, maar is zich er bewust van en probeert er op alle manieren rekening mee te houden en is dus een heel ander persoon.
Zorg dus niet dat jij de stempel wordt maar jij gewoon jij blijft.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 19:42

Ik blijf zeker mezelf en ik ben ook een persoon die er aan werkt.
Ik hoop dat dat een beetje zal schelen.
Manipuleren doe ik niet bij mensen die niet heel dichtbij me staan. mijn vriend moet het wel eens ontgelden in discussies en kan dit nooit winnen. Maar later kom ik altijd weer sorry zeggen, omdat ik me dan wel besef dat het niet hoort wat ik doe. maar Het uit zich bij mij voornamelijk in flinke stemmingswisselingen, impulsief zijn, zwart wit denken en hele erge onzekerheid. Ook verlatingsangst komt daarbij om de hoek kijken.
Voor mijn vriend vind ik het heel vervelend dat ik hem zo het ene moment kan claimen en vervolgens weer laat gaan. Of ineens van heel vrolijk naar enorm depressief ga. Dat verpest de sfeer gewoon in huis.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:15

Ik ken ook verschillende borderliners: van mensen waar idd gewoon niet mee om te gaan is, tot hele fijne persoontjes! Verschil zit vaak in hoe graag de persoon zelf ermee om wil gaan ipv het als excuus te gebruiken. En zo te horen wil jij er goed mee om gaan!
Jammergenoeg moet ik wel toegeven dat ik in de praktijk heb gemerkt dat het stempeltje borderline vaak problemen oplevert, omdat veel mensen het niet begrijpen en je meteen in het hokje 'onmogelijk' stoppen. Het is geen fijne diagnose om te krijgen. Ik hoop dat het voor jou meevalt in je omgeving.

Dat je zo wisselt is lastig voor de omgeving, maar beide partijen kunnen hier aan werken. Jij kan met therapie leren omgaan met jezelf en je emoties, en je omgeving kan leren om o.a. Het niet persoonlijk op te vatten. Dat het de sfeer verpest ligt namelijk echt niet alleen aan hoe jij doet, het komt ook door hoe je omgeving jouw gedrag opvat en welke betekenis zij daaraan geven. Het ligt echt niet altijd alleen maar aan jou hoor! Die toon hoor ik namelijk wel steeds in je berichten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:08

Hi Switch Shadow,
heel naar om te horen en heel naar,wat er nu mogelijk allemaal door je hoofd gaat!

Vraag je psychologe bij de eerst volgende gelegenheid maar het hemd van het lijf, hoe een en ander zit, waarom ze een en ander denkt, wat ze precies ziet, etc.

(And you've got mail.)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 20:15

@ Zwerte: Fijn dat je verschillende BL kent. Ik ken maar 1 bepaald type dus ik gilde altijd maar net als heel de buitenwereld dat er met BL niet te leven valt en dat ze verschrikkelijk zijn. Scheerde ze allemaal over 1 kam.
Ik ga het in de omgeving niet vertellen. Daar heeft niemand iets aan. Alleen mijn vriend weet het en 2 beste vriendinnen. De rest wil ik er graag buiten houden. Ik acteer toch altijd wat het kan naar "de buitenwereld" om maar zo "normaal" mogelijk te doen. Ik ben me er namelijk wel van bewust wat niet word gewaardeerd en wat wel.

@ Janneke: Dankje! Ik vraag me al aardig suf. hihi Krijg gelukkig hele duidelijke antwoorden terug. :)

SanneeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:48

Ik ben een tijdje niet online geweest.. maar och meis dat ze je die stempel geven tsja word je er anders door nee! Je bent zoals je bent en je vriend is verliefd geworden op die persoon dus dan hoort dat stukje er nou ook bij of ze het nou BL noemen of er een andere naam aan geven. Een goede vriendin van mij heeft het ook en echt waar als ze het me niet verteld zou hebben had ik het niet gemerkt en idd ik ken ook iemand die het extreem heeft zoals jij dat kent.. Snap zeker dat het wel vervelend is zeker omdat jij de vervelende kant kent.. probeer het te zien als een stukje verheldering dat je nu begrijpt waarom je soms dat soort dingen doet.. op het moment dat je namelijk weet waarom je zoiets doet kan je er aan gaan werken om dat anders te gaan doen..

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 21:14

Dankjewel!
Begin er al langzaam aan te wennen geloof ik en door alle ervaringen en dingen die ik lees word ik er ook iets meer vertrouwd mee.

Het stomme is, ik weet al heel lang dat ik dus zo doe. (maar koppelde dat niet aan borderline, dat was echt even een big shock) En ik weet ook dat dat niet is wat mensen willen zien. Ik ben eigenlijk dus al jaren bezig om me te proberen te gedragen zoals andere dat verwachten.
Ook heel vermoeiend hoor. Want ergens is het ook niet helemaal goed natuurlijk.