migraine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

2bizzy

Re: migrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 15:35

Ik weet nog niet wat ik moet gaan doen. De meeste dingen die hier staan heb ik al geprobeerd. Wat ik wel vreemd vind is dat ik hier toch echt lees dat fysiotherapie helpt. Ik heb zelf namelijk ook het gevoel dat de last in mijn schouders en nek er mee te maken hebben. Zodra mijn nek erg zeer begint te doen is dat voor mij het teken van een aanval. Echter blijft de neuroloog herhalen dat dat niks met elkaar te maken heeft omdat dat een spierkwestie is en migrane met de bloedvaten te maken heeft. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik de fysio weer gebeld heb voor een afspraak. Al had ik zelf steeds het idee dat als ik bij de fysio was geweest ik er meer last van had,we gaan het meemake Ik let erg op wat ik eet en drink. Misschien iets meer rust pakken wat ik erg moeilijk kan. Ik vlieg altijd van hot naar her en er lopen nog 2 kinderen rond. Let wel altijd op dat mijn nachten niet te kort zijn maar het vreemde is dat als ik te lang op bed lig ik ook wakker wordt met hoofdpijn. Het blijft allemaal zo moeilijk. Zolang ik geen hoofdpijn heb gaat alles prima en ben ik er ook totaal niet mee bezig. Ben van mijzelf positief ingesteld en vrij nuchter gelukkig. Alleen van een aanval voel ik mij hopeloos. Hopelijk even geen aanval meer tot het volgende bezoek aan de neuroloog.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:25

Migraine kan ook voortkomen uit een te hoge spierspanning, althans, dat is mij verteld en ook mijn eigen ervaring. Wanneer je dan "de vinger op de pijnlijke plek" legt (de fysio), wordt die plek tijdelijk meer gestimuleerd en daar kan je dan weer een tegenreactie op krijgen (migraine/hoofdpijn/beurs gevoel). Ik heb dat nog steeds, als ik een nieuwe oefening krijg bij de fysio en schouders/nek worden meer geactiveerd, krijg ik 9 van de 10x of dezelfde dag, of de volgende dag knallende koppijn of migraine. Maar daarna voelt het over het algemeen wel beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:01

klopt wat joyce zegt, ik merk hetzelfde :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:07

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:09

Hier een reactie van iemand uit dat topic:

Kamy schreef:
Citaat:
@Kamy: Dat probeer ik dus ook altijd aan mensen uit te leggen die bij een fysio lopen en klachten blijven houden..

Mijn osteo zegt zo mooi: alles is een cirkel. En als er 1 keten in die cirkel niet goed zit, dan trekt de hele boel "scheef". En als jij continu last hebt van migraine achtige pijn, hoofdpijn, pijnlijke schouder enz. Dan kan de fysio daar de spieren laten ontspannen en denk jij een paar wkn "aaaah, da's lekker". Maar daarna schiet het gewoon weer vast. Want de oorzaak zit in een heel andere schakel, zoals bv een scheef/vast bekken. Maar daar komen de fysio en huisarts niet. Evenmin als bij je organen en je (bindweefsels).

Ik liep al 2 jr te tobben met nek-schouder en hoofpijn klachten. Huisarts (teveel hooi op je vork), fysio (je spieren staan strak), bedrijfsarts (werkplek en houding onderzoek), het hielp allemaal niks. Een vriendin wees me op de fysio. Baad het niet dan schaad het niet dacht ik. Wat ben ik blij dat ik daar naar toe gegaan ben!!!!! Ik heb ongeveer 1x per half jaar een onderhouds beurt nodig.

joyce2

Re: migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:13

Het ligt eraan wat voor soort fysio je treft, die van mij is ook een manueel. Hij zoekt echt naar de oorzaak en behandeld dus niet alleen de symptomen. De meeste chiropractoren en ostheopaten gaat idd ook zo te werk.