Osteopathie voor de mens

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:08

Citaat:
@Kamy: Dat probeer ik dus ook altijd aan mensen uit te leggen die bij een fysio lopen en klachten blijven houden..

Mijn osteo zegt zo mooi: alles is een cirkel. En als er 1 keten in die cirkel niet goed zit, dan trekt de hele boel "scheef". En als jij continu last hebt van migraine achtige pijn, hoofdpijn, pijnlijke schouder enz. Dan kan de fysio daar de spieren laten ontspannen en denk jij een paar wkn "aaaah, da's lekker". Maar daarna schiet het gewoon weer vast. Want de oorzaak zit in een heel andere schakel, zoals bv een scheef/vast bekken. Maar daar komen de fysio en huisarts niet. Evenmin als bij je organen en je (bindweefsels).

Ik liep al 2 jr te tobben met nek-schouder en hoofpijn klachten. Huisarts (teveel hooi op je vork), fysio (je spieren staan strak), bedrijfsarts (werkplek en houding onderzoek), het hielp allemaal niks. Een vriendin wees me op de fysio. Baad het niet dan schaad het niet dacht ik. Wat ben ik blij dat ik daar naar toe gegaan ben!!!!! Ik heb ongeveer 1x per half jaar een onderhouds beurt nodig.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:18

Ik zweer ook bij een osteo als ik ergens last van heb. Ben er jaren geleden terecht gekomen voor pijn in mijn onderrug, al heel lang. Met staan, zitten etc. Ben toen 2x geweest en de klachten waren over. Het vlies van mijn wervelkolom was verkleefd aan mijn darmen, die trokken zeg maar aan de wervels wat de pijn veroorzaakte.

Een jaar of 2 later had ik een aanvaring met de merrie die ik toen reed. Die kwam vast te liggen na het rollen in haar box. De deur aan de binnenkant van de stal stond open, waardoor de merrie toen ze los was gekomen in soort paniek de stalgang in kwam denderen. Smal pad, kunt er nét met paard doorheen. Helaas kon ik nergens heen, het ging zooo snel. Gevolg, paard vol gas tegen mij aan en ik werd een kast ingeduwd. Kast lag in drieën en ik in de kreukels. Na enkele weken kon ik niet meer op of om. Toen bij de osteo terecht gekomen. Hij gaf toen aan dat het niet in 1 behandeling zomaar voorbij zou zijn. Ik ben toen geweest, 2 weken later (geloof ik) de 2e keer. Daarna nog wel meerdere keren, maar pas na een week of 6.

3 jaar geleden van een paard van een vriendin gevallen, met als gevolg dat ik ook wel in de kreukels lag. Ik kon mijn lijf wel bewegen, maar niet opzij. Bijvoorbeeld als ik in bed lag en ik wilde van mijn rug op mijn zij draaien, ging dat haast niet. Ik kon die beweging met mijn heupen niet maken. Of iets van mijn nachtkastje pakken. Ik ga heel graag naar de osteo, omdat het superfijn is voor mijn lijf. Bij mij altijd afwisseling van organen etc en wervels. Heb nooit echt pijn, behalve deze keer. Was haast niet te harden. Gelukkig is na die ene behandeling mijn lijf goed gekomen en waren de klachten voorbij :)

Ik ben na een behandeling vaak wel moe, je moet ook veel drinken om alle afvalstoffen goed af te voeren.

Afgelopen winter zat mijn nek flink vast, had al ruime tijd last, kon mijn nek amper draaien. Op een gegeven moment zware medicijnen ervoor gehad, maar daar houd ik niet echt van. Na 1 behandeling was het bij mij over. Ook had ik veel last van steken in mijn maag, net onder mijn ribben. Is hij ook bezig geweest, zat een verkleving ten gevolge van een operatie. Is nu over.

Ga tegenwoordig ongeveer 1 keer per jaar. Als er iets gebeurt eventueel vaker.

Als ik vaker moet dan is het eigenlijk altijd pas na meerdere weken, omdat de osteopathie ervan uitgaat dat het lichaam zélf het werk moet doen, zij geven het alleen een duwtje in de goede richting.

Oef, heel verhaal _O-

Anoniem

Re: Osteopathie voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:27

Omg mn lichaam heeft t er maar druk mee, word nu wel redelijk vermoeid. Maar goed ik ga toch maar eens naar toneel, eens kijken hoe dat gaat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:25

Lordie ik heb goed geslapen maar ik ben echt zo duf als een stonede garnaal. Pff!

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:33

ooh jeetje Joolien das minder :(:) dat is iets waar ik toch ook wel een beetje angstig voor ben, dat ik niks uit mijn handen krijg als ik bij de osteo geweest ben, maar ja ik vind jullie berichten toch wel positief, dus ik ga van de week toch maar bellen voor een afspraak.
Heb vrijdag nog wel een afspraak staan bij de fysio en die wil ik niet afbellen, als ik daar geweest ben is de pijn in mijn nek en rug toch wel minder dus dat vind ik toch wel prettig zo voor het weekend en wie weet hoelang het duurt voor ik bij de osteo terecht kan :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:37

Ik loop al een aantal jaar bij de osteopaat. In het begin een paar keer per week, daarna elke week en zo langzaam opgebouwd. Ik ga nu elke 3 maanden, langer tussen de behandelingen gaat niet.

In het begin werd ik enorm moe van de behandelingen (drink je genoeg water erna?), maar tegenwoordig niet meer. Dat duffe gevoel duurde hier vaak maar een dag (als ik 's ochtends ging) of 2 dagen. Ik liep vanaf mijn 6e oid bij de fysio, manueel therapeut, mensendieck therapie enzovoorts, maar niks hielp. Dit is al een enorme opluchting, jammer genoeg heeft mijn lijf wel veel hulp nodig om goed te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:39

MyWishMax schreef:
Ik loop al een aantal jaar bij de osteopaat. In het begin een paar keer per week, daarna elke week en zo langzaam opgebouwd. Ik ga nu elke 3 maanden, langer tussen de behandelingen gaat niet.

In het begin werd ik enorm moe van de behandelingen (drink je genoeg water erna?), maar tegenwoordig niet meer. Dat duffe gevoel duurde hier vaak maar een dag (als ik 's ochtends ging) of 2 dagen. Ik liep vanaf mijn 6e oid bij de fysio, manueel therapeut, mensendieck therapie enzovoorts, maar niks hielp. Dit is al een enorme opluchting, jammer genoeg heeft mijn lijf wel veel hulp nodig om goed te blijven.

Ja balen is dat, dat je lichaam t niet alleen kan, dat heb ik dus ook. Ik had meer water mogen drinken, ik heb een halve liter op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:42

Dat krijg ik te horen als ik een pittige behandeling achter de rug heb. Veel water drinken, volgens mij heeft dat iets te maken met afvalstoffen. Het fijne is dat ik gewoon elke afspraak vertel waar ik last van heb gehad en ze dat dan allemaal nakijkt. Bij de andere therapeuten behandelden ze maar 1 ding.

Je ribben, gingen ze daar aan trekken? Dat doen ze bij mij altijd, handen onder ribben en dan diep in ademen en zij houdt ze tegen als ik uit adem :=

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:45

Dat heb ik ook (dat mijn lijf het blijkbaar niet zonder kan), er is altijd wel iets met mij :+

Maar dat duffe gevoel ken ik, vorig weekend was ik net geweest en heb ik twee dagen als een zombie rondgelopen, net of iemand de stop eruit had getrokken en alle energie weg had laten lopen :(:)
De keer daarvoor moest ik drie dagen na de behandeling 's ochtends (uur of tien) gewoon slapen en ik kon toen echt niet uit bed komen daarna, ik was wel wakker, maar mijn lijf sliep nog zeg maar. Is allemaal wel heftig blijkbaar!

Maar ik denk dat heel veel mensen behoorlijk geholpen zouden zijn met zulke behandelingen waar nu nog gezegd wordt "leer er maar mee leven" of er medicijnen in gegooid worden.

Oh MyWishMax, dat heeft ie bij mij ook gedaan, en andersom ook, handen op mijn ribben en dan bij het uitademen ineens loslaten, dat was dan weer voor het middenrif.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:47

Ja, die ken ik ook, WowAmigo. Erg apart, maar daarna voelt het wel beter.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:26

ik ben vorige week voor de eerste keer naar de osteo gegaan , terwijl ik voor mijn paard al jaren twee keer per jaar een osteo laat komen.
Maar ze heeft me aardig te grazen genomen, ook al zei ze dat ze nu weinig had gedaan.. Komende vrijdag moet ik weer. Ik ben drie keer aan mijn hart geopereerd waarbij de ze 3 keer tussen de 9 en 12 uur met cathethers in mijn aders hebben gezeten, hierdoor heb ik in mijn hele lijf een basisspanning opgebouwd waardoor alles als eht ware strak is komen te staan.
Gelukkig zijn de operaties geslaagd maar nu dus het volgende hoofdstuk.. Voorlopig zijn we nog wel zoet.
Ze heeft nu vooral in mijn buik gezeten en met mijn bekken en ribbenkast bezig geweest.

Ik voelde me na de behandeling heel leeg in mijn buik alsof er een holte was onstaan, verder had ik het gevoel alsof ik een kater had en had binnen een paar uur overal spierpijn.
Zolang ik rustig aan doe gaat het prima, maar zondag werd ik tijdens een wandeling met mijn paard niet goed en was gelukkig niet alleen. Nog steeds heb ik het gevoel alsof ik een beetje dronken ben ofzo..

Vrijdag gaan we verder met deel II.. zoals jullie begrijpen heb ik vrijdag avond een bank avondje ingepland..

Er wordt per behandeling 40 euro vergoed tot een max van 240 euro.. Als het goed is krijg ik ook extra korting via mijn werk dus daar ga ik zo even achteraan bellen..

Maar 1 ding is zeker, osteopathie wordt zwaar onderschat!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:28

Ik heb een tijdje vastgezeten in mijn rug en schouders, ben gekraakt geweest en dat was heel fijn! Wat een opluchtend gevoel was dat zeg! Sindsdien geen last meer gehad :).
Mijn vriend is gisteren voor het eerst geweest, hij had gekneusde ribben, hij zij letterlijk dat osteopaten 'goden' zijn :=

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:31

Ik zal ook nooit meer naar een fysio gaan, aangezien een osteo eerst fysio is. Ook vind ik dat een osteo meer kijkt naar de oorzaak en niet naar de plek van de pijn. Hoofdpijn? Kan uit je voeten komen bij wijze van spreke.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:38

Ben echt benieuwd na jullie verhalen. Zelf heb ik diep infiltrerende endo gehad waaraan ik ben geopereerd. Zelf heb ik nu als klachten enorme pijn in mijn liezen en bovenbenen met daarbij vermoeidheid. De afspraak staat pas halverwege maart, dus nog even geduld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:46

Nsky86 schreef:
ik ben vorige week voor de eerste keer naar de osteo gegaan , terwijl ik voor mijn paard al jaren twee keer per jaar een osteo laat komen.
Maar ze heeft me aardig te grazen genomen, ook al zei ze dat ze nu weinig had gedaan.. Komende vrijdag moet ik weer. Ik ben drie keer aan mijn hart geopereerd waarbij de ze 3 keer tussen de 9 en 12 uur met cathethers in mijn aders hebben gezeten, hierdoor heb ik in mijn hele lijf een basisspanning opgebouwd waardoor alles als eht ware strak is komen te staan.
Gelukkig zijn de operaties geslaagd maar nu dus het volgende hoofdstuk.. Voorlopig zijn we nog wel zoet.
Ze heeft nu vooral in mijn buik gezeten en met mijn bekken en ribbenkast bezig geweest.

Ik voelde me na de behandeling heel leeg in mijn buik alsof er een holte was onstaan, verder had ik het gevoel alsof ik een kater had en had binnen een paar uur overal spierpijn.
Zolang ik rustig aan doe gaat het prima, maar zondag werd ik tijdens een wandeling met mijn paard niet goed en was gelukkig niet alleen. Nog steeds heb ik het gevoel alsof ik een beetje dronken ben ofzo..

Vrijdag gaan we verder met deel II.. zoals jullie begrijpen heb ik vrijdag avond een bank avondje ingepland..

Er wordt per behandeling 40 euro vergoed tot een max van 240 euro.. Als het goed is krijg ik ook extra korting via mijn werk dus daar ga ik zo even achteraan bellen..

Maar 1 ding is zeker, osteopathie wordt zwaar onderschat!

Ik ga morgenavond ook in bad en op de bank liggen en niks doen :P Ga zelfs vanavond al t eten voorbereiden voor morgen.

Ik ben nog steeds wel duf maar ik red me redelijk.

Nu leer ik ook wel beter een behandeling bij een paard in te schatten en snap ik heel goed waarom ze een week rustig aan moeten doen!!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:53

Ik ben nu 2 keer naar de Osteo geweest. Mijn klachten waren dat mijn schouders volledig vastzaten met een verdovend gevoel in linkerarm, uitstralend naar mijn linkerbeen. Ik heb een kantoorbaan en zat de hele dag te rekken en te strekken en de oefeningen te doen die ik van de fysio had gekregen; oftewel ik kon niet normaal functioneren. Ook had ik vaak last van brandend maagzuur en heel snel een overvol gevoel na een beetje gegeten te hebben en last van mijn darmen zeker na iets vettigs gegeten te hebben.
Omdat de schouderklachten gewoon bleven en de oefeningen het probleem niet verhielpen, maar alleen de symptomen onderdrukte heb ik besloten naar de Osteo te gaan. Waarom ik daar zo lang mee gewacht heb snap ik niet, want bij mijn paarden had ik al super resultaten gezien.
Nu dus twee keer geweest en het bleek dat mijn 12-vingerigedarm niet goed functioneerde/niet actief genoeg was. Deze geeft het signaal naar je maag dat de opening van maag naar darmen open moet om voedsel en maagzuur af te voeren naar de darmen. Hierdoor bleef er te veel maagzuur en eten in mijn maag 'hangen' en kregen mijn darmen niet regelmatig genoeg voedsel en maagzuur aangeleverd. Dat resulteerde bij mij dus in een geirriteerde endeldarm, die in connectie staat met je slokdarm, die weer schouderklachten kan veroorzaken :wow: ... Heel apart, maar ook logisch na de uitleg en als je er goed over nadenkt. Er kwam ook nog wel meer uit, hij kon ook voelen dat ik al heel lang te vermoeid ben en dat ik in de 'linksom stand' zat wat weer kan leiden tot depressieve klachten. Daar heb ik gelukkig geen last van, maar was wel een eye-opener dat ik beter aan mezelf moet denken en op tijd rust moet pakken. De behandelingen slaan in ieder geval super aan en ik heb nagenoeg geen last meer van mijn klachten! Er zat 2 weken tussen de eerste 2 behandelingen en nu tussen de 2e en 3e behandeling 4 weken. Ik mag 13 maart weer.
Ik heb nog niet uitgezocht wat ik vergoed krijg, maar ben heel basic verzekerd dus het zal wel rond de €0,- liggen...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:54

Dat snap ik nu ook heel goed, Jolien!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:02

Joolien schreef:
Ik ga morgenavond ook in bad en op de bank liggen en niks doen :P Ga zelfs vanavond al t eten voorbereiden voor morgen.

Ik ben nog steeds wel duf maar ik red me redelijk.

Nu leer ik ook wel beter een behandeling bij een paard in te schatten en snap ik heel goed waarom ze een week rustig aan moeten doen!!

Ja ik stond er ook van te kijken hoe intensief het is hoor! En als ze nu zei 'ik heb een beginnetje gemaakt, volgende week gaan we verder".. Nou dan maak ik mijn borst nat! Ze heeft zo in mijn buik zitten vroeten dat het voelde alsof t helemaal blauw was! Ben nog steeds heel duf/moe en heel duizelig ofzo. Zal vrijdag eens vragen of het wel klopt! Mijn paard krijgt altijd een drainage kuur of detox kuur tot 4weken 2x daags.. ik drink alleen extra water..

Hahah een slimme meid is op haar toekomst voorbereid toch!! Wel goed idee.. ik zal donderdag ook alvast koken voor vrijdag denk ik maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:46

Zo even een update. Het gaat best goed, ik merk dat ik veel minder pijntjes heb en minder gauw ziekjes ben, daar had ik e laatste weken dagelijks last van.

Het grootste verschil is dat ik niet meer zoveel honger heb. Ik had altijd honger, wat alleen gestild werd door een goede zware luncht en goed avondeten. De trek is er nog steeds wel maar ik heb niet het gevoel dat ik NUU JA NUU NU NU moet eten zeg maar :') Ik kon er ook echt naar van worden en dat heb ik ook niet meer.
Dus dat is wel superfijn! Maandag voor laatste controle voorlopig.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:11

Goed nieuws!

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:52

dat is goed nieuws joh, dan ga ik toch ook de stap naar de osteopaat maar eens wagen denk ik, ben nu al 4 keer bij de fysio geweest en ik kan nou niet echt zeggen dat de rugpijn minder word :(

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:08

klinkt als goed nieuws!!

Ik begin het nu ook te merken, ben veel minder moe en heb het gevoel alsof de druk van mijn lijf is.
Had wel na het paardrijden spierpijn wat ik al lang niet meer gehad heb.. Vrijdag mag ik weer.. Ben benieuwd!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:07

Wat fijn dat het zo voor je werkt, Joolien! Hopelijk kun je dit zo vasthouden.

Ook goed voor Nsky86. Succes morgen!

Vanmorgen ben ik voor het eerst geweest. Het voelde bij mij als een branderig gevoel op de punten die hij behandelde. Ook gaf hij als tip om magnesium te gaan slikken om juist die spierpijn die ik constant heb, kwijt te raken. Hij dacht dat al wel zal helpen. Ben nu wel heel misselijk en heb lichte hoofdpijn, maar of dat nu van de behandeling komt, dat weet ik niet. Over twee weken mag ik weer!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:46

@Roosje78, wat je zegt werd mij ook geadviseerd. Na de eerste behandeling was ik een paar dagen niet fit.. maar voel me al beter. Geloof dat m'n osteopaat zei dat het een maand of 3 duurt voordat alles echt begint te werken.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:16

De magnesium bedoel je? En heb je daar wat aan?