Ik word gek van de jeuk op mn hoofd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:38

Ik gebruik Chello brandnetelshampoo, anders ook gigantische jeuk en veel haarverlies.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:43

Regels voor babyproducten zijn strenger dan die voor volwassenen en daar kan je waarschijnlijk sneller aan komen dan producten die je moet bestellen.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:44

Ik zou je haar met flessen water wassen en misschien een maskertje.
ei,mayo,honing,olie.
ik gebruik zelf sinds kort shampoo van aussie en ik ben zeer te vrezen, niet snel vet, ruikt heerlijk en het straalt alle kanten op.
je kan ook olijfolie in je haar doen en ff een half uurtje in een vochtige handdoek wikkelen (warm)
niet overdrijven met de olie trouwens

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:51

Met wat appelazijn moet de jeuk zo weg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:52

Appelazijn? Oeh daar moet ik me even in inlezen. Nog nooit van gehoord!

Wederom bedankt voor de tips!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:53

tamary schreef:
Regels voor babyproducten zijn strenger dan die voor volwassenen en daar kan je waarschijnlijk sneller aan komen dan producten die je moet bestellen.

Ik ga zometeen naar de drogist en ga eens even kijken wat daar allemaal staat! Bedankt!

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:55

Je hebt ondertussen al flink wat tips gekregen zie ik. Wat mij heel goed geholpen heeft bij soortgelijke jeuk is Aloë vera shampoo! Ooit begonnen op 1 plekje, maar dankzij verschillende shampoos op doktersrecept en aanraden van de kapper zat mijn hele hoofd uiteindelijk vol met uitslag, schilfers en vreselijke jeuk, jeuk, jeuk!
Sinds een jaar was ik nog max 3x per week mijn haar met deze shampoo en lauw water, en ik heb nergens meer last van.
Succes ermee, ik weet hoe vervelend het is...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:02

Rowdine schreef:
Tieneke schreef:
Heb je geen andere douchemogelijkheid? Of desnoods je wel daar douchen, maar voor je haar ander water gebruiken/apart wassen?

Dit is het water dat hier uit de kraan komt. Dan zou ik aan de slag moeten met water uit flessen koken en in een badje doen. Maar ik heb geen idee hoe de hardheid van dat water is, want daar zitten natuurlijk ook weinig vitaminen/mineralen in!

Hier is het water ook hard maar ik denk dat dat wel een oplossing is, head en schoulders is redelijk agressief maar kan misschien wel helpen, en ga ff naar de dokter en vet het droge gewoon een beetje in met vaseline

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:04

Als je in Amerika zit heb je wellicht in de keuken een apparaat onder de kraan staan dat het chloor uit het water haalt. Wellicht daar je haren dan wassen.....als je ze al wilt wassen met shampoo.

Ik was mijn haar in NL meestal 2x per week (kort haar en wax er in) maar toen ik 3 maanden in het chloorwater van die gekke Amerikanen moest badderen werd dat gelijk (ook door uitdrogen, jeuk, schilfers etc) gereduceerd tot max 1 keer per week. En als ik gezwommen had helemaal geen shampoo.

Wel veel avocado's eten en idd appelazijn zowel door je haar als een flinke scheut over je salade.

tweebelgen

Re: Ik word gek van de jeuk op mn hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:52

Ik had er ook regelmatig een jeukende hoofdhuid. Via de kapper heb ik shampoo gekocht met munt.
Prima spul, geen last meer van jeuk. Ik weet jammer genoeg niet welk merk shampoo het is. Er staat niets op de flacon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 05:53

Ik heb hydraterende aloe vera shampoo besteld en vanaf morgen was ik m'n haar alleen nog met flessenwater/water uit een apparaat dat het chloor eruit haalt!
Enorm bedankt voor de tips!!!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:20

Laten weten als het helpt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:17

Doe ik :D

De plek begint nu beurs aan te voelen.
Kan dat ook nog komen doordat het gewoon droog is? Het voelt echt als een blauwe plek.
Heb het gisteren wat ingesmeerd met amandelolie maar dat lijkt weinig voor me te doen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:22

Ik zou persoonlijk er even niks op smeren, maar het gewoon met rust laten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:26

Ik zou het ook even met rust laten. Ik had ook jaren lang echt vreselijk jeuk op mijn hoofd. Allemaal middeltjes gehad van de HA en de kapper en het werd alleen maar erger. Dus zelf maar aan het proberen geslagen want er zou toch iets moeten zijn wat wel goed helpt. Heel veel shampoo's, frustratie en geirriteerde hoofdhuidjes verder was ik er eindelijk overuit dat ik niet tegen shampoo kon waar parabenen, silleconen en parfum inzitten. Dat zit ook niet in Neutral en die ene van Andrelon en toch krijg ik daar nog wel jeuk van.
Ik gebruik nu dus een natuurlijke shampoo die ook nog best lekker ruikt. Ook voor mijn gewone huid gebruik ik spullen waar dit niet in zit. En de allergrootste boosdoener voor mij is bodylotion. Echt daar schieten de vlekken direct van op mijn huid.

Ik zag trouwens laatst bij de Action ook Bio shampoo van Timotei, die werkt voor mij ook wel aardig, hoewel ik af en toe wel wat jeuk heb. Kost maar 1.59 ofzo dus goed te doen. Dit laatste even voor de mensen die wel in Nederland wonen en die het graag zouden willen proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:33

Ik laat het vanaf nu idd met rust. Maar had gisteren zo'n erge jeuk dat ik er graag wat op wilde smeren ;)
Heb hydraterende shampoo besteld van dr organic, dus dat is denk ik redelijk vrij van allerlei rotzooi. Voor nu dus een tijdje die shampoo proberen met gefilterd water of flessenwater.
Nogmaals dank!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:38

Wat ook kan helpen voor de jeuk (en zonder dat je er dan iets op moet doen), is een beetje koelen. Ijspack in een handdoek draaien en wat koelen op je hoofd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:43

Je kunt anders SebaMed shampoo proberen. Wordt ook aangeraden door dermatologen. En is ook in de US verkrijgbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:49

Naast de dr organic heb ik ook therapro mediceuticals besteld. Hopelijk doet het wat voor me.
Zo niet ga ik de shampoo bestellen die jij aanraadt, neonlight.
Bedankt!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:54

Trouwens, als je ook af en toe last hebt van eczeem elders op je lichaam kun je daarvoor ook beter iets anders gebruiken.

Ik heb jaren last gehad van eczeem, niks hielp. En maar smeren met bodylotion want mijn huid was zo droog :+ Ik ben daar toen een keer mee gestopt en mijn huid werd eerst slechter, maar is nu in tijden niet zo mooi geweest als nu. De huid vernieuwd zichzelf en lost problemen vaak zelf op, maar door er altijd allerlei cremetjes op te smeren raakt het helemaal uit balans. Ik gebruik nu ook natuurlijke douchegel en dan vaak alleen voor de oksels en intieme delen zeg maar ;) De rest van mijn huid probeer ik zo min mogelijk met zeep te wassen. En het is echt voor het eerst in jaren dat ik geen eczeem plekken meer heb.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:58

Probeer eens een shampoo zonder siliconen en parabenen. Mediceuticals is hele fijne shampoo en vrij van sulfaten en siliconen, heb m zelf ook een hele poos gebruikt. Andrelon Puur is ook hele fijne shampoo :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:06

SAKKIA schreef:
Trouwens, als je ook af en toe last hebt van eczeem elders op je lichaam kun je daarvoor ook beter iets anders gebruiken.

Ik heb jaren last gehad van eczeem, niks hielp. En maar smeren met bodylotion want mijn huid was zo droog :+ Ik ben daar toen een keer mee gestopt en mijn huid werd eerst slechter, maar is nu in tijden niet zo mooi geweest als nu. De huid vernieuwd zichzelf en lost problemen vaak zelf op, maar door er altijd allerlei cremetjes op te smeren raakt het helemaal uit balans. Ik gebruik nu ook natuurlijke douchegel en dan vaak alleen voor de oksels en intieme delen zeg maar ;) De rest van mijn huid probeer ik zo min mogelijk met zeep te wassen. En het is echt voor het eerst in jaren dat ik geen eczeem plekken meer heb.

Normaal heb ik maar hele kleine plekjes bijvoorbeeld op m'n gezicht. En eigenlijk gaat dat het beste over door enige vorm van vochtigheid te voorkomen. Ik zorg er dan gewoon voor dat er 2 weken geen water/gezichtsreiniging of crème opkomt en weg is het. Maarja dat gaat wat lastiger met m'n hoofdhuid :D
Verder was ik idd alleen m'n oksels en intieme delen met douchegel en gebruik alleen maar natuurlijk spul. (Muv m'n haar dus ;))

Nogmaals dank!

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:12

Ik heb van de drogist nu een groen flesje van Guhl! Ik heb er ook last van en dit spul moet je op je hoofdhuid doen en licht inmasseren. Geen idee of het werkt, heb het pas twee dagen. Het verlicht in elk geval wel meteen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:59

Oke, ik heb een aantal keren gewassen met gefilterd water en met de shampoo therapro mediceuticals. De eerste keer leek het wat beter te gaan. Nu is mn hoofdhuid na het wassen rood. Ik heb wat wondjes op m'n hoofd en het jeukt nog steeds.

Echt roos heb ik niet (meer), het is alleen jeukerig, het trekt wat en de jeuk lijkt nu verspreid over mn hele hoofd.
Help?!

(ik heb dr organic aloe vera shampoo gekocht, die ga ik straks maar proberen)
(en ik ga straks kijken voor appelazijn(-capsules)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:25

Ik zeg niet meer wassen, niet geschoten is altijd mis, alleen spoelen met fles water